گوگل ادز چه تاثیری در پیشرفت کسب و کارهای آینده دارد؟

گوگل همواره به دنبال ایجاد تغییرات جدید در تبلیغات گوگل با هدف هرچه بهتر شدن این نوع تبلیغات است. آیا لینک های تبلیغاتی که در خود وب سایت گوگل نمایش داده می شوند (که یقیناً معتبرترین سایت نیز هست) برای سایت هدف به عنوان بک لینک شناخته می شود؟ متخصصان این شرکت از اولین لحظات شروع ساخت اکانت اختصاصی گوگل ادوردز در کنار مشتریان خود هستند و به آنها کمک میکنند تا با پرداخت هزینهای متناسب با اهداف تبلیغاتی سازمان خود، بیشترین نتیجه را گرفته و در کوتاهترین زمان ممکن، در صدر نتایج گوگل دیده شوند. در این مقاله، میخواهیم همه چیز را پیرامون تاثیر متقابل سئو و تبلیغات گوگل بر یکدیگر را بطور کامل مورد بررسی قرار دهیم و به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب را از این 3 گزینه داشته باشید: تبلیغات در گوگل؟ در ادامه هر معیار را به طور کامل مورد بررسی قرار میدهیم. Google Ads به شما امکان کنترل کامل بر بودجه خود را میدهد. شما با تبلیغات در گوگل می توانید با کمترین هزینه در عرض نیم ساعت به لینک های اول نتایج جست و جو تبدیل شوید و مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید.

به احتمال زیاد، مردم عبارتهای «خرید ساعت هوشمند»، «قیمت ساعت هوشمند» و «خرید لوازم جانبی ساعت هوشمند» را جستوجو میکنند. Google Ads از یک سیستم مزایده ای با در نظر گرفتن چند معیار جانبی برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند. تبلیغات در گوگل جزو کدام یک از یک فاکتورهای رتبه بندی قرار می گیرد؟ در باکس تبلیغاتی گوگل تعداد مشخصی وبسایت قرار می گیرد. به پروفایل خود در شبکه اجتماعی (برای مثال توئیتر، لینکدین یا گوگل پلاس) می رود و لینک سایت شما را با دوستان خود به اشتراک می گذارد.به این ترتیب، لینک وب سایت شما، در دیدرس دوستان این فرد قرار می گیرد و آنها نیز در ادامه ممکن است بر روی وب سایت شما کلیک کرده و محتوای شما را جذاب بدانند. گوگلادز به شما امکان میدهد تبلیغات را به موقع (از طریق موبایل و دسکتاپ) میان مخاطبین هدف خود ایجاد کرده و لینک وبسایت خود را در مقابل آن ها قرار دهید و دیده شوید. یعنی وقتی کسبوکار اینترنتی دارید، مجلهای که میخواهید با تبلیغات پول دربیاورید، فروشگاه اینترنتی، سایتی برای معرفی خدمات و خلاصه هر نوع سایتی؛ به جای این که چشمتان فقط به تعداد بازدیدکنندهها باشد، دهها شاخص دیگر هم هستند که باید تا رسیدن به هدف رصدشان کنید.

شخص من اگر تبلیغی ببینم که ادبیات جذابتری داشته باشد و مطمئن شوم که به نیاز من پاسخ میدهد، حتماً روی همان کلیک میکنم. درست است که شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم بر روی سئوی وب سایت شما تاثیر ندارند، با این حال همین اشتراک گذاری و کلیک کردن می تواند منجر به افزایش ترافیک وب سایت شما شود که همین امر می تواند بر روی وضعیت سئوی سایت تان تاثیر خوبی بگذارد. شناخت درست از امتیاز کیفی در جستجوی گوگل میتواند تضمینکنندۀ موفقیت شما باشد و عدم درک درست آن، شما را با شکست مواجه میکند! فروش و بازاریابی اینترنتی یک فرایند همه جانبه است، مثل قطعات یک دستگاه مکانیکی پیچیده که همه باید درست کار کنند تا نتیجه و کار نهایی به درستی انجام شود.

بسیاری از افراد تصور می کنند که برای تبلیغات آنلاین تنها باید از گوگل ادوردز استفاده کنند. با مثال این مبحث را آشکار تر می کنیم، تصور کنید یک شرکت طراحی وب خدماتی مانند ، طراحی وب ، سئو، شبکه های اجتماعی و … همانطور که گفتیم، پلتفرمهای مشهوری مانند گوگل و فیسبوک امکان استفاده از این نوع تبلیغات را برای کاربران خود فراهم کردهاند. استفاده از ابزار Google Keyword Planner نه تنها به شما امکان می دهد تا بهترین کلمه کلیدی را برای تبلیغات خود انتخاب کنید، بلکه فرصتی عالی برای تعیین یک استراتژی محتوا برای بهبود سئوی وب سایت را در اختیارتان قرار می دهد. نه! خیلی بعید است. زیرا در حال حاضر، پرکاربردترین و موثرترین روش تبلیغات گوگل در ایران محسوب میشود. حداکثر قیمت پیشنهادی نزدیکترین رقیب مبلغی است که از شما کسر میشود.

GDN شبکهای از وبسایتها است که فضای مناسبی برای صفحات وب خود و تبلیغات گوگل ادز فراهم میکند. گوگل ادز یک مزیت را در خود جای داده است آن هم مشخص کردن بودجه صرف شده برای تبلیغات روزانه بوده است. خبر خوب این است که معمولاً استفاده از اتوماسیون بازاریابی یا یک ابزار بازاریابی به جای نیروی کار هزینه کمتری دارد. با این حال، تنظیم قیمت به صورت دستی، معمولاً میتواند مقرون به صرفهتر باشد. اینگونه کلمات معمولاً رقابتی کمتر نسبت به کلمه کلیدی اصلی شما خواهند داشت و در اکثر مواقع بازدهی بهتری دارند. برای مثال فرض کنید شخصی کلمه ای را جستجو می کند، تبلیغ وب سایت شما را در بالای نتایج جستجو، مشاهده کرده و بر روی آن کلیک می کند. بنابراین ، علاوه بر قسمت بالای که شامل تبلیغات پولی است ، بقیه لیست ها رایگان هستند. البته بیشتر مردم با تبلیغ در گوگل آشنا نیستند و به این ترتیب فهرست نتایج تبلیغاتی که در بالای نتایج ارگانیک قرار دارند، برای این افراد معتبرتر در نظر بهترین سایت تبلیغ در گوگل گرفته میشوند.

بار دیگر تکرار میکنم که این یک بازی 3 سر برد است! مشتری، تبلیغدهنده و گوگل هر سه برنده این بازی هستند! در اینجا باز هم گوگل همچون بَتمَن بر سر تبلیغدهنده فرود میآید که آقا/خانم این چه کاری است؟ پس گوگل ناگهان بر تبلیغدهنده میخروشد که آقا/خانم این چه کاری است؟ تنها مسئله ی مهم اینجاست که به دلایل سیاسی با ریال نمی توان کار کرد پس ما پول شما را معادل سازی خواهیم کرد. در این دوره تمام آنچه برای بازاریابی دیجیتال نیاز دارید را با مثالهایی عملی و بومی توضیح دادهایم. حتماً توضیحات این دوره را بخوانید و دو فصل اولش را میتوانید رایگان تماشا کنید.

در همان ابتدا با این سوالات متوجه می شویم; آیا ایجاد اکانت تبلیغاتی گوگل ادز پیچیده است؟ اگر بخواهیم در یک کلمه این سوالات را جواب دهیم، پاسخ ما یک خیر محکم و قاطع است! بنابراین اگر مخاطبان شما فقط خانم یا آقا هستند، به راحتی میتوانید نمایش تبلیغتان را برایشان محدود کنید. فقط در نظر داشته باشید که 10% مبلغ پرداختی برای کارمزد شارژ پنل و 10% برای مدیریت پنل کسر میگردد. با استفاده از این اطلاعات می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را بهینه سازی کنید و بهترین استراتژی سئو را برای وب سایت خود اتخاذ کنید. از نوار باز شده محل مورد نظر خود را انتخاب کنید. وقتی بازدیدکننده بعد از دیدن اولین صفحه سایت را ترک میکند یعنی یک جای کار میلنگد. در یک جمله، گوگل ادز به تبلیغ شما یک امتیاز کیفیت از 10 میدهد و از این معیار در رتبهبندی تبلیغتان استفاده میکند.

در همین مرحله کلمه کلیدی متناسب با تبلیغ و نام تجاریتان انتخاب کنید. به عبارتی دیگر، مرتبط بودن تبلیغ در 2 مرحله اتفاق میافتد. بعد از انتخاب گروه مورد نظر انتخاب عکس از محصول مورد نظری است که تصمیم دارید به فروش برسانید، بعد از مرحله گذاشتن عکس توضیح مختصری در مورد محصول شرح میدهید تا مخاطب اطلاعاتی در مورد محصول و یا کالای شما داشته باشد. مرتبط باشد؛ یعنی آیا این سایت محصول مورد نظر شما را دارد یا خیر. برای مثال وقتی به سایت پربازدید وارد میشوید، یک سری لینکها و بنرهای چشمکزن بزرگ و کوچک را مشاهده میکنید، این عکسهای لینک دار شمارا به وبسایت تبلیغ دهنده هدایت میکند و باعث افزایش بازدید آن وبسایت میشود.

پس سریعاً باید دست به کار شوید تا امتیاز نرخ کلیک خود را افزایش دهید. وقت آن رسیده که نرم افزار را دانلود کنید و از امکانات آن برای ساخت و مدیریت کمپین های تبلیغات در گوگل خود استفاده کنید. از طریق همین شبکه های اجتماعی مردم به راحتی مطالب، عکسها، ویدئوها و موزیک های مورد علاقه خود را با یکدیگر به اشتراک میگذارند. با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی موفق و اتخاذ راهکارهای اصولی سئو در کنار یکدیگر، می توانید به راحتی در نتایج جستجوی گوگل بدرخشید و موفقیت تجارت خود را تضمین کنید. بعد از آن شما می توانید کلمه کلیدی که مد نظر دارید و می خواهید با استفاده از آن گوگل شما را به کاربران پیشنهاد دهد را وارد می کنید.

بیایید فرض کنیم که میخواهید از یک فروشگاه اینترنتی، گوشی اپل بخرید (واقعاً نمیصرفد!). اگر فروشگاه تجارت الکترونیک و کالای فیزیکی دارید، تبلیغات شما باید در فضایی نمایش داده شود که در آنها امکان ارسال کالا دارید. اگر فکر می کنید موفقیت بدون دانش و تخصص و بهره گیری از ابزارهای جدید میسر می شود ، لطفا از خواب بیدار شوید! علاوه بر این، سایتهای تبلیغات کلیکی معتبر با پلتفرمهای مختلف همکاری میکنند و از اطلاعات آنها بهره میگیرند. بهترین راهکار این است که دو استرتژی هماهنگ و جداگانه برای سئو و تبلیغات کلیکی گوگل خود اتخاذ کنید. پس، اگر تا امروز تصور می کردید که با نمایش تبلیغات در گوگل می توانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید، باید به شما بگویم که تصورتان کاملاً اشتباه بوده است.

خیر، اکانت های گوگل ادز به صورت شارژ عمل می کنند و این اکانت ها به هیچ عنوان تست ندارند. آن دسته از کسبوکارهایی که میخواهند مخاطبان خارجی را هدف بگیرند، میتوانند روی «Enter another location» کلیک کنند و زمین بازی را با کمک گزینههای موجود کوچکتر کنند. این افراد کسانی هستند که می توانند به برندسازی و افزایش اعتبار سایت شما کمک کنند. تبلیغات در سایت های پربازدید به شما کمک خواهد کرد تا افراد بیشتری نام سایت شما را در اینترنت سرچ کنند بنابراین این کار سبب افزایش رتبه گوگل شما خواهد شد و هرچه سایت شما مورد بازدید بیشتری قرار بگیرد، فروش شما نیز افزایش می یابد. وسعت کار به قدری است که شما با استفاده از اینترنت میتوانید کسب و کار خود را به افرادی که کیلومترها از شما دورتر باشند، نیز معرفی کنید و این یعنی بازاریابی سایت و افزایش قدرت شما و در نتیجه افزایش سود آتی شما!

مگر اینکه خود بخواهید تبلیغات در گوگل ادوردز را انجام دهید که در این صورت باید آموزش های لازم را ابتدا دریافت کنید و سپس اقدام به ساخت اکانت کنید. مشتریان زیادی برای دریافت خدمات تبلیغات گوگل با ما تماس میگیرند و گفتگوی خود را با جملاتی مانند «شنیدم که تبلیغات در گوگل روی سئو سایت تاثیر داره» یا «یکی از دوستام به من گفته که میشه به گوگل پول داد تا رتبه سایت رو افزایش بده» یا اینکه «ما میخوایم از گوگل ادز استفاده کنیم تا سئوی سایتمون رو کم کم بهتر کنیم» شروع میکنند. این بدان معنی است که میتوانید بهطور مداوم جستجوهای خود را اصلاح کنید تا فقط افرادی که میخواهند محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند از طریق این پلتفرم به وبسایت شما هدایت شوند. SEO یا Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی برای موتور های جستجو ، یک روش تبلیغات بسیار موثر و ارزونه .

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng