سیستم های کنترلی در چیلر تراکمی جهان تهویه اعتماد چیلر تراکمی، هواساز، فن کویل-بتا تهویه

در نهایت محلول جاذب غلیط شده در ژنراتور برای جذب آب به ابزوربر برگشت داده می شود و سیکل جذبی ادامه می یابد. چیلرهای جذبی و تاسیسات جانبی مورد نیاز در ظرفیتهای مشابه دارای ابعاد بزرگتری نسبت به چیلر تراکمی است و در نتیجه مساحت بیشتری از موتورخانه را اشغال میکند . از طرفی در استفاده از چیلرهای تراکمی هوا خنک که بسیار هم متعارف شده، معمولا از فضای پشت بام که شامل زیر بنای مفید ساختمان نیست استفاده میشود. امروزه با توجه به قیمت بالای زمین در بیشتر شهرهای بزرگ اهمیت این مساله بیش از پیش مشخص میشود. دومین تفاوت چیلر و مینی چیلر در نوع تجهیزات به کار رفته است .

مینی چیلر سرمایشی گرمایشی تهویه 4.5 تن R-22

سیستم های کنترلی در چیلر تراکمی جهان تهویه اعتماد چیلر تراکمی، هواساز، فن کویل-بتا تهویه چیلر تراکمی با استفاده از انرژی الکتریکی و چیلر جذبی با استفاده از انرژی حرارتی باعث ایجاد برودت و سرما چیلر بتا تهویه می شوند. دستگاه چیلر اسکرال با استفاده از کمپرسور کاربردی در سیکل تبرید نامگذاری شده است، ساختار این کمپرسورها از دو حلزون غیر هم محور تشکیل شده است که یکی ثابت و دیگری متحرک است. این کمپرسور نیز مانند نوع اسکرو از نسل جدید و جایگزین کمپرسورهای رفت و برگشتی است. امروزه در ساختمان های مسکونی به علت صرفه اقتصادی بیشتر، نصب و نگه داری راحت تر و آلودگی کمتر از چیلرهای جذبی بیشتر از چیلرهای تراکمی استفاده می کنند. وظیفه دستگاه چیلر تامین پیوسته آب سرد و به جریان انداختن آب در لوله ها می باشد. آب سرد نیز باعث خنک سازی فضا می گردد به همین دلیل چیلر نقش اساسی را برای خنک کردن فضای سردخانه برعهده دارد.

  • تمامی چیلرهای تولید شده توسط این شرکت با کیفیت و استاندارد می باشند.
  • اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید و یا خرید چیلر تراکمی یا دریافت قیمت چیلر تراکمی میتوانید با شماره تماس شرکت فرم دما تماس گرفته و با کارشناسان شرکت ارتباط برقرار نمایید.
  • در چیلرهای هواخنک، از درون کابین چیلر به سمت بخش های داخل ساختمان داکت کشی می کنند.
  • تفاوت چیلر و فن کویل در این است که وظیفه دستگاه چیلر تولید سرمایش آب است و وظیفه فن کویل تولید سرمایش و توزیع هوا از طریق آب خنک شده در چیلر است.
  • در فصل تابستان که عمده تجهیزات برودتی از برق برای تولید برودت استفاده میکنند، منابع حرارتی و سوختهای فسیلی که برای تولید حرارت به کار میروند با مشکل تامین مواجه نیستند.
  • خرسند خواهیم شد که دیدگاه و سوالات خود را در این زمینه با ما در میان گذاشته تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ و با شما ارتباط حاصل نماییم.
این نوع سیستم خنک کننده با استفاده از منبع گرمایی مانند بخار داغ، آب داغ، شعله مستقیم و … ایجاد سرما می نماید. این ماشین سرمایشی به جای موتور الکتریکی ( کمپرسور ) و انرژی الکتریکی از حرارت و ژنراتور به عنوان منبع انرژی خود بهره می گیرد. چیلرهای تراکمی به دو نوع هوا خنک و آب خنک تقسیم می شوند که قیمت هرکدام با هم متفاوت است.

در چیلر گرما به طریق سیکل تبرید از آب گرفته شده و در نهایت محیط بیرون انتقال داده می شود. (البته در مواردی که امروزه بسیار رایج شده است از این گرما دوباره در سیستم های گرمایش استفاده می شود و باعث بهینه سازی و کاهش مصرف سوخت نیز می گردد.) برای انتقال گرما از آب و در نهایت به محیط، یک حلقه گمشده وجود دارد. درواقع مبرد گرمای آب را گرفته و از طریق مراحلی که ذکر خواهد شد، این گرما را به محیط بیرون انتقال می‌دهد. همانطور که ذکر شد وظیفه چیلر تولید آب‌خنک و فرستادن به سیستم های فن کویل و هواساز می‌باشد. تولید کننده انواع چیلر و صنایع برودتی و حرارتی و صنایع تبرید در خدمت شما مشتریان عزیز است تا تمام کالاهای خود را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از درب کارخانه به شما برساند.

همان‌طور که گفته شد انرژی اصلی مورد نیاز در چیلر جذبی انرژی گرمایی حاصل از سوختن گاز طبیعی یا گازوئیل است اما چیلر جذبی علاوه بر مصرف سوخت گاز یا گازوئیل به انرژی برق هم برای تولید سرمایش نیاز دارد. از چیلرهای تراکمی بطور گسترده‌ای جهت تهویه مطبوع زمستانی و خنک‌کاری تجهیزات صنعتی و سرمایش‌های فرآیندی استفاده می‌گردد. چیلر دستگاهی است که حرارت را از مایع توسط یک سیال خنک کننده می گیرد و باعث خنک شدن مایع می گردد، که از این مایع می توان در سیستم های تهویه مطبوع مانند فن کوئل، هواساز و غیره استفاده کرد.

به بیان ساده این عملیات یا با خنک کردن مبرد از طریق گذراندن هوا از روی مبرد انجام می شود یا از طریق گرفتن گرمای مبرد از طریق مجاورت با آب. چیلرهای تولیدی با کمپرسور اسکرو بسیار متداول بوده و از ظرفیت های 60 تا حدود 400 تن تبرید به صورت یکپارچه تولید می شوند. چیلرهای اسکرال از ظرفیت‌های پایین تا حدود 250 تن تبرید به صورت یکپارچه ساخته می‌شوند. چیلر های جذبی دارای انواع مختلفی می باشند که بر اساس عوامل و شاخصه های متفاوتی دسته بندی می شوند. از مینی چیلرها در ساختمان های کوچک اداری مسکونی و تجاری و چیلرها برای ساختمان های بزرگ استفاده می شوند. در ادامه به تشریح چگونگی کارکرد چیلر و معرفی انواع آن می پردازیم.

نصب و راه‌اندازی انواع چیلر تراکمی

ژنراتور ثانویه، مقداری از انرژی ناشی از تبخیر مبرد در اواپراتور که توسط محلول رقیق شده جاذب دریافت شده است را جذب می کند و سبب گرمایش یا اصطلاحا چیش گرم شدن محلول رقیق جاذب می شود. به این ترتیب می توان از انرژی هفته در آن به عنوان یک منبع گرمایی استفاده کرد و چیزی حدود نصف انرزی مورد نیاز از این طریق تأمین ی شود. نکته مهم دیگر در خرید چیلرهای بیمارستانی، توجه به نیاز واحد درمانی به آب خنک می باشد. هر چه تاسیسات، قوی تر و بزرگ تر باشند، چیلرهایی با ظرفیت خنک کنندگی بالاتر باید تهیه شوند. قیمت خرید چیلرها در انتخاب یک دستگاه مناسب برای واحدهای درمانی نیز اهمیت دارد.

مینی چیلر صنعتی پامکو مدل PIMC125

دمای هوای عبوری در كندانسورهای تبخیری تا حدودی گسترش می‌یابد ولی عمدتاً در تقطیر خنک سازی شده با عمل تبخیر، آب پاشیده شده بر روی كندانسور به دست می آید و هوا جهت افزایش تبخیر با رفع بخار آب مورد استفاده قرار می گیرد. نوع و ظرفیت چیلر را باید با توجه به نیاز خود و ظرفیت مکان مورد نظرتان انتخاب نمایید. تمامی چیلرهای تولید شده توسط این شرکت با کیفیت و استاندارد می باشند. دستگاه هواساز تفاوت چیلر اسکرال و اسکرو | بررسی و مقایسه فنی… شرکت مهندسی تهویه نگار با تکیه بر روی تجربه و علم کارشناسان خود سعی دارد مناسب ترین سیستم تهویه یا برودتی را برای مشتریان خود انتخاب کند.

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng