seoedu: سئو سایت، آموزش سئو، آموزش سئو از 0 تا 100

seoedu: سئو سایت، آموزش سئو، آموزش سئو از 0 تا 100

برخی از افراد صاحب کسب و کار از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات برند خود، رضایت مشتریان و پاسخ به برخی از سوالات رایج کاربران استفاده می‌کنند. این فعالیت‌ها می‌تواند به اعتمادسازی و درنهایت انتقال کاربر به سایت منجر شود. البته گاهی روند انتقال کاربر از شبکه اجتماعی با سرعت انجام می‌گیرد و گاهی ممکن است چند سال زمان ببرد. یکی از مهم‌ترین روش های سئو، سئو داخلی است که می‌بایست توجه ویژه‌ای به آن شود. سئو داخلی به تمامی فرآیند و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که جهت بهینه‌سازی و افزایش رتبه و جایگاه، درون وبسایت انجام می‌پذیرد. نرخ پرش یا Bounce Rate درصد کاربران را نشان می‌دهد که به یکی از صفحات سایت وارد شده و بدون اینکه عکس‌العملی نشان دهند و یا بین صفحات جابجا شوند و کلیک کنند، از صفحه خارج شوند.

  • رصد کردن و آنالیز دائمی رقبای داخلی و الگو گرفتن از رقبای خارجی، می‌تواند یک راهکار اصیل باشد.
  • حال به فرآیند و مجموعه فعالیت هایی که در یک وبسایت جهت مطابق شدن با معیارهای موتورهای جستجو و ارتقاء جایگاه سایت در نتایج سرچ انجام می شود، سئو گفته می شود.
  • در صورت مکرر بودن این کار توسط کاربران، به اصطلاح نرخ پرش سایت افزایش یافته و کم‌کم رتبه صفحه افت خواهد کرد.

معیار‌هایی مثل کلماتی که در مطلب خود جستجو کردید، مربوط بودن و قابلیت استفاده صفحات، تخصص منابع، موقعیت مکانی و تنظیمات شما. تاکید موتور‌های جستجو بر هر فاکتور و معیار، بسته به مطلبی که شما جستجو کردید متفاوت خواهد بود. برای مثال، در جستجو‌ی موضوعات روز و اخبار، تازه و جدید بودن محتوا نقش اساسی در رتبه بندی صفحات دارد؛ درحالیکه در جستجو‌ی تعاریف یک واژه در فرهنگ لغت، این چنین نیست.

علاوه بر این، حاوی اطلاعات اضافی مفیدی مانند ویژگی lastmod است، منظور تاریخی است که آخرین به‌روزرسانی بر روی صفحه انجام شده تا پایشگر‌ها بدانند که آیا صفحه نیاز به پایش مجدد دارد یا خیر. این یک توصیه مهم است، اما شگفت‌انگیز است که من با سایت های زیادی رو به رو می‌شوم که چنین استراتژی نامناسبی در آنها وجود دارد. افراد عادت دارند به روش خاصی در وب سایت ها پیمایش کنند و شما باید این روند را تا حد امکان برای آنها آسان و واضح کنید. بازنشر پست فرصتی عالی برای تبلیغ مجدد آن در رسانه های اجتماعی و خبرنامه است.

یادگیری و اجرا به صورت همزمان و تحت نظر مشاور باشد

خوشبختانه، اکثر توسعه دهندگان این روزها به موضوع سازگاری وب سایت با موبایل توجه می کنند، بنابراین اگر یک تم وردپرسی با کیفیت را انتخاب کنید، نباید مشکلی وجود داشته باشد. بزرگترین مزیت لینک سازی داخلی؟ برخلاف لینک های خارجی، کنترل لینک های داخلی کاملا در دستان شماست. اما مردم بیشتر به دنبال نتایجی از جنس صفحات برندها و فروشگاه های اینترنتی هستند و به همین دلیل است که گوگل وب سایت های دیجی کالا، ایمالز و ترب را نشان میدهد. این امتیاز بر اساس معیار آتوریتی (Authority) صفحات دیده شده در صفحه اول برای کلمه کلیدی مورد نظرتان محاسبه می شود.

لیست کامل 29 تایی از خطاهای سرچ کنسول گوگل [+ آموزش رفع]

در ادامه در مورد دلیل اهمیت لینک داخلی در سئو توضیحات دقیقی به شما میدهم. بدون شک تولید محتوا یک عامل مهم در سئو سایت شما است که می‌تواند سرنخ‌های بسیاری را از برند شما در فضای مجازی در اختیار مخاطبان‌تان قرار دهد. در این حالت شما می‌توانید با افزایش کیفیت سایت چه از نظر بصری، تکنیکال، سرعت و ارزش محتوایی که همه این موارد جنبه‌های مختلفی از سئو سایت هستند، مدت زمان ماندگاری کاربر را بیشتر نمایید. در بخش آموزش سئو، آشنایی با ساختار سایت بسیار مهم است تا بتوانید درک کلی از اقدامات سئو داخلی داشته باشید. منظور از ساختار سایت در سئو، به معنای اجزای سازمان دهی شده سایت شما هستند که می‌توانند صفحات، پست‌ها، طبقه بندی‌ها، دسته‌ها، برچسب‌ها و urlهای‌ آنها باشد.

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng