دانگ فنگ H30؛ مشخصات فنی و آپشن‌های کراس اچ ۳۰ مجله بیمه | dongfengblog

جالب است بدانید که شرک مجله خبری ماشین دنگ فنگ فنگ به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور پهناور چین شناخته می‌شود، اما با این حال، در سال ۱۹۶۸ تأسیس شده است. شرکت دانگ فنگ، به تولید انواع خودروهای سواری، کامیون، اتوبوس و سایر خودروهای تجاری مشغول بوده و حدود ۴۵ درصد از سهام این شرکت، به کمپانی ولوو تراکس تعلق دارد. بنا بر این موضوع و البته با همکاری شرکت رنو تراکس ، شرکت دانگ فنگ توانست به عنوان اولین برند چینی، محصولات سنگین خود را به قاره اروپا وارد نماید. این شرکت در قسمت کامیون سازی به نام DFCV معروف است و با همراهی رنو تراکس و ولوو تراکس که زیر مجموعه های ولوو به حساب می آیند به بازارهای اروپایی راه پیدا کرده است. کامیون هایی که برند دانگ فنگ هستند، در مدل های T300 و T375 با نام البرز و کاوه در ایران مونتاژ شده اند.

مشخصات فنی موتور

همانطور که مشاهده می کنید، مدل های اولیه منگشی براساس پلتفرم هامر اچ1 توسعه یافتند اما در ادامه استقلال بیشتری را در طراحی به نمایش گذاشته است. در نمای عقب اچ سی کراس، اولین نکته ای که معمولا توجه انسان را به خود جلب می‌کند، کشیده شدن چراغ ها تا نزدیکی سقف و در کناره شیشه عقب خودرو است که پیش از این در برخی محصولات ولوو نیز دیده شده است. سپند خودرو تسهیلات ویژه ای برای فروش اقساطی دانگ فنگ فراهم کرده است و کلیه محصولات آن را پوشش میدهد. نسل دوم این مدل در سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه خودروی گوانگژو معرفی شد. اس‌ایکس۵ در ایران نیز عرضه می‌شود و موتور اختصاص‌یافته به آن، گونهٔ ۱٫۶ لیتری ۱۲۳ اسب بخاری بوده و نیروی آن از طریق جعبه‌دندهٔ متغیر پیوسته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

همکاری با پردیس خودرو

» عملکرد فنی دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس یکی از مواردی که بسیاری از افراد را برای خرید دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس ترغیب کرد، وجود پیشرانه TU5 بود که پیش از این بر روی پژو ۲۰۶ استفاده شده و شتاب و قدرت نسبتا خوبی را از خود نشان داده بود. پیشرانه ۱.۶ لیتری این خودرو توانی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۲ نیوتن متر دارد. طبعا چنین قدرتی شاید برای هاچبک سبک و کوچکی مانند پژو ۲۰۶ مناسب باشد اما برای خودرویی با ابعاد و وزن اچ ۳۰ کراس، مناسب نیست. اما در کنار این نقطه ضعف، یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک ساخت شرکت ژاپنی AISIN قرار دارد که هماهنگی خوبش با پیشرانه، کمی از ضعف فنی می‌کاهد.

  • خطوط روی کاپوت و در کل خطوط روی بدنه و گلگیرهای برجسته ظاهر دانگ فنگ H30 را از آنچه هست بزرگ‌تر نشان می‌دهند.
  • در زیر این هواکش نیز یک دیفیوزر نقره‌ای رنگ جاسازی شده که جلوه خوشایندتری را برای نمای روبروی h۳۰ کراس پدید آورده است.
  • این موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخار نیرو و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به کمک گیربکس اتومات این خروجی‌ها به چرخ‌های جلو ارسال می‌شوند.
  • بدینوسیله شرکت سپند خودرو اعلام مینماید که تنها شعب و آدرس های اعلامی در این سایت ، شعب قانونی سپند خودرو بوده و این شرکت هرگونه ارتباط و تعهد در قبال سایر شرکتها در زمینه فروش مدت دار و تحویل غیر فوری را تکذیب مینماید.

ترمز موتور و ترمز اگزوز، J-Brake از نوع عمل کننده روی سوپاپ‌ها به همراه توربوشارژر مجهز به فن الکتریکی ویسکو، از دیگر سامانه‌های بخش فنی کامیون دانگ فنگ KX480 محسوب می‌شوند. ترمزهای دیسکی در جلو و عقب به همراه سامانه ضدقفل ، تانک باد آلومینیمی و ترمز تریلی و پارکینگ، تکمیل کننده سامانه‌های ترمز و بخشایمنی کشنده دانگ فنگKX480 هستند. شایان توجه است که کشنده سری KX، جزو اولین کشنده‌ای با برند چینی بود که اجازه یافت تا در نمایشگاه‌های خودروهای سنگین در برخی از کشورهای اروپایی حضور پیدا کند.

بخش پایینی سپر نیز توسط پلاستیک سیاه رنگ پوشش داده شده که در قسمت میانی آن یک برجستگی به فرم ذوزنقه و مشابه گارد محافظتی برخی خودروهای شاسی بلند که توسط شرکت های تیونینگ بر روی سپر خودروها نصب می‌شود، قابل مشاهده است. در صورت وجود ماشین صفر مورد نظر شما در بازار و امکان تامین خودرو مورد تقاضا ، بلی. خودروهایی که توقف تولید شده یا به صورت صفر در بازار موجود نیستند قابل ارائه نخواهند بود. خودروی صفر از بازار آزاد تهیه شده و با تسهیلات ویژه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. معیار ما قیمت روز بازار آزاد بوده و قیمت کارخانه ملاک محاسبه اقساط نیست. البته می‌توانید با مطالعه مقاله بیمه شخص ثالث خودروهای چینی نیز اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست بیاورید.

http://dr-architecture.ir

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng