چرا دودکش لوله بخاری H شکل است؟ لوله بخاری چرا به شکل H است؟ دلیل علمی شکل لوله بخاری

یکی از دلایل مهم مسدود شدن دودکش های بدون کلاه، لانه سازی پرندگان در فصل سرما است. با توجه به این نکته که کلاهک های دودکش در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند طبیعی است که انواع مختلف و متنوعی از این کلاهک ها وجود داشته باشد. معیارهای مختلفی برای دسته بندی انواع کلاهک های دودکش وجود دارد یکی از مهمترین معیارها برای اینکار شکل ظاهری کلاهک ها می باشد.

معرفی محصول کلاهک دودکش

در این کلاهک نیز ابعاد پایه و خروجی ها نباید از ابعاد کانالهای اصلی دودکش کمتر باشد که در جریان مکش دود و آلاینده اختلال ایجاد نشود. کلاهک دودکش پره ای گرد نیز دارای یک پایه به شکل استوانه است که پره های آن گرد هستند و در بالای پایه قرار گرفته اند. همانند موارد قبل، پره های این دستگاه نیز از نفوذ گرد و خاک، آب و برف نیز به داخل خانه جلوگیری می کند. کلاهک دودکش پره ای گرد دارای مقطعی گرد شکل می باشد که از پایه استوانه ای و چند پره گرد که در بالای پایه قرار دارند و همچنین یک کلاهک مخروطی ساخته شده است. این محصول را روی لوله های دود کش موتور خانه هایی که سطح مقطع گردی دارند استفاده می کنند. جنس این کلاهک دود کش از ورق های گالوانیزه، روغنی، سیاه، رنگی و استیل می باشد.

لازم به ذکر است از این محصول برای مکش هوای لوله های ونت تاسیسات ساختمان و نیز جهت تعدیل هوای داخل اتاقک دستگاه های هواساز و نیز اتاق آسانسور، بعنوان لوور هوارسان استفاده می گردد. استفاده از رنگ کوره ای بر روی سطوح در هر دو طرف کلاهک باعث می شود کلاهک دودکش از قسمت داخلی که در اثر سرد و گرم شدنهای متوالی با واکنشهای میعانی مواجه است در زمان کوتاه دچار اکسیدگی و زنگ زدگی نشود. این مدل از انواع ورق از قبیل روغنی، سیاه، گالوانیزه، رنگی و حتی استیل قابل ساخت می باشد.

  • بر روی این لوله ها کلاهک هایی نصب می شوند که علاوه بر زیبایی بصری فواید بسیار دیگری نیز دارند.
  • ارتفاع لازم برای نصب کلاهک استاندارد دودکش بین 70 سانتی‌متر تا 2 متر متغیر بوده و با استفاده از انواع بست باید به کانال دودکش به خوبی متصل شود.
  • علاوه بر این، به دلیل سطح آسان آنها، با این وجود مکان فوق العاده ای برای لانه سازی پرندگان هستند.
  • جهت محافظت از دودکش و جلوگیری از ورودی هرگونه آلودگی، بارش و جاندار به داخل محفظه باربیکیو نیازمند استفاده از کلاهک خاص دودکش باربیکیو خواهید بود.
  • آنها معمولاً از مش آهنی یا برنجی ساخته می شوند و در انواع مختلفی ساخته می شوند تا به نظر خانه شما در فضای باز باشند.

از این رو و به جهت جلوگیری از اتفاق افتادن چنین مسائلی، توصیه می‌شود که در انتهای دودکش از کلاهک دودکش استفاده شود. کلاهک دودکش چینی با طرح چهارگوش نیز همانند مورد قبلی بوده و تفاوتی با آن ندارد. دودکش آهنی یا گالوانیزه در میان مردم با نام لوله بخاری معروف شده است که بیشتر به شکل روکار و برای متصل کردن بخاری به سیستم خروجی گاز به دودکش استفاده می شود. این محصول که از ورق های گالوانیزه ساخته شده است در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم بوده و به خارج شدن هر چه بیشتر گاز ها کمک می کند. همچنین، ارتفاع و قطر کلاهک آلمانی محدودیتی ندارد و می توان آن را به سفارش کارفرما در هر اتفاع و قطری ساخت. از این دسته از کلاهک ها نیز در سقف های مسطح و شیب دار استفاده می شود.

هواکش دمنده

چرا دودکش لوله بخاری H شکل است؟ لوله بخاری چرا به شکل H است؟ دلیل علمی شکل لوله بخاری عمدتا از این لوله رابط دودکش برای پکیج یا ابگرمکن های فن دار استفاده می‌شود. موسسه فنی مهندسی مشایخی با تلاش تیمی مجرب تأسیس گردید.در حال حاضر این موسسه با دستیابی به تجربه های فراوان، تنها تولید کننده دریچه های استیل و مدرن ،با تضمین کیفیت در ایران می باشد. از جمله کاربردهای جانبی این کلاهک ها استفاده از آن برای تامین هوای تازه ی اتاقک دستگاه های هواساز کلاهک دودکش می باشد. همچنین از این نوع کلاهک در تخلیه ی دود سیستم شومینه نیز کاربرد دارد. کانال فلکسیبل مکنده جنس پی وی سی نرم تقویت شده قابل استفاده در صنایع بهداشتی و تخلیه یا هوارسانی به اتاق های تمیز می باشد. به دلیل پیش ساخته بودن، فرآیند نصب این محصول به سرعت انجام می شود.

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng