قالب تونلی فرم چیست ؟

ولی با تمامی موارد فوق قیمت تمام شده ساخت و ساز و اجرای یک پروژه به روش مدولار خیلی کمتر از روش های سنتی است. مرحله چهارم : زمان اجرای مرحله چهارم باید در بعد از ظهرانجام گردد و در بعد ازظهر پس از آرماتور گذاری سقف و تعبیه لوله های تاسیساتی و الکتریکال بتن ریزی تکمیل خواهد شد. استفاده از سیستم مدولار راه حل موثری برای مدیریت و کاهش زمان اجرای پروژه های ساختمانی است. پس از اجرای دیوارهای یک طبقه, پیمانکار می تواند اجرای سقف را به صلاح دید خود یا مهندسین پروژه با یکی از روش های مدولار, سقف سبک و…

بنابراین بتن از اصلیترین موادی است که برای ساخت پروژههای مختلف کاربرد زیادی دارد. ✔️قالب فلزی بتن نسبت به انواع دیگر سطح تراز و شاقولی خوب تری دارد که در قالب بندی هایی نظیر فوندانسیون، اتوبان سازی، سازه های بزرگ، سازه های عمیق و … از مهم ترین کاربرد های قالب مدولار می توان به بتن ریزی و بر پایی اجزای سازه هایی مثل شناژ ها ، دیوار های یک طرفه و دو طرفه ، فونداسیون ، تیر و دال و کف ، ستون های مدور یا چهار گوش و دیوار های برشی اشاره کرد . همانگونه که گفته شد، جک های سقفی را می توان در ارتفاع دلخواه نصب نمود؛ البته طول استانداردی که بوسیله کارشناسان پیشنهاد می شود، 3 تا 4.5 متر میباشد. قالب بتن کنج فلزی دست دوم به علت استهلاک بالا ، بهتر است که پس از یک مدت که از قالب استفاده شد تعمیر و یا تعویض شود. در غیر این صورت موجب خرابی و یا شکستگی قالب خواهد شد. در قالب های مدولار علاوه بر ابعادی که در بالا به آنها اشاره شد گروه صنعتی بوذرجمهر این قابلیت را دارد که در شرایط خاص و بنا به نیاز هر پروژه این ابعاد را در سایزهای خاص طبق درخواست خریدار و مطابق با تایید نقشه های ترسیم شده از دفتر فنی این مجموعه ، تولید نماید.

با افزایش ارتفاع دیوار با ازدیاد نیروی هیدرو استاتیک مواجه خواهیم بود در نتیجه می باید قالب از استحکام بیشتری برخوردار باشد و از طرفی در جابجایی پانل های یکپارچه به جهت جلوگیری از تغییر شکل ناشی از بار مرده قالب و ضربه ها می باید از پشت بندهایی استفاده کرد که باعث استحکام مجموعه قالب گردد. مهمترین کاربرد آن، نگه داشتن سقف به صورت موقت است. برای داشتن ستون هایی محکم و استوار در پروژه لازم است این مرحله از ساخت را با دقت و با استفاده از انواع مرغوب قالب بتن انجام دهید. با استفاده از سیستم مدولار می توان هر نوع ساختمانی را ساخت به این شرط که قبل از ساخت، طراحی ساختمان بر اساس سیستم مدولار انجام شود. توجه : فواصل قرارگیری بولتها در افق یک متر و در ارتفاع نیم سانتی متر می باشد و به جهت صرفه جویی می توان میان بولت های دو متر بالای دیوار را به فواصل ۱ متر در ارتفاع در نظر گرفت.

این اعضاء به شکل مقطع ناودانی دوبله است. شما عزیزان می توانید برای تهیه و خرید این قالب با شماره های مندرج در سایت این شرکت تماس حاصل نمایید و از قیمت قالب بتن مدولار مطلع شوید. اما قالب فولاد غرب که با نام قالب اسید شویی و قالب با ورق اسپیره هم شناخته می شود، دارای خط و خش جزئی ، اعوجاج در ضخامت و دارای لکه هایی ک قسمت هایی است که در پشت جوشکاری شده است. این جک ها توان باربری ۱٫۵ تن را دارا می باشند و بصورت استاندارد در ارتفاع ۳٫۵ طراحی و تولید می گردند که بنا به سفارش مشتری در ارتفاعات دیگر نیز قابل تولید است.

هر چند قیمت این محصول با توجه به قیمت فلزاتی میباشد که برای ساخت جک مورد استفاده قرار میگیرد. دقت شود که محصول تولیدی می بایست از نظر کیفیت سنجیده شود. در مجموع استفاده از روش مدولار در ساخت ساز که به عبارتی صنعتی سازی ساختمان سازی اطلاق می شود ضروری به نظر می سد. روش های سه گانه دریافت سفارش و ارسال محموله ها به سراسر دنیا مربوط به یکی از مهم ترین اصول در این مجموعه است. سرجکهای قابل رگلاژ از سه قسمت تشکیل شدهاند. قسمت T شکل این جک به صورت متحرک بوده و قابل چرخش در زاویه مختلف خواهد بود. جک سقفی صلیبی به طور کلی از ۳ قسمت نری، مادگی و رزوه تشکیل میشوند و با توجه به نوع رزوه به کار رفته در آن به دو دسته ثابت و متحرک دستهبندی میشود. در شهرهای بزرگ و محل های فشرده شهری سیستم مدولار نسبت به سیستم سنتی ارجحیت دارد. پس لازم است در هنگام خرید جک سقفی به مواردی چون پیچ تنظیم، پیچ جک و سرجکها نیز توجه گردد. در برخی موارد می توان ار ترکیب قالب های مدولار و غیر مدولار سازه های مورد نظر را طراحی و اجرا نمود.

عوامل متعددی از جمله جنس لوله داربست، وزن لوله که وابسته به ضخامت و سایز لوله می باشد، سایز لوله که قطر داخلی و قطر خارجی لوله را تعیین میکند و همچنین ضخامت لوله که معمولاً بین ۲ تا ۲ میلیمتر می باشد، روی قیمت لوله داربست تاثیر گذار هستند. برخی دیگر به نام مهندسی یاد می شود این نوع قالب ها معمولا از جنس های مختلفی میتواند باشد که فلزات مختلف یک بخش و بخش دیگر از آن ها پلاستیکی می باشد که این نوع جنس از قالب ها معمولا محکم و مقرون به صرفه می باشد و برای سازه هایی که به صورت گسترده ساخته می شود کاربرد دارد و همچنین مزیت دیگری دارد که قابل بازیافت نیز می باشند و همچنین از این قالب به قالب های منعطف نیز معرفی می شود چرا که در کنار سبکی و استحکام زیاد ازانعطاف بسیار خوبی برخوردار است . برای جلوگیری از فشار بتن روی مجموعه قالب بتن در هنگام بتنریزی، و همچنین پایداری قالب، تیرهای چوبی که به آنها دستک گفته میشود و یک سر آن بر روی زمین محکم شده و سر دیگر آن را به قالب محکم کردهاند، به کار میبرند.

همچنین با استفاده از قالب مدولار و با کمک ابزارهای دیگری از جمله اتصالات می توان پنل های سقفی را ساخت. با استفاده از قطعات مدولار و قطعات کمکی می توان انواع سقف ها و دال ها اعم از یک طرفه و دو طرفه و همچنین سقف های تیرچه را اجرا کرد. قالب فلزی بتن را به دفعات می توان استفاده کرد و به همین دلیل بسيار اقتصادی می باشد. قالبهای بتنی اغلب گران هستند و فضای زیادی را اشغال میکنند؛ بنابراین به راحتی میتوانید از قالبهای بتنی دست دوم استفاده کرده و یا این قالبهای بتنی را اجاره کنید.

با توجه به اینکه قطعات مورد نیاز برای یک سازه در محیط کارخانه و به طور همزمان ساخته می شوند؛ موجب می شود زمان اجرای پروژه کاهش چشمگیری داشته باشد. به این معنی که فقط در زمان نصب پنل ها حضور کارگران مورد نیاز است. بعد از مرحله پانچ ، ورق ها که شامل ورق کف و تسمه ها می باشد را با استفاده از جوش قوسی به یکدیگر متصل می کنند. این جک ها یکی از اصلی ترین تجهیزات مورد نیاز افرادی که در رمینه ی ساخت و ساز فعالیت می کنند می باشند. در مورد اول باید بتواند بار سقف را بدون خمیدگی تحمل کند و همچنین هنگام قرارگیری بر روی خاک سست فرو نرود. هرچند که قالب مدولار یکی از ابزار مهم برای اجرای سیستم مدولار است اما به جز قالب مدولار ابزار دیگری نیز مورد نیاز است که بدون وجود آنها قالب هیچ کاربردی نخواهد داشت. برای سازه های کوچک و بدون اهمیت در نما از قالب مدولار استفاده کنید تا پروژه ارزان تر به اتمام برسد. ابتدا باید قطعات قالب به صورت محکم و بدون درز یا شکاف به هم متصل شوند.

به این دلیل که ساخت قطعات در محیطی امن انجام می شود و مخاطرات حاصل از ارتفاع و جابجایی مصالح ساختمانی وجود ندارد. اگر می خواهید بهترین ابزار آلات را برای ساختمان سازی به کار ببرید ، بسیار مهم است که از کجا خریداری می کنید . چرا که این قالب ها با توجه به نوع ورقه ای که در ساخت و تولید آنها استفاده می شود، قیمت های متنوعی نسبت به یکدیگر دارند و ممکن است در صورت تماس با هر شرکت فروشنده، با قیمت متفاوتی مواجه شوید. روشهای متنوعی برای اجرای سقف وجود دارد. برای اجرای سازه های سنگین و مرتفع و نیز در موارد تکراری که باز و بسته کردن قالب بتن وقت گیر است، از این روش برای ساختن پانل یکپارچه استفاده می شود. البته که این بخش و مهره کمک می کند تا تنظیم برای ارتفاع جک صورت بگیرد.

کمال حیدری در گفتوگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا مردم سوالات زیادی در خصوص میزان سطح ایمنی و میزان ابتلای به این بیماری در کشور مطرح شده است، اظهار کرد: چنانچه این موضوع مشخص شود میتوان در برنامهریزی و سیاستگذاریها اقدامات بهتری را در دستور کار قرار قالب بتن لارج پنل داد. با پیشرفت تکنولوژی ساخت قالب بتن آلومینیومی یا فلزی در دستور کار قرار گرفت. در مواردی که احتمال آسیب وجود دارد لازم است قالب با استفاده از ابزار کمکی ذکر شده مورد حمایت و تقویت قرار گیرد. این تسمه ها علاوه بر نقش تقویت قالب، موجب اتصال قطعات قالب و پشت بندها به هم می شوند. شکل بتنریزی یکی دیگر از عواملی است که باید برای خرید قالب فلزی بتن به آن توجه داشته باشید. قالب فولادی : در پروژه هایی که حجم کار زیاد باشد استفاده از قالب های فولادی به صرفه است . جکهای عراقی معمولا به شکل U هستند. این لوله ها معمولا با قطر 6 سانتی متر و ضخامت 2 میلی متر تولید میشود. قالب فلزی مدولار متشکل از یک ورق فلزی رویه از جنس فولاد مستحکم با ضخامت ۳ میلیمتر، چهار عدد تسمه که روی لبه آن سوراخ ایجاد شده و نیز تسمه های سخت کننده قالب است.

انواع پین ها و گوه ها: برای اینکه بتوان صفحات قالب فلزی مدولار را به هم وصل کرد از پین ها (سنجاق) و گوه ها استفاده می شود. قسمت اصلی قالب بتن (سطوحی که مستقیماً با بتن در تماس است) از صفحات چوبی و یا از تختههای چوبی ساخته میشود. اجرای شمعهای چوبی یا آهنی به منظور پایدار سازی قالبهای فلزی ضروری است. هدف از به کار بردن سیستم مدولار کاهش هزینه، افزایش سرعت ساخت، جابجایی آسان و صرفه جویی در وقت می باشد. در این نوع دال، به دلیل صرفه جویی در مصرف بتن، وزن سازه و هزینه ساخت کاهش مییابد. وزن قالب های کنج بیرونی از ۶ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم متغیر است. این قالب ها با مقاطع دایره و چهارگوش ساخته می شوند و با کمک گوه، کٌنج بیرونی و گیره ها مورد استفاده قرار می گیرند. معرفي سيستم: سيستم موسوم به تونلي، يكي از روشهاي مورد استفاده براي اجراي ساختمانهاي با سيستم باربر ديوار و سقف بتني است.

برای تنظیم ارتفاع روی بخش نری سوراخ هایی تعبیه شده و روی بخش مادگی پیچ و مهره وجود دارد تا اتصال را محکم کند. شزکت تک پولاد یکی از شرکت هایی ایت که در زمینه فروش قالب های بتن و دیگر ادوات آرماتور بندی فعالیت می کند و قالب لارچ پنل هم یکی از محصولا این شرکت می باشد . قابل استفاده در سازه های بسیار بلند: این قالب بتن ریزی به این خاطر که قابل مونتاژ شدن است می توان آن را در سازه های بلندی که دیگر قالب ها توانایی بتن ریزی در آن را ندارند استفاده کرد . از مزایای سازه ای این روش می توان به عملکرد سقف سازه بصورت دیافراگم صلب و قابلیت انتقال بارهای قائم و جانبی به دیوارها و افزایش درجه نامعینی سازه و تاخیر بیشتر در تشکیل لولاهای پلاستیک در اعضا و درنتیجه قابلیت تحمل بیشتر نیروها و لنگرها نام برد. جوشکاری با قوس الکتریکی نوعی جوشکاری است که در آن از قوس الکتریکی به عنوان منبع حرارتی در جوشکاری استفاده میشود. همانطور که گفتیم قالبهای مدولار، قالبهای همه کاره هستند که در ابعاد مختلف در پروژههای عمرانی ساده و پیچیده، کاربردهای مختلفی و گوناگونی دارند. قالب های فلزی مدولار به این دلیل که بارها مورد استفاده قرار می گیرند بسیار با صرفه هستند و قالب های همه کاره نام دارند.

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng