5 دلیل برای اینکه دانگ فنگ H30 کراس نخریم مجله همراه مکانیک | dongfengblog

متاسفانه حاصل زحمات این عزیزان به خودرویی بدل شده‌است که نه تنها به سختی می‌توان آن را در یک دسته‌بندی جهانی (سگمنت) جای داد، بلکه نمای کلی آن نیز عامه‌پسند محسوب نمی‌شود. تنها بخشی از این خودرو که طراحی آن تا حدودی امیدوار کننده‌تر به‌نظر می‌رسد، نمای جلویی این کراس‌اوور چینی است که ترکیب چراغ‌های زاویه‌دار H30 کراس با مه‌شکن و جلو پنجره کرومی آن کمی قابل قبول به‌نظر می‌رسد. به نظرم با توجه یه امکاناتش و سیستم صوتی و دوربین عقب و گیربکسش که لگد نمیزنه ماشین خوبیه. البته که نمیشه 54 ت بدی ( قیمت نمایندگی) انتظارات 100 میلیونی داشته باشی.

  • در سال 2003 دانگ فنگ با شرکت های همچون؛ کیا موتورز، هوندا و … سرمایه گذاری مشترک صورت داد و در سال 2013 نیز با کمپانی رنو فرانسه وارد رابطه اقتصادی شد.
  • ایموبیلایزر، ایزوفیکس، دوربین دنده عقب و سنسور دنده عقب از دیگر امکاناتی هستند که برای ایمنی بیشتر این خودرو در نظر گرفته شده‌اند.
  • خوشبختانه با توجه به این که موتور اچ سی کراس از نوع TU5 است، صاحبان این خودرو مشکلی برای یافتن قطعات مربوط به موتور نخواهند داشت.
  • اما اگر از سمت گلگیر جلو تا قسمت عقب دانگ فنگ S30 در سال کار میکند.

زیر کاپوت این مجله خبری ماشین دنگ فنگ پیشرانه آشنای TU5 به همراه گیربکس چهار سرعته اتوماتیک آیسین قرار دارد که ترکیبی مفید برای استفاده در خودروهای اقتصادی است. با این حال هنگامی که این موتور و گیربکس با وزن نسبتا بالای 1230 کیلوگرمی دانگ فنگ H30 کراس مواجه می‌شوند، عملکرد چندان موفقی را از خود برجای نمی‌گذارند. این خودرو در مقایسه با خودروهای رقیب خود مانند رنو ساندرو از طراحی کابین بسیار بهترین برخوردار است. در بخش‌های میانی داشبورد شاهد استفاده از پلاستیک‌های براق می‌باشیم.

ارتباط با خودروبانک

کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب می باشد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو 12.5 ثانیه و بیشینه سرعت آن 183 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی 7.04 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. اگر توقعمان را از H30 Crossدر حد یک هاچ‌بک مرتفع پایین بیاوریم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز می‌شویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن به‌مراتب از هاچبکی مانند پژو 206 بهتر است. با این وجود، آن‌قدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با اچ 30 در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم. اسمشم خنده داره .چین فقط کپی کار خوبیه .بعضیا انقدر از این لگن چینیا حمایت الکی میکنن انگار دیگه ماشین تو دنیا نیست.قبل از خوشگلی کپی شده فکر قطعات یدکیش باشین که کلا چین اعتقادی به قطعه یدکی نداره.

معایب کشنده دانگ فنگ یا البرز

با توجه به شرایط بازار فعلی ایران و نوسانات ارزی زیاد، نمی‌توان قیمت دقیقی برای این خودرو مشخص کرد. اما برای اطلاع به روز از قیمت اچ سی کراس و خودرو‌های دیگر می‌توانید به سایت فرمون مراجعه کنید. سازمان بازررسی و کیفیت استاندارد کشور کیفیت ساخت اچ سی را دو ستاره تعیین کرده ودر بین خودروهای ۲۵ تا۵۰ میلیون رده پانزدهم جدول را دارا میباشد .

اما دلیل اینکه ما استفاده از این گیربکس را به عنوان معایب اچ سی کراس بیان کرده‌ایم این است که باید بپذیریم که گیربکس مذکور قدیمی است. بسیاری از کمپانی های بزرگ که از این مدل گیربکس بر روی خودروهای خود استفاده می کردند، از سال 2004 به بعد گیربکس‌های مدرن‌تر را جایگزین آن کردند. متاسفانه گیربکس این خودرو به هیچ وجه خوب انتخاب نشده است و با پیشرانه اچ سی کراس تطابق ندارد و به همین دلیل شاهد عملکرد ضعیف در این بخش هستیم. یکی از معایب اچ سی کراس که با به روز رسانی گیربکس و ریمپ قابل بهبود است، عدم پاسخگویی گیربکس در زمان فشردن پدال گاز می باشد که باعث فشار به موتور و ضعف در شتاب گیری به خصوص در هنگام سبقت و سراشیبی ها می شود. دانگ فنگ H30 کراس خودروی پسا تحریمی ایران خودرویی ها زمانی به بازار معرفی شد که همه منتظر معرفی خودروهای به روز و غیر چینی بودن ولی ایران خودرویی ها با معرفی اچ30 در نمایشگاه مشهد همه را شوکه زده کردند. امروز در فروش خودرو همانطور که به بررسی مزایای اچ30 کراس و دلایل منطقی خرید اچ30 کراس پرداختیم به معایب آن اشاره می کنیم.

http://dr-architecture.ir

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng