شیر سوزنی فارس استیل | kasrasaran

برای کاربردهایی که نیاز به فشارهای بالا است از شیرهای سوزنی با قابلیت تحمل فشار  psi4000 تا 5000 و دمای 38 درجه سانتی گراد را دارد استفاده می شود. همچنین در کاربردهایی مانند هیدرولیکی فشار بالا که نیاز به فشارهای بسیار بالا است نیاز به شیرهای با قابلیت تحمل فشار  psi10000 و دمای 38 درجه سانتی گراد است. در فشارهای پایین نیاز به طراحی های خاص مانند شیرهای سوزنی وکیوم است.

شیر سوزنی مناسب برای سیال بخار بوده و و برای دمای بالای بخار کاربرد دارند. این شیر همانطور که گفته شد به واسطه شکل مجرابند که حالت سوزنی دارد و با قرار گیری رو نشیمنگاه آببندی ایجاد می کند. شیر های سوزنی بخار بواسطه استفاده در دمای بالا هم به صورت آکاردئونی و هم بیلوزدار موجود می باشند.

معایب نیدل ولو

شیر سوزنی فارس استیل | kasrasaran با در نظر گرفتن تمام این مزیت ها، شیر سوزنی افت فشار زیادی را از ورود سیال تا خروج آن ایجاد می کند و به همین دلیل در نرخ های پایین جریان استفاده می شوند. این شیرها در کنترل نرخ جریان گاز مانند پروپان و … بسیار کاربرد دارند. شیر سوزنی نسبت به شیر فلکه کشویی و شیر توپی، در حالت کاملا باز، افت فشار قابل توجهی ایجاد می کند که دلیل آن تغیر جهت جریان سیال در درون شیر سوزنی است. تفاوت دیگری که وجود دارد این است که دیسک شیر کشویی نسبت به دیسک شیر سوزنی بیشتر در معرض فرسایش قرار دارد. علاوه بر این موارد، از شیر سوزنی در برخی موارد می توان به عنوان شیر تخلیه فشار (Pressure Relief Valve) یا شیر یکطرفه استفاده کرد. در واقع، یکی از مهم ترین تفاوت های شیر سوزنی و شیر فلکه کشویی این است که شیر کشویی را می توان در هر جهتی نصب و استفاده کرد، اما شیر سوزنی در یک جهت قابلیت عبور دادن جریان را دارد.

  • یکی از بزرگ ترین چالش های موجود، انتخاب صحیح یک محصول متناسب با نیاز مشتری است.
  • شیر سوزنی در مسیرهای عمدتا نصب می گردند که قرار است در این مسیر کار کنترل دبی جریان انجام پذیرد .
  • کاربر برای به کار انداختن شیر باید اِستم را بچرخاند و این امر با استفاده از هندویل به راحتی امکان‌پذیر است.
  • در این شیرها وقتی دریچه سوزنی کامل باز است، جریان سیال مسیری مشابه حرف انگلیسی Z را در پیش می گیرد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های مهم شیر سوزنی این است که باید بتواند دماهای بسیار بالا یا پایین را تحمل کند؛ زیرا اغلب سیالاتی که داخل شیرآلات جریان می‌یابند بسیار سرد یا گرم هستند.

سیال پس از ورود به شیر های سوزنی به سیستم داخلی آن و یک محفظه کوچک وارد می‌شود. در آن قسمت جهت جریان سیال بصورت 90 درجه تغیر می‌کند و سپس به طرف یک مخروط می‌رود و راه خروج خود را پیدا می‌کند .در این شیرآلات سوزنی قطعه ای که بصورت مخروط می‌باشد, اطلاعات بیشتر در اینجا بعنوان دیسک عمل میکند . ضخامت مخروط ذکر شده پایین است و می تواند از سوراخی که روی صفحه آن تعبیه شده عبور کند و باعث شود تا مسیر عبور کاهش پیدا کند.

شیر سوزنی یا شیر فلکه سوزنی، آیا شیر سوزنی نوعی گیت ولو است؟

پیستون این شیر اجازه می‌دهد که بتوان جریان را به صورت دقیق کنترل کرد. شیرهای سوزنی خودکار به یک موتور هیدرولیک یا یک محرک هوا متصل هستند که شیر را به‌طور خودکار باز و بسته می‌کند. در زمان نظارت بر ماشین‌آلات، موتور یا محرک، موقعیت پیستون را با توجه به تایمرها یا داده‌های عملکرد خارجیِ جمع‌آوری‌شده تنظیم خواهد کرد. هم شیر سوزنی دستی و هم خودکار، کنترل دقیقی از میزان جریان ارائه می‌دهند. شیرهای سوزنی انواع متفاوتی دارند و در سایزهای مختلف تولید می‌شود و با توجه به مکانی که در آن از شیر سوزنی استفاده می‌شود باید در خرید آن توجه و دقت لازم را داشته باشید. جنس برنج در سیستم های هیدرولیک، آب آشامیدنی و لوله کشی های گاز کاربرد دارد.

قیمت شیر سوزنی (گلوب ولو)

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng