نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی

اما برای اتاقی که محل فعالیت دندانپزشکی است چندان فرقی نخواهد کرد و مزیت خاصی ندارد. از این رو برای آنکه این افراد بتوانند فعالیت های خود را به صورت منظم و حرفه ای انجام دهند نیز به فضایی مخصوص احتیاج دارند . این حضور منظم تاثیر چشمگیری در پیشرفت فرایند درمان پوست، مو و زیبایی خواهد داشت. ویژگی عالی این نوع رنگ این است که با سایر رنگ های دلخواه شما به راحتی هماهنگ می شود هیچ محدودیتی ندارید. ۱- پیش از آنکه بر روی این پروژه آغاز به کار کنید، بسیار مهم و حیاتی است که درک روشنی از نوع خدمات پزشکی که قرار است ارائه شود، داشته باشید. رعایت اصول طراحی کلینیک زیبایی نیز نیازمند این است که شما کار را به کاردانی بسپارید که علاوه بر دانش تخصصی، تجربه زیادی در این زمینه داشته باشد. قهوه ای که نماد خاک و عنصر اصلی دنیای ماست ذات خنثی دارد و به آرامش بیماران کمک زیادی خواهد کرد. یکی از دلایل اصلی که بیماران در مراجعه به مطب دندانپزشکی به آن توجه می کنند، دکوراسیون داخلی است و با توجه به اینکه طراحی دیوارها بخش زیادی از فضا را گرفته و کاملا مشهود است، انتخاب کاغذ دیواری یا پوستر مناسب تأثیر زیادی در جلب رضایت و تأثیرگذاری اولیه مثبت خواهد دارد.

به عنوان مثال برای مطب دندانپزشکی اطفال پوسترهایی که تصاویر فانتزی از دندان دارند یا کودکان را با دندان های سالم به تصویر کشیده مناسبتر است و رده های سنی پایین ارتباط بهتری می طراحی داخلی مطب پزشک گیرند. طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی در ابتدا باید بر اساس شرایط و تخصص پزشک و تعداد پرسنل ، میزان مراجعه کنندگان و با توجه به رده سنی مراجعه کنندگان، طراحی شود. به این نکته نیز باید توجه کرد که تمیز کردن و استریل کردن اینگونه فضاها در کل راحتتر است. به طور کلی به روند احیا، تقویت یا بهبود فضای داخلی یا خارجی یک ساختمان، بازسازی می گویند. و در پایان کار شما وقتی وارد خانه تان می شوید، دقیقا چیزی را دارید که داخل ژورنال های خارجی دیده و خواسته بودید.

در دکوراسیون مطب پزشک بهتر است از یک رنگ برای اتاق انتظار و درمان استفاده کنید. مدلی که انتخاب می کنید حتما قابلیت شستشو داشته باشد چرا که محیط دندانپزشکی باید همیشه استریل باشد. باید نظارت داشت که همه چیز اصولی و با دقت انجام شود. اما امروزه همه به خوبی میدانند که طراحی داخلی فضاهای کوچک به مراتب مهمتر از ساختمانهای بزرگ است. زرد رنگی هیجان بخش و سراسر انرژی است که گرمی و صمیمیت را به فضای شما منتقل می کند. کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی یکی از مهمترین بخش هایی که در بازسازی یا طراحی داخلی به آن توجه می کنند.

برای آشنایی بیشتر از طریق پل های ارتباطی که برای شما عزیزان در نظر گرفته شده است می توانید ارتباط برقرار کنید و به هر آنچه در ذهن دارید دست پیدا کنید. نارنجی رنگی است که حس هیجان را زیاد می کند ولی باید با احتیاط از آن استفاده کنید. از آن جا که رنگ آمیزی مطب و رنگ های مختلف به کار برده شده تاثیرات متمایز و متفاوتی روی افراد و مراجعه کننده ها می گذارد، بنابراین این مهم باید با دقت و کارشناسی انجام شود، چرا که از مهم ترین عواملی که می تواند در بحث طراحی مطب ارائه شود، استفاده از رنگ ها می باشد. با انتخاب و ترکیب آن ها طرح اولیه شکل می گیرد. بدون شک افراد با این ذهنیت به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند که به جز پزشک و کادر درمانی شخص دیگری به اطلاعات شخصی آنان دسترسی ندارد. به عنوان مثال در برخی مطب های دندانپزشکی از این رنگ برای سالن ورود به مطب استفاده می کنند یا در ترکیب با رنگ سفید برای بخش های دکوراسیون داخلی استفاده می کنند.

استفاده از طرح های چاپی یا رنگ های پاستلی می تواند برای این فضاها جذاب باشد. منشی مطب که مسئولیت پذیرش بیماران را بر عهده دارد باید داری فضایی مجزا و مناسبی باشد زیرا در مطب های شلوغ و پر رفت و آمد عدم تمرکز منشی می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای بیماران بوجود بیاورد. مسلما طراحی مطب کودکان باید متفاوت از طراحی کلینیک زیبایی یا مطب دندانپزشکی باشد. مواد و مصالح ساختمانی که از آن ها برای طراحی دکوراسیون داخلی مطب ها استفاده می شود، روز به روز در حال تغییر و تحول می باشند. در دسترس قرار دادن کتاب ها و مجلات برای سرگرمی مراجعین نیز یکی دیگر از موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید. تناسب میان عناصر استفاده شده در طراحی داخلی ساختمان در رشت با یکدیگر و البته با کاربری محل مورد نظر، یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد. ۱۳-اگر با شما قرارداد ببندیم و پروژه را به شما واگذار کنیم، چه سود و مزایایی برای ما دارد؟ ایده طراحی دکوراسیون داخلی برای مطب دندانپزشک کودکان قطعا با مطب پزشک قلب متفاوت خواهد بود.

قطعا کاری که یک طراح داخلی در شهری با آب و هوا و فرهنگ حاکم بر شهری مانند رشت انجام میدهد، نمیتواند، با طرز فکر و عناصر تشکیل دهندهی هویت شهر دیگر هماهنگ باشد. قطعا طراحی داخلی رشت، با آنچه مثلا در پاریس میبینید، یا حتی نزدیکتر، با تهران تفاوتهای چشمگیری دارد. در هر صورت حس آرامش و تأثیرگذاری مثبت برای بیماران اهمیت بیشتری دارد و حتی اهمیت آن به اندازه کیفیت کار و تنوع خدمات شماست. در اتاق کار، برای اطفال از رنگ های شاد و روشن برای تزئین دیوار ها استفاده نمایید. به طورکلی در دنیای اطراف ما رنگ های بسیار متنوعی وجود دارند که در روزمره می توانیم با آن ها مواجه شویم. در کشورهای اروپایی که این رشته سابقه و کاربرد بیشتری دارد، به طراحی داخلی با عنوان معماری داخلی یاد میشود. همچنین به راحتی میتوان قسمتهایی از میز را تغییر داد و این بخاطر استفاده از تکنولوژی برتر مونتاژ و عدم استفاده از پیچ و پرچ در تولید این مدل میباشد .

تمام رنگ هایی که در طراحی مینیمال به کار برده می شوند، حالت خنثی دارند. کاغذ دیواری های طرح ساده برای سبک هایی از دکوراسیون داخلی که تزیینات خاصی ندارند و به دنبال سادگی و در عین حال شیک و زیبا بودن هستند مناسب است. کسی که اتاق انتظار برای مطب پزشک اطفال را طراحی می کند باید فضایی خصوصی برای مادران شیرده را فراهم کند. یعنی فبل از اینکه چیدمان مطب را آغاز کنید باید یک سری اطلاعات کلی در مورد خدمات پزشکی ارائه شده در آن مطب بدست آورید. دومین مورد: حتما با طراح در میان گذاشته و در قرار داد ذکر کنید که چه انتظاراتی از طراح دارید. اگر فضای کافی در اختیار دارید بهتر است سرویس پرسنل و مراجعین را به صورت مجزا طراحی کنید و ورودی هر یک را در محل متناسب قرار دهید تا حریم شخصی آنها حفظ شود.

البته دقت کنید که تنالیته های سبز کمرنگ مناسبتر هستند. آبی که به عنوان نماد آرامش و آسودگی است و تمامی تنالیته های رنگی آن زیبا هستند. اما توصیه ما این است که از رنگ های خاصی مثل سفید، قهوه ای، آبی و تناژهای مختلف ارغوانی استفاده نکنید. از بین انواع رنگ های آبی، آبی تیفانی و آبی درباری بهترین گزینه هستند. البته نباید از نظر گذراند که طراحی داخلی، میتواند نمای بیرونی ساختمان را نیز در بر گیرد. اگر طراحی داخلی، به ساخت و ساز فضای درون یک محوطهی در بسته اشاره دارد، طراحی دکوراسیون داخلی، به چیدمان، استفاده از اشیا و رنگهایی اطلاق میشود که در محیط و فضای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. کارت ویزیت که شما با مشورت و کمک طراح و هم به لحاظ جنس. اما اگر مطب دندانپزشکی مختص بزرگسالان است بهتر است که طرح های جذاب انتخاب شود و ترجیح بر این است که طرح پوستر دیواری با موضوعات فصلی مثل تصویری از پاییز نباشد چون در اکثریت سال، جذابیتی نخواهد داشت. استفاده از المانهای جذاب و تابلوهای دکوراتیو، فضا را از یکنواختی در آورده و به شکل خوبی آن را معرفی کرده است.

برای مثال برای طراحی داخلی مطب اطفال نیازمند فضایی شاد و کودکانه است در صورتی که برای طراحی مطب روانشناس نیازمند ویژگی هایی برای آرامش حداکثری بیماران است. همه ی ما می دانیم که روانشناسان مهم ترین و سنگین ترین باری که بر دوش دارند، بازگرداندن آرامش به بیمار و بهبود شرایط روحی و روانی بیماران آسیب دیده می باشد، با توجه به اهمیت این موضوع، می توان درک کرد که طراحی و دکوراسیون داخلی مطب یک روانشناس تا حدودی مساوی با وظیفه ی خطیری است که دارد، باید خیلی به آن توجه کرد. در طراحی داخلی دکوراسیون مطب پزشکان حتما باید مطمئن بود که کاملا آسایش و راحتی بیماران را در فضای دکوراسیون مطب پزشک در نظر گرفته شده است. در شکل های زیر تعدادی از زیباترین مدل های دکوراسیون و چیدمان مطب پزشکان را مشاهده می کنید که تمامی موارد بالا به درستی انتخاب شده اند. فضاهای اداری، محلهایی مانند ساختمان پزشکان و انواع مطبها از جمله فضاهایی هستند که به طراحی و دکوراسیون داخلی آن خیلی توجهی نمیشود و به ساده ترین شکل ممکن اجرا میشوند تا کمترین هزینه را داشته باشند و همین موضوع باعث میشود کوچک ترین توجهی به خواسته مراجع کننده نداشته باشند! در اتاق انتظار چوب لباسی قرار دهید و از وجود دستمال کاغذی کافی در آن اطمینان حاصل کنید/ دسترسی به آب آشامیدنی و وجود یک آب سرد کن مزیت خوبی است.

نکته جالب در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی برایتون، روش تفکیک فضای خدماتی و عملکردی دراتاق های درمان آن است که به وسیله ایجاد تضاد بین رنگ های سفید و سیاه صورت گرفته است. نمیتوان از المانهایی در رستوران استفاده کرد که در ورودی یک ساختمان مسکونی استفاده میشود. معمولا برای اتاق محل فعالیت دندانپزشک از پوستر سه بعدی دندانپزشکی استفاده می کنند که زیبایی آن بیشتر به چشم می خورد. پوستر دندانپزشکی به واسطه طرح های یکدست در ابعاد بزرگ از بهترین گزینه ها برای دیزاین و طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی است. البته گاهی اوقات بسته به نوع دیزاین می توانید رنگ کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی را از سایر رنگ ها انتخاب کنید و در عوض رنگ صندلی و سایر بخش ها را زرد بگذارید. مانند سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و دیگر سبک ها که باعث شلوغی و بی نظم دیده شدن فضای مطب می شوند. قهوه ای پر رنگ حس صمیمیت و نزدیکی بیمار را با دندانپزشک بیشتر می کند. برای مثال اتصالات قرنیزها، المانهای جداکننده و نورهای مخفی باید با دقت و در زیباترین شکل ممکن اجرا شوند. نور مناسب، دیزاین متناسب و همچنین تقسیم بندی مناسب فضایی از نکاتی هستند که در یک فضای پزشکی نظیر مطب باید بطور ویژه مورد توجه قرار گیرند.

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng