معرفی فروشگاه اینترنتی دستگاه تصفیه آب تصفیه آسا

این دستگاهها زمانی که منبع آب مصرفی شما چاه، رودخانه و امثال اینها باشد، به دلیل داشتن فیلترهای مناسب و سیستم تصفیه قدرتمندتر نسبت به دستگاههای خرید تصفیه آب خانگی کاربردیتر هستند. در برخی مواقع و خصوصاً زمانی که آب ورودی منزل از آب چاه تأمین می شود، استفاده همزمان از دستگاه سختی گیر رزینی و دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس یک راه بسیار مناسب برای افزایش کیفیت آب و طول عمر دستگاه و فیلترهای آن خواهد بود. در آخر باید با به این نکته اشاره کنیم که نمی توان قیمت قطعی برای دستگاههای تصفیه آب تعیین کرد، چرا که قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی با توجه به نوع دستگاه، برند کمپانی مورد نظر، کارایی و تعداد فیلتر آن متفاوت خواهد بود اما قیمت ها حدودا بین ۲ الی ۸ میلیون تومان بوده و متغییر هستند که کمتر و بیشتر از این قیمت اعلام شده نیز در بازار وجود دارد.

لیست دستگاه های تصفیه آب

بعنوان مثال : برای یک واحد کارخانه متوسط با تعداد پرسنل تقریبا 200 نفر یک عدد دستگاه با ظرفیت 5 متر معکب مورد نیاز است . حتی 1٪ آب آلوده ناشی از حلال های شیمیایی صنایع و کارخانه ها ، آلودگی ها و میکروب هاي بي شمار و خطرناكي را برای مصرف انسان ها فراهم مي كند به همین دلیل سالهاست اكثر افراد پی به اهمیت نوشیدن آب سالم برده اند به همين دليل در چند سال اخیر تقاضا برای دستگاه تصفیه آب افزایش یافته و امروزه انواع تصفيه آب با مارک ها و ویژگی های مختلف در بازار موجود است .

بهترین دستگاه تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب قلیایی هفت مرحله ای ORP و هشت مرحله ای ماورا بنفش UV از دیگر دستگاه های آب شیرین کن هستند که زیر مجموعه دستگاه های RO هستند. چرا که دستگاه آب شیرین کن خانگی اسمز معکوس در ۶ مرحله آب را خالص و تصفیه می کند اما این دستگاه تنها شامل اولین مرحله از دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس است. دستگاه های آب تصفیه کن سرشیری همانطور که از اسمشان پیداست روی سر شیر ظرفشویی قرار می گیرد و تنها شامل یک فیلتر الیافی است. دستگاه زیر سینکی همان طور که از نامش پیداست زیر سینک قرار میگیرد و به دو دسته اسمز معکوس و فیلتراسیون تقسیم میشود. این برند از از سیستم اسمز معکوس در دستگاه های خود بهره می گیرد که در مدل زیر سینکی عرضه می شوند. اما متاسفانه برخی از این آلایندهها تا مرحله آخر باقی میمانند یا در طول مسیر به دلایل مختلف از جمله قدیمی بودن سیستم لولهکشی و غیره به آب اضافه میشوند.

فیلتر قلیایی کننده این دستگاه در مرحله هفتم با افزایش سطح PH آب آشامیدنی و نگهداری آن بین ۷٫۵ الی ۹ خواص آنتی اکسیدانی یا ضد سرطانی به آب خواهد داد. که مراحل اول تا سوم جهت پیش تصفیه و از بین بردن ذرات درشت می باشد. مراحل ۶ الی ۸ جهت تکمیل مراحل تصفیه و بهبود کیفیت آب میباشند. برندهای نام برده از بهترین ها د ر زمینه تولید انوع آب تصفیه کن هستند که به کیفیت بالای ساخت، طول عمر بالا و قدرت زیادی در تصفیه آب دارند. پک فیلترهای سهگانه بالای دستگاه در مجموعه سه عددی که بیشتر برای دستگاههای 6مرحلهای کاربرد دارد معمولا با سه مدل ممبران ونترون Vontron تحت لیسانس آمریکا، ممبران فیلمتک Filmtec آمریکایی و ممبران طلایی گلد تورای Gold Toray ژاپن عرضه می شود و برای فیلتر مرحله پنجم هم از فیلتر کربن خطی Post Carbon تایوان و برای فیلتر مرحله ششم هم از فیلتر مینرال Mineral حفظ املاح معدنی تایوان استفاده می شود که تقریبا تعویض کامل فیلترهای این پک 250هزار تا 300هزار تومان هزینه برمیدارد.

بررسی فیلتر تصفیه آب

اغلب انگی ۶ مرحله ای هستند. تصفیه آب شش مرحله ای مناسب تره که خرید کنیم یا تصفیه آب پنج مرحله ای ؟ درون این مخازن سیلیس وجود دارد که اصطلاحا اب را نرم میکند، اب ورودی در دستگاه تصفیه آب صنعتی اگر حاوی شن و ماسه، گل و لای و یا مقادیر زیادی املاح درشت باشد توسط این فیلترها گرفته شده و سپس به فیلتر PP یا پلی پروپیلن که در مرحله اول است هدایت میشود تا ذرات معلق در اب تا دقت 5 الی 1 میکرون حذف شود. اندازه منافذ در بلوک های کربنی حدود 0.5 نت 10 میکرون است. ظرفیت مخزن ذخیره آب آن در حدود … قیمت این پارچ تصفیه در همه کشورهای جهان چیزی در حدود ۱۵۰ دلار است. وجود این فیلترهای پیش تصفیه امری لازم و ضروری است و بهتر است به آن توجه کنید زیرا چنانچه اب ورودی چه در زمان حال و چه در اینده حاوی گل و لای یا شن و ماسه و املاح درشت باشد اسیب جبران ناپذیری به دستگاه مخصوصا فیلتر ممبران که گران ترین فیلتر میباشد وارد کرده و سپس از کیفیت اب خروجی دستگاه میکاهد.

چرا که در صورت عدم تعویض در زمان معین، کیفیت آب از بین رفته و در مدت زمان کوتاهی عملکرد دستگاه و قطعات آن دچار اختلال و خرابی خواهند شد. دستگاه ها ی تصفیه آب اسمز معکوس از 3 میلیون تومان آغاز می شوند و هر چه تعداد مراحل بیشتری داشته باشند قیمت آن ها نیز بالا تر خواهد بود. هزینه تعویض فیلتر تصفیه آب بستگی به کیفیت فیلتر انتخابی شما و تعداد مراحل مورد نیاز برای تعویض دارد. بهطور کلی پیشنهاد میشود برای مناطقی که سطح کیفیت آب متوسط تا خوبی دارند، استفاده از دستگاه تصفیه آب با تعداد فیلتر پایین کافی است اما برای مناطقی که کیفیت آب بسیار پایین بوده و دارای املاح بسیاری است (مانند مناطق جنوبی کشور)، نیاز است از دستگاههایی با مراحل تصفیه آب بالا استفاده شود. تی دی اس سختی آب، به میزان املاح محلول در آب آشامیدنی گفته میشود که معمولا در آب شهری بالا 200 و در برخی مناطق تهران و کرج بین 300 الی 500 است.

این پمپ دارای مشخصات متفاوتی هستند که مشخصه مهم آن ها جنس بدنه می باشد. جنس این فیلتر از پلیپروپیلن بوده و گل و لای و رسوب موجود در آب را می گیرد. این فیلترها جهت تصفیه ذرات درشتی که موجب ایجاد رسوب در کتری ها میشوند مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از این سیستم ها به روش اسمزمعکوس از 2 عدد فیلتر شنی یا ماسه ای با دانه بندی های مختلف بری نرم کردن اب ورودی استفاده میکنند( تصویر بالا 2 عدد مخزن FRP بزرگ در سمت راست دستگاه را مشاهده میکند. آب آشامیدنی که از شیرهای منازل سرازیر میشود، فرآیندهای فیزیکی نظیر تهنشینی و فیلتراسیون، فرآیندهای شیمیایی مانند ضدعفونی و انعقاد و همچنین فرایندهای بیولوژیکی مانند فیلتر کردن آهسته شن و ماسه را رد میکند تا به اندازه کافی برای مصرف انسان بدون خطر باشد.

فیلترهای پست کربن، ممبران، مینرال از ۱ تا ۲ سال عمر مفیدشان است که بستگی به کیفیت آب منطقه و میزان مصرف شما دارد و تا رسیدن این زمان لازم به تعویض آنها نیست. بنابراین برای رفع این گونه آلودگیها باید با استفاده از دستگاه تصفیه آب آنها را از آب آشامیدنی خود حذف کنید. آب آشامیدنی نیز در سلامت انسان کم اهمیت نیست، زیرا آب مهمترین ماده حیاتی به شمار میرود. آیا در ابتدای امر جلب قیمت کم آن محصول شده و دیگر به فکر بعد آن نخواهید بود؟

خرید فیلتر تصفیه آب

این دستگاه جزو رایج ترین مدل های دستگاه تصفیه آب است که از استقبال ویژه ای نیز برخوردار میباشد. زمان تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی از زمان خرید و شروع استفاده، از ۶ الی ۹ ماه میباشد که پس از آن باید تعویض شود. پولکهای ماهی دریایی به تناسب نوع پرورشی پهن تر و بزرگتر است و همچنین لبهای سفید و سر بزرگ این ماهیها نشان دهنده ی این است که ماهیها پرورشی نیستند، ضمناً باله های ماهیهای دریایی محدبی و نوع پرورشی آن مقعری شکل هستند. فیلترهای پیش تصفیه هر ۶ الی ۹ ماه به تعویض نیاز دارند به جز ممبران که پس از ۱ الی ۲ سال با توجه به کیفیت آب منطقه و میزان مصرف، میبایست تعویض گردد. انتخاب فیلتر تصفیه آب خانگی مناسب تا حد زیادی به بودجه و میزان تصفیه آب شما بستگی دارد. به دلیل متفاوت بودن ساختار مولکولی این آب، بهتر جذب بدن شده و آب رسانی بهتری دارد.

اخبار بازار – آب آشامیدنی لوله کشی شهری به وسیله انواع دستگاه تصفیه آب خانگی پاکسازی و تصفیه میگردد. آب آشامیدنی لوله کشی شهری در تهران، اصفهان، شیراز، اهواز، بوشهر، مشهد و سراسر شهرهای کشور ایران دارای رسوبات و نیترات و نیتریت فراوان است که ضررهای زیاد و جبران ناپذیری برای سلامت بدن انسان به همراه خواهند داشت. این لایه های غشائی به دور یک لوله ی مرکزی پیچیده شده اند. دستگاه تصفیه آب صنعتی به سیستمهایی که قادر به تصفیه آب در ظرفیتهای بالا هستند و توانایی بالایی در تصفیه آب دارند گفته میشود. این دستگاه ها به علت نداشتن فیلتر ممبران اسمز معکوس توانایی حذف املاح بسیار ریز آب آشامیدنی را ندارند و در نتیجه سختی آب خروجی تصفیه شده از آنها با سختی آب شهری هیچ تفاوتی نمیکند و این موضوع را نیز میتوانید تنها با یک دستگاه تی دی اس متر بررسی کنید . اما اگر بخواهیم ظرفیت دستگاه را طبقه بندی کنیم، میتوان آنها را به گروههای خانگی، صنعتی و تجاری دستهبندی کرد.

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng