CPU Price List لیست قیمت سی پی یو فروشگاه پیشرو

مثلا Core i پردازنده نسل هشتم اینتل است یا Ryzen X پردازنده نسل سوم AMD به حساب می‌آید. چه بخواهید یک سیستم جدید اسمبل کنید یا سیستم قبلی خود را به‌روز رسانی کنید، یکی از مهمترین قطعاتی که باید مدنظر داشته باشید پردازنده است. در این راهنمای خرید سی پی یو (CPU) ما به تمام نکات مهم در خرید پردازنده کامپیوتر، که باید پیش از خرید این قطعه درنظر بگیرید خواهیم پرداخت تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

سی پی یو اینتل مدل Core i3-10100 TRAY

سرعت کلاک بالاتر و تعداد هسته‌های بالاتر می‌تواند تفاوت عمده‌ای در عملکرد ایجاد کند، سیستمی سریع‌تر، بازی روان‌تر و تکمیل سریع‌تر وظایف فشرده‌تر مانند ویرایش ویدیو و رمزگذاری را ارائه دهد. به علاوه، پردازنده انتخابی شما گزینه های مادربرد شما را نیز مشخص می کند، زیرا هر پردازنده فقط با یک سوکت CPU خاص و مجموعه ای از چیپست ها کار می کند. از آنجایی که پردازنده کامپیوتر از اجزای اصلی سیستم است، انتخاب و خرید سی پی یو مناسب اهمیت بالایی دارد. شرکت‌ها و تولید کنندگان سی پی یو (پردازنده) محصولات خود را با تنوع نسبتاً خوبی تولید می‌کنند تا انواع نیازهای کاربران را پاسخ دهند.

فرکانس پردازنده‌ها معمولاً به دو صورت پایه و بوست (حداکثر فرکانس) اعلام می‌ شود که با توجه به عواملی همچون ولتاژ و دما تغییر می‌کند. برای مشاهده عملکرد و سطح درگیری CPU، باید «Task Manager» را در سیستم عامل ویندوز باز کنید. برای این کار راه‌های مختلفی وجود دارد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم. این نوع پردازنده‌ها از توانمندی بالاتری نسبت به پردازنده‌های معمولی خود برخوردار است. توصیه می‌کنیم که اگر با قطعات لپ تاپ آشنایی ندارید، از باز کردن لپ تاپ خودداری کنید. اما کدام بهتر است؟ تا سال 2017 شرکت AMD از هر لحاظ گزینه ضعیف‌تری نسبت به اینتل به حساب می‌آمد.

اما تجربه نشان داده است که در شرایطی مشابه، خروجی ضعیفتری نسبت به پردازنده Corei5-661 خواهد داشت. زیرا Corei5-661 از تکنولوژی خاصی به نام توربو بوست (Turbo Boost) بهرمند میباشد. در شبکه ای که کلاینت ها ( ایستگاه های کاری ) به صورت کیس( case) و دارای تجهیزات سخت افزاری کامل  باشند، ایستگاه های کاری یا همان کامپیوترهای شبکه به طور مستقل به پردازش و ذخیره اطلاعات میپردازند. در این شبکه نیاز به سرور قدرتمندی نبوده و سروری با حداقل توان، پاسخگوی نیاز شبکه خواهد بود.

  • البته أنواع پردازنده کامپیوتر در دو دسته بدون جعبه و دارای جعبه در بازار ایران موجود است که از نظر قیمت cpu اختلاف بسیاری دارند اما کارایی یکسانی را ارائه می دهند.
  • بیشتر پردازنده‌ها دارای 4 تا 8 هسته هستند و مدل‌های رده‌بالا نیز با حداکثر 64 هسته عرضه می‌شوند.
  • در حالی که خواندن در مورد مشخصاتی مانند سرعت ساعت و تعداد رشته ها مفید است، بهترین معیار برای عملکرد یک پردازنده از بررسی های عینی بدست می آید.
  • GPU یا پردازنده گرافیکی، در حقیقت یک نوع CPU است که از هسته‌های بسیار کوچک‌تر و مخصوصی ساخته شده است.
  • تعویض مداوم سوکت مادربرد‌های اینتل نیز منجر به سختی‌های زیادی برای کاربران جهت یافتن نمونه‌ی دلخواه در بازار کشورمان شده است.
  • یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت‌هایی مانند اینتل که از بزرگ‌ترین سازندگان پردازنده محسوب می‌شود، کوچک‌تر کردن ترانزیستورهاست.
سی پی یو در واقع یک چیپ الکترونیکی کوچک اما قدرتمند است که در دستگاه‌های مختلف نقش پردازشگر و کنترل‌کننده اطلاعات را بر عهده دارد. سی پی یو یکی از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر است که از آن با عنوان مغز سیستم هم یاد می‌شود. این واژه که از دهه ۵۰ میلادی رایج بوده و همچنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشخصات پردازنده Xeon Intel 6130