سئو وردپرس با 20 نکته و افزایش رتبه در موتورهای جستجو

2-برای جدا کردن کلمات در URL حتما بجای فاصله(space) از – (خط تیره) استفاده کنید. تکنولوژی جدیدی از طرف گوگل در زمینه جستجو بکار گرفته می شود تا افرادی که بر روی موبایل از اینترنت استفاده میکنند بتوانند راحت تر جستجو کنند. Node.js می تواند به راحتی هر دو فرمت را با استفاده از ماژول های داخلی مانند ماژول سیستم فایل یا نسخه های ساده تر مانند csvtojson یا json2csv. البته Google My Business در حال حاضر به دلیل اعمال تحریم در ایران قابل دسترسی نیست. اگر محتوا قابل جستجو باشد میتوان بر روی کیفیت آن کار کرد و آن را به ”بهترین سایت ممکن“ تبدیل کرد. یک سایت بر اساس سهولت در رندر شدن، قابل دسترسی خواهد بود. همچنین برای اینکه ساختار URL سایت شما بر اساس اصول سئو باشد هرگز از اعداد یا حروف بی معنی در URL استفاده نکنید.طبق راهنمای گوگل، استفاده از URL هایی که از اعداد بی معنی یا حروف بدون معنا برای سئو سایت بسیار نا مطلوب بوده و توصیه میشود در صورتی که در ساختار سایت شما جستجو یا query string خاصی استفاده می شود حتما از طریق فایل robots.txt این URL ها حذف گردد. این یعنی اینکه شما کتر از ۸ ثانیه فرصت دارید یک محتوای جذاب به کاربر نمایش دهید و آن را درگیر سایت خود کنید تا داخل سایت شما بماند.

3. زمان بارگذاری و اندازه صفحه: اگر بارگذاری صفحه شما بیش از حد طول میکشد، نرخ پرش تنها مشکلی نیست که باید نگران آن باشید. علاوه بر این میتوانید با مطالعه مقاله آموزشی 32 قدم برای افزایش سرعت سایت، تا حد مناسبی سرعت وب سایت تان را بهبود دهید. اولین قدم برای پیاده سازی سئوی فنی این است که اطمینان حاصل کنید تمام صفحات مهم شما قابل دسترسی هستند و پیمایش و کرال کردن آنها آسان است. ایجاد وبلاگ های مختلف برای وب سایت و مدیریت تمامی آنها از جمله خدمات سئو قابل ارائه توسط شرکت سئوکار است. در وبلاگ فرین آکادمی برای هر کدام یک مقاله جامع آموزشی داریم که پیشنهاد میکنم بعد از اتمام کامل این مقاله و نصب افزونه مورد نظر، مقاله مربوط به افزونه انتخابی تان را بخوانید. به عنوان مثال، آخرین پست وبلاگ شما میتواند سناریویی برای پست ویدیویی بعدی انساگرام شما شود، که شما در میان رسانههای اجتماعی به اشتراک میگذارید و به مخاطبان ایمیل خود ارسال میکنید. همیشه ممکن است کاربری آدرس صفحه ای از سایت شما را درست وارد نکند و پس از آن باید سایت شما دارای یک صفحه 404 برای نمایش داشته باشد.تمامی وب سرورها یک صفحه 404 برای این موضوع دارند اما بهتر است که شما برای این کد خطا یک صفحه در سایت خود داشته باشید.

حالا که با معنا و مفهموم خدمات SEO آشنا شدید، بررسی خدمات ارائه شده توسط شرکت های SEO ضروری است. در مقاله سئو تکنیکال چیست، به خوبی با ضرورت این موضوع آشنا شده ایم. اکنون که عملکرد توضیحات متا را پوشش داده ایم ، وقت آن است که نحوه نوشتن توضیحات متا را توضیح دهیم که باعث افزایش ترافیک فروشگاه آنلاین شما می شود . مرورگرها باید برای رندر کردن یک صفحه باید به وسیله تجزیه کردن کدهای html یک( DOM (The Document Object Mode بسازند، اگر مرورگر در این فرایند یک اسکریپت ( یک برنامه یا دستورالعمل های نوشته شده با استفاده یک زبان اسکریپتی است که js یک زبان اسکریپتی است) ببینه باید متوقف بشه و اجراش کنه تا بتونه ادامه بده که با بلاک کردن یا از پیش رندر کردن باعث افزایش سرعت لود میشه. این کار باعث کاهش سایز و حجمی که کدهای مختلف css, html و js اشغال کرده است میشود. از تم های سنگین و آماده استفاده نکنید؛ معمولاً این گونه تم ها، کدهای غیر ضروری زیادی را به وب سایت شما اضافه می کنند به همین دلیل، بهتر است از تم های سفارشی برای وب سایت خود استفاده کنید.

URLهای متعارف یا کنونیکال برای صفحاتی که محتوای بسیار مشابهی دارند، ضروری است. من واژه نامه ای از اصطلاحات کلیدی و مفاهیم اساسی ضروری برای کمک به شما را در شروع مقاله گردآوری کرده ام. خوب، جستجوگران گوگل به نتایج جستجو “Pogostick” برمی گردند، که می تواند به رتبه بندی شما آسیب برساند. به کلیه کارهایی که برای بهتر دیده شدن سایت توسط گوگل در زمان طراحی سایت انجام میشود، سئو تکنیکال گفته میشود. 4. صفحات یتیم (Orphan Pages): هر صفحه در سایت شما باید دستکم به یک صفحه دیگر نیز پیوند داده شود. اگر به دنبال یادگیری سئو هستید مطمئن باشید بهترین روش برای شما سئو کلاه سفید خواهد بود، هیچ گاه به دنبال این نباشید که تقلب کنید و یا گوگل را گمراه کنید، گوگل همواره در حال بروزرسانی است و طی این سالها همواره در حال رشد و توسعه بوده، با معرفی هر الگوریتم جدید در گوگل، بخش زیادی از وب سایت های متخلف برای همیشه از گوگل اخراج میشوند و هیچ وب سایتی تاکنون با تقلب و تخلف نتوانسته یک وب سایت معتبر و ماندگار شود، امروزه هر وب سایت قدرتمند و معتبری را که مشاهده میکنید حاصل سالها تلاش و بهره گیری از روش های سئو کلاه سفید بوده است.

خدمات سئو به دنبال افزایش ترافیک وب سایت از موتورهای جستجو از طریق بهینه سازی در سایت و خارج از سایت هستند. بزارید همین ابتدا یک نکته را خدمتون عرض کنم، سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به هیچ عنوان به سیستم مدیریت محتوا یا زبان برنامه نویسی سایت وابسته نیست و سئوی وردپرس با سئوی دروپال یا سئوی جوملا هیچ تفاوتی ندارد تنها تفاوت ها در نحوه تنظیمات خود سیستم مدیریت محتوا است. 1. دسترسی رباتهای جستجو به صفحات خود را آسان کنید. من به شخصه توصیههایی که این افزونه ارائه میکند را ترجیح میدهم، چون فقط زمانی که به آنها نیاز داشته باشید ظاهر میشوند.

این یعنی ممکن است شما به کمک یک سری تکنیک های حرفه ای گوگل را فریب داده و به جای محتوای مفید، با یک محتوای تبلیغاتی به صفحه اول برسید. یک کارشناس حرفه ای سئو در روند بازبینی سئو تکنیکی باید مطمئن بشه که موتورهای جستجو قادر به خزش در سایت شما و محتویات اون هستند، خطاهای 404 و ری­دایرکت ها و همینطور سایر موارد رو بررسی می­کنه. ارایه بهترین سرویس های مبتنی بر سئو برای سایت شما سئو حرفه ای را از ما بخواهید. بههیچ وجه برای دامنه خود از کلماتی که برای مخاطب معنایی ندارند و یا به محتوای شما مربوط نیستند استفاده نکنید. مهم نیست چه مقدار موج تغییرات الگوریتمها و بهروزرسانیهای موتورهای جستوجو شما را از مسیر خارج میکنند، صبر پیشه کنید و شبکه خود را بسازید. آیا میدانید بازدیدکنندگان وبسایت شما چه مدت منتظر بارگذاری وب سایت خواهند بود؟

1. عملکرد سرور: همانطور که در بالا گفتیم، وقفههای زمانی سرور و ارورها باعث ایجاد خطا در HTTP میشود که مانع از دسترسی کاربران و رباتها به سایت میشود. به این علت که اگر پس از index شدن ساختار صفحات در گوگل، شما اقدام به تغییر این ساختار کنید و ریدایرکت ها را بصورت صحیح انجام ندهید سایت شما دچار خطا 404 می شود و کلا ممکن است از نتایج جستجو پاک شوید. اگر به صفحات سرچ گوگل دقت کرده باشید تقریبا نسبت به سالهای گذشته به کلی تغییر کرده است و پس از جستجو در این موتور جستجو مشاهده میکنید علاوه بر لینک ها، تعدادی عکس،خبر یا سوال مرتبط برای شما نشان داده میشود.تمامی این موارد از چیزی بنام Structured Data Mark up پیروی میکند که شما میتواند از این نشانه در صفحات سایت خود استفاده کنید تا گوگل بیشتر از محتوای سایت شما با خبر شود.همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید علاوه بر نتایج جستجو یک قسمت جداگانه به همراه review به شما نشان داده شده است. اگر متوجه این رفتار بد شدید، از robots.txt برای جلوگیری از ورود رباتهای مخرب به وبسایت خود استفاده کنید و جلو خزیده شدن برخی از صفحات را برای جلوگیری از هدر رفت بودجه خزش از طریق این فایل بگیرید.

در ادامه این گفتار به معرفی برخی از فریم ورک های کاربردی جاوا اسکریپت می پردازیم. از طرفی سئو کلاه سیاه اشاره به روشهای غیر قانونی سئو دارد. همچنین از دامنههای بلند و نازیبا نیز پرهیز کنید. محتوای شما ممکن است کاملترین و مفیدترین محتوای موجود باشد و بهخوبی نیز نوشته شده باشد. برای مثال فرض کنید شما یک مقاله بنام Technical Seo نوشته اید و این مقاله میتواند زیر شاخه Seo است. در افزونه Yoast SEO چطور از کنونیکال استفاده کنیم؟ همانطور که در بالا به آن اشاره شد، قسمتی از سئو سایت بوده که در ارتقای المان های داخلی سایت نفش موثری دارد و کمک می کند تا رتبه های بالاتری را در گوگل از آن خود کنیم. حتما پس از طی مراحل اولیه، سایت خود را در سرویس های گوگل ثبت نمایید تا هم گوگل سایت شما را بهتر پیمایش کند و هم شما بتوانید بهتر از وضعیت سایت خود با خبر باشید. زمانیکه شما یک دامین خریداری میکنید و پس از آن بر روی هاست خریداری شده آن را تنظیم میکنید باید مشخص کنید که آیا سایت شما با www دیده شود یا بدون www. هرچه سایت شما سرعت لود شدن بیشتری داشته باشد سئو سایت شما از این لحاظ بهتر است.

به زبان دیگر، سایت شما باید دارای ساختاری مناسب باشد تا crawler های موتورهای جستجوگر بتوانند به راحتی صفحات سایت شما را پیمایش کنند. افراد به طور تصادفی با استفاده از تگ no-index در صفحات خود، دسترسی موتورهای جستجو را به محتوای وب سایت محدود می­کنند. به این خاطر که هر چند وقت یک بار گوگل این اندازه را عوض می کند. برای مطالعه سریع هر بخش، روی عنوان آن کلیک کنید. 5. عمق صفحه: عمق صفحه به این مسئله اشاره دارد که یک صفحه چند کلیک از صفحه اصلی شما فاصله دارد. به طور کلی، لینک دادن میتواند خزیدن، ایندکس کردن و توانایی شما برای رتبه بندی را بهبود میبخشد. استفاده از کش در سایت و همچنین کم کردن حجم صفحات سایت تاثیر بسیار زیادی در تجربه کاربر از سایت شما دارد و همچنین گوگل سایت هایی را که کند هستند را در صفحات اول نشان نمیدهد. اگر از روش اول استفاده کنید که با تقلب و فریب انجام میگیرد، از سئو کلاه سیاه استفاده کردهاید و اگر از راه درست سعی در رشد سایتتان داشته باشید، از سئو کلاه سفید! ولی راه هایی هست که درامد خوبی دارن.

شما بیشترین کنترل را روی سئو داخلی دارید، چرا که سئو داخلی در مورد وبسلیت شما است و شما به آن تسلط دارید. پیشنهاد میکنم همین حالا سرعت سایت خود را تست کنید تا نتیجه را به شما نمایش بدهد و بگوید چقدر با میزان کیفیت قابل قبول فاصله دارید یا اصلا سرعت لود شما نسبت به سایر سایت ها بالاتر هست! به بیان دیگر سئو تکنیکال به تمام کارهایی اشاره دارد که شما انجام میدهید تا سایت شما را برای موتورهای جستجوگر قابل فهم کند. به عبارت سادهتر، سئو مجموعهای از روشهای غیرپولی را شامل میشود که در تلاش برای کسب جایگاه و رتبهٔ برتر در نتایج جستوجوی موتورهای جستوجو مخصوصا گوگل است. کمی خلاقیت و ارتباط فرمی و محتوایی در انتخاب دامنه به شما کمک زیادی خواهد کرد. ابزارهای زیادی برای مدیریت کش شما وجود دارند که میتونین از اونها استفاده کنین اما ابزارyslow میتونه به شما کمک کنه تا ببینید برای کش مرورگر تاریخ انقضا تعریف کردین یا نه در صورتیکه تعریف نشده بود از قسمت expire میتونین زمان انقضا کش مرورگر برای سایتتون رو تعیین کنین.

این اقدامات برای هر سایتی حیاتی می باشد بطوریکه اگر به درستی در ابتدای طراحی سایت انجام نشود میتواند بر روی روند کلی سایت تاثیر بگذارد و حتی باعث عدم رشد مناسب سایت بشود. سئو تکنیکال زیرساخت و پایه یک سایت برای سئو می باشد و عدم رعایت این قوانین منجر به کاهش رتبه سایت و به سبب آن کاهش کاربر فعال میگردد. از گذاشتن صفحات بی فایده یا غیر مرتبط خودداری کنید و حتما دسته بندی های مهم سایت خود را در sitemap آپدیت کنید.پس از ایجاد آن می توانید آن را در وبمستر گوگل یا Bing درج نمایید تا آنها اقدام به پیمایش سایت شما کنند. می توانید با استفاده از یک ترفند قدیمی، بازدیدکنندگان را به سایت خود قلاب کنید. برای مثال سایت شما قظعا قسمت مدیریتی دارد که نیاز به پیمایش از طرف موتور جستجو ندارد ویا ممکن است شما قسمتی را به تازگی در سایت خود راه اندازی کرده باشید که فعلا نیازی برای پیمایش از طرف موتور جستجوگر وجود ندارد میتوانید از طریق این فایل این موضوع را انجام دهید. بهترین راه برای ایجاد توضیحات متا برای مقاله تان استفاده از Yoast SEO plugin در ورد پرس است.

برای سرعت خوب و باز شدن به موقع و کامل سایت برای تمامی مخاطب ها توصیه میشه تا از CDN استفاده کنید. اگر این فایل درست تنظیم نشده باشد میتواند قسمتی از سایت شما را از دید موتور جستجوگر مخفی کند. تصور کنید به دنبال یک مطلب یا محصول هستید و به پیشنهاد موتور جستجو یک وب سایت را باز نموده اید. برای بهبود بخشیدن زمان پاسخ دهی سرور باید دنبال چیزهایی بگردید که عملکرد شما رو آهسته میکنه و باعث میشه سرعت سرور کم بشه. در میان رقابت های مختلف و سرسختانه فضای وب، داشتن یک وب سایت خوب از نظر محتوایی و فنی و بالا بردن رتبه سئو سایت جز عامل ها مهم موفقیت در این زمینه است برای برطرف کردن مسائل و نکات محتوایی سایت میتوایند در صفحه سئو محتوا به دنبال پاسخ باشید. شما به راحتی به سئوی سایت خود مسلط خواهید شد و میتوانید کسب و کار و سایتتون رو نسبت به سایر رقبا در رتبه بالاتری قرار دهید و همچنین دیگه مبالغ هنگفتی رو لازم نیست برای پیشرفت سایت خود بپردازید . به سرعت سایت خود اهمیت دهید و این اهمیت نباید تنها به صفحه اصلی سایت خلاصه شود، همچنین ابزارهای مختلفی برای تست سرعت سایت می باشد اما بهترین معیار برای سایت شما سرعت سایت رقبایتان باشد.

ولی اگر صاحب یک کسب و کار هستید و میخواهید سئوی سایت خود را به یک تیم حرفهای و متخصص بسپارید و در کوتاهترین زمان ممکن فروش خود را متحول کنید، تیم متخصصین «خدمات سئو» دی ام روم در خدمت شماست. از آنجایی که بودجه خزش محدودیت دارد، باید مطمئن شوید که مهمترین صفحات خود را برای خزیدن در اولویت قرار دادهاید. قیمت اشتراک Accuranker بهتر از Ahrefs است، اما باید دقت داشته باشید که امکانات کمتری دارد. بهترین ابزار هایی که می توانید برای این کار از آنها استفاده کنید، ahrefs ، semrush و moz خواهد بود. اما سئو تکنیکال یا سئو فنی از مواردی است که شاید بهندرت کسی به سمت آن رفته باشد و بخواهد در این زمینه فعالیت کند. اگرچه شما کنترل مستقیمی بر اتفاقات خارج از سازمان خود ندارید، اما میتونید به سادگی با ایجاد محتوای با کیفیت، مشارکت دیگران را برای بهبود سئو خارج از صفحه افزایش بدید، کافیه بقیه محتوای شما را ارزشمند بیابند. این کار را می توانید براساس میزان مشارکت کاربر قضاوت کنید.

رباتهای جستجو برای جمعآوری اطلاعات سایت شما صفحات شما را مورد خزش یا کرال قرار میدهند. طبق راهنما های درج شده در گوگل، برای اینکه bot های جستجوگر بتوانند بهتر صفحات سایت شما را crawl کنند نیاز است که حتما شما یک sitemap مناسب داشته باشید.میتوان گفت sitemap نقشه سایت شما است که در اختیار موتور جستجو قرار میگیرد تا بتواند سایت شما را بصورت دسته بندی شده پیمایش کند. تعیین اینکه از کدام یک از این ساختارها پیروی کند بسیار حیاتی می باشد و بر سئو سایت شما تاثیر بسزایی دارد. در صورتی که در تنظیم ریدایرکت (بازنشانی) مشکل دارید میتوانید آدرس پیش فرض سایت خود را برای پشتیبانی هاستتان ارسال کنید و از آنها بخواهید تنظیمات ریدایرکت به آدرس پیش فرض را برای شما انجام دهند. هریک از بخش های زیر به خودی خود دارای نکات مهم و مختلفی هستند که رعایت درست آن ها در سایت باعث رشد و پیشرفت وضعیت شما میشود. پس از گذشت مدتی تعداد صفحات سایت شما افزایش میابد، در نتیجه نیاز است که برای ایندکس سریعتر صفحات آن را به موتورهای جستجو اطلاع دهید.

کش کردن مرورگر به معنا ذخیرسازی است به صورتیکه مرورگر اطلاعات زیادی از جمله (عکس ها، فایلهای js و …) کش میکنه. این کار زمانی مناسب است که وقتی مخاطبی دوباره به سایت شما سر میزنه مرورگر صفر تا صد سایت رو لو نکنه و از کش یا ذخیر سازی اطلاعاتی ک کرده استفاده میکنه، این کار باعث میشه تا سرعت سایت افزایش پیدا کنه. سوم، هرچند استفاده از کلمات انگلیسی یا فارسی بر یک دیگر هیچ ترجیحی ندارند اما، برخی اوقات با توجه به رقابتی که بر سر کلمه کلیدی شما وجود دارد، میتواند این امر نیز برای سئوی داخلی شما مهم باشد. و باید به خوبی بتوانید سایت چند زبانه را سئو کنید. از این تاکتیکهای فنی برای تکمیل استراتژی سئوی خود استفاده کنید و نتایج را مشاهده کنید. حتما از کلید واژه مرکزی خود در ابتدای دیسکریپشن استفاده کنید. در حقیقت کل بستر وب بصورت clear-text است و اطلاعات در حین گذر از روترها قابل رویت برای شرکت ها و دولت ها است. اگر ترافیک قابل قبولی از سمت موتورهای جستجو داشت، سپس شما می بایست برخی نمونه کارهای سئو آن شرکت را بررسی نمایید تا متوجه شوید آیا همان کاری که برای خود انجام داده است، برای مشتریانش انجام شده است یا خیر.

پیش از این سئو تکنیکال را تعریف کردیم، حالا برای آنکه موضوع برایمان روشنتر شود سئو داخلی و سئو خارجی را تعریف میکنیم تا شناخت تفاوت انواع سئو برای ما آسان شود. صفحات مهمتر به صفحه اصلی نزدیکتر باشند و صفحات سایت شما باید فقط چند لینک از یکدیگر فاصله داشته باشند. عامل سرعت برای گوگل بسیار مهم می باشد به این علت که برای کاربران مهم است. برای این که گوگل به بهترین شکل سایت و محتوای شما را خزش کند، باید به موارد فنی سایت خود دقت کنید. پونیشا از حدود ۵ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است و تا کنون افراد زیادی در این سایت پروژههای مختلف را انجام دادند. همانطور که پیش از این گفتیم، ممکن است شما نیز از آن دسته افراد باشید که یا از روی تنبلی یا از روی ضروری ندانستن سئو تکنیکال به آن توجه نکردهاید.

این اقدامات باید در نهایت منجر به افزایش محبوبیت و اعتبار سایتتان در میان کاربران و در نتیجه برای موتورهای جستجو شوند. به عبارت دیگر: باید سایت رقبا را مهندسی معکوس کنید و بفهمید که چگونه رقیب شما لینک های خود را دریافت می کند. 3. تغییر مسیرهای خود را بررسی کنید. سئو تکنیکال به مجموعه اقدامات و فرآیندهایی گفته میشود که شما باید در وب سایت خود لحاظ کنید تا فارغ از نوع مطلب یا محتوا، سایت شما برای موتورهای جستجوگر کاملا در دسترس باشد. این سازمان تجزیه و تحلیل سریع دادهها را برای موتورهای جستجو آسانتر میکند. اسپلیت اینطور ادامه داد که گوگل در حال حاضر تلاش می کند این باور اشتباه که «جاوا اسکریپت دشمن سئو است و توسط گوگل ایندکس نمی شود» را از بین ببرد. اگر کسب و کار شما در بالای نتایج GMB محلی ظاهر نمی شود، پس بدانید و آگاه باشید که این جایگاه توسط رقبای شما گرفته خواهد شد. پس شما یک ثانیه را هم نباید از دست بدهید. هرچند امروزه پیش رفت زیادی در زمینه طراحی وب سایت حاصل شده است و قدرت استفاده از وب سایت در زمینه تجارت الکترونیک ، اطلاع رسانی و زمینه تبلیغاتی شرکت های خصوصی و دولتی و …

بنابراین اگر میخواهید جلوتر از دیگران باشید، توصیه میکنم این ۵ روند نوظهور سئو را مطالعه کنید. یکی از کارهای مهم جهت مانیتور کردن روند سئو سایت و چک کردن وضعیت سایت استفاده از ابزارهای گوگل یعنی Google Search Console و Google Analytics می باشد. این یک روند در حال ظهور است و باید برای آن آماده بود. شما میتوانید از طریق انواع لینکسازی و ایجاد پست مهمان، این اعتبار را به دست آورید. سئو داخلی یا سئو درون صفحهای به محتوایی اشاره دارد که به موتورهای جستجوگر و مخاطبان شما اطلاعاتی را منتقل میکند. سئو تکنیکال فرآیندی است که در آن شما میتوانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با الزامات فنی موتورهای جستجوی مدرن مطابقت دارد. اما پیش از هرچیز باید بدانیم که سئو تکنیکال چیست و چرا اهمیت دارد؟ حال می خواهیم ببینیم عوامل مهم دیگر سئو تکنیکال چیست؟ وقتی نوبت به سئو تصاویر میرسد، ایجاد نام فایلهای تشریحی و غنی از کلمات کلیدی کاملاً مهم است. صفحات خطای 404 به کاربران میگویند صفحهای که درخواست کردهاند وجود ندارد، یا حذف شده یا URL اشتباهی را تایپ کردهاند. وقتی صفحهای لینک داخلی نداشته باشد، به آن صفحه یتیم میگویند.

اگرچه Meta description تأثیر مستقیمی در بهبود رتبه در صفحه نتایج جستجو گوگل ندارد، ولی گوگل از آن استفاده می کند تا موضوع صفحه را بفهمد و بر روی Click through Rate که به اختصار CTR هم گفته می شود، هم می تواند تأثیر داشته باشد چون اگر Meta description شما بین بقیه نتایج جستجو متمایز باشد، احتمال این که کاربر بر روی لینک صفحه شما کلیک کند بالا می رود. مهمترین کاربرد کنونیکال، جلوگیری از ایندکس صفحاتی است که آدرس متفاوت ولی محتوای یکسان دارند. 4. اگر قرار است در صفحه اصلی از ویدئو استفاده کنید، حتما آن را در شبکههای اشتراکگذاری ویدئو مانند آپارات بارگذاری کنید و در سایت خودتان لینک آن را قرار دهید. با ازمایشات چند ماهه، تقریبا 62 ایتم خیلی مهم برای ورودی گوگل و بازدید مستقیم و ریفرال و سوشیال پیدا کردیم که اگر وقت بشه روی سایت بارگذاری می کنیم. ما در این مقاله تلاش کردیم آموزش سئو تکنیکال را با زبانی ساده توضیح دهیم و مجموعه اقداماتی که باید انجام دهید تا از لحاظ سئو فنی، سایت شما کاملا در دسترس موتورهای جستجوگر باشد را کامل ذکر کنیم. سئوی خارج از صفحه (آف پیج) اساساً ترافیک رایگانی است که از موتورهای جستجو ایجاد می شود.

کافیست دامنه یا زیردامنه مدنظرتان را تجزیه و تحلیل در این داشبورد رایگان وارد کنید، و یک گزارش کامل از این ابزار سئو فنی بگیرید. میتوان گفت بیش از 60 درصد ترافیک اینترنت این روزها از طریق گوشی های تلفن همراه و تبلت ها است و کاربران کمتر از طریق کامپیوتر شخصی خود وارد اینترنت می شوند.طراحی سایت شما باید بگونه ای باشد که بر روی موبایل و تبلت به درستی نمایش داده شود. بنابراین باید بدانید که چگونه میتوان محتوای خود را از طریق اینترنت منتشر کرد. این یعنی شما بهترین محتوا را برای سایتتان تولید کرده و طبق زمانبندی دقیقی آن را منتشر کردهاید. اما این به معنی این نیست که تنها با نصب وردپرس تمام نکات مربوط به سئو وردپرس را رعایت کردهاید و رتبه شما در گوگل افزایش خواهد یافت. زیرا سئو فنی کمتر به مسائل بصری سایت میپردازد. اما برای رفع سوالات و برطرف کردن مسائل فنی سایت مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در تمامی سایت ها باید فایلی وجود داشته باشد بنام robots.txt که وظیفه این فایل ارتباط با bot هایی هست که وظیفه crawl کردن سایت را بر عهده دارند. نشانه هایی وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید تا گوگل متوجه شود که برای مثال یک صفحه سایت شما اطلاعات یک محصول می باشد.

بهینه­سازی تصاویر یا سئو عکس­ها، سئو کردن عکس­ها به طرز خیلی معجزه­آسایی باعث افزایش بازدید وبسایتمون می­شه و همچنین خیلی کمک می­کنه به سئو داخلی چه کار هایی برای سئو در اصفهان انجام دهیم؟ وبسایتمون. یکی از دستهبندیهای رایج در مورد سئو، تقسیم کردن آن به سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال است. CDN ها یا شبکه های تحویل محتوا، شبکه هایی از سرور هستند که برای تقسیم کردن حجم محتوا استفاده میشن. 6. تقسیم وظایف کنید. اگر قصد ورود به دنیای طراحی وب و برنامهنویسی دارید، یکی از مهمترین شاهراههایی که باید از آن عبور کنید زبان برنامهنویسی جاوا اسکریپت است. در ضمن اگر سوالی یا نظری در رابطه با این پست از یاساوب دارید، میتوانید در زیر این مقاله برای ما کامنت بگذارید.موفق باشید.

هدف کاربر اساساً چیزی است که یک شخص هنگام جستجوی گوگل می خواهد. این چیزی است که در بخش بعدی این مطلب به ان می پردازیم. در واقع گوگل به زیبایی و کوتاه بودن آدرس صفحات سایت شما هم اهمیت میدهد. مطمئنا برای جذابیت و طراحی خوب و منظم سایتتون به عکس هایی با فرمت های خوب عکس مثل png و jpeg نیاز دارید تا بتونید از قابلیت 16 ملیون رنگ و کیفیت خوب عکس استفاده کنید و تاثیر درست رو روی مخاطب هاتون بذارید، علاوه بر مخاطب زیبایی و منظم بودن و کیفیت خوب عکس ها برای گوگل هم مهم و تاثیرگذار واقع شده. این یعنی مقاله دارای محتوای کامل و جالب است و سایت دارای گرافیک زیبایی است . این یعنی تا هفتهها سایت شما در نتایج سرچ گوگل وجود نخواهد داشت.

پس آن ها یک راه ساده برای سایت هایی که ایمن نیستند در نظر گرفته اند؛ حذف آن ها! به این تکنولوژی AMP یا Accelerated Mobile Pages نام دارد و شما برای راه اندازی این آپشن نیاز دارید که کد نویسی سایت خود را مقداری تغییر دهید. بودجه خزش یا crawl budget خود را به حداکثر برسانید: crawl budget در واقع تعداد صفحاتی از سایت شما است که موتور جستجوی گوگل طی زمان مشخصی خزش و ایندکس میکند. اگر از سایت غیرمعتبر رپورتاژ بخرید و پس از مدتی برای آن سایت مشکلی پیش بیاید، به اعتبار سایت شما هم آسیب میرسد. تغییر این ساختار پس از ثبت این مقاله در گوگل همراه با هزینه می باشد و پیشنهاد میگردد در همان مراحل اول طراحی سایت این تنظیمات انجام شود. اگر سایت شما بیش از یک کشور را هدف قرار می دهد، سئوی بین المللی بسیار بزرگ است. برای امنیت بهتر است SSL را پیاده سازی کنید.SSL با ایجاد یک لایه محافظت شده بین وب سرور و بروزر باعث امن شدن وب سایت شما می شود. ایندکس نشدن صفحه و استفاده از Canonical میتواند باعث گمراه شدن گوگل شود، در این شرایط گوگل با توجه به لینکسازی داخلی تصمیم به ایندکس یا عدم ایندکس میگیرد که میتواند با توجه به هدف ما در تناقض باشد.

از robots.txt استفاده کنید: ممکن است بخواهید رباتهای خاصی را بهطور کلی از خزیدن در سایت خود منع کنید و یا از خزیده شدن برخی از صفحات از طریق رباتها جلوگیری کنید. و به زودی پس از اتمام ضبط jQuery ، در بخش طراحی پروژه نهایی، از تمام این مباحث به صورت کاربردی استفاده خواهد شد، تا به خوبی نحوه طراحی یک قالب کامل رو فرا بگیرید. یا اگر مقاله ای نوشته اید میتوانید با استفاده از این نشانه ها مقاله خود را به عنوان یک مقاله به گوگل معرفی کنید تا در نتیجه جستجو متفاوت به نمایش درآید.برای مثال پس جستجو عبارت آموزش نصب ویندوز همانطور که در زیر مشاهده میکنید صفحه ای که اطلاعات اضافه تری به گوگل داده است بالاتر از بقیه نشان داده شده است.

خلاصه ای از توضیحات صفحه ای از یک سایت است که فقط می توانید از 155-160 کاراکتر در آن استفاده کنید. ما از مرحله انتخاب نام دامنه، هاست و طراحی سایت استاندارد با شما هستیم. اگر مقاله قبلی ما در مورد نحوه کار موتورهای جستجو مطلعه کرده باشید، باید بدونید که اولین گام کار کردن موتورهای جستجو روند خزیدن و فهرست بندی اطلاعات سطح وب می باشد. محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند و عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و همچنین از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی دیگر می بایست اطلاعات خود را در سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه دارند. “سئوی کلاه سیاه” به تکنیکها و استراتژیهایی اشاره دارد که سعی در فریب موتورهای جستجو دارند. شما در کنار زمانی که گفته شد که بیش از شش ماه می باشد نیازمند این می باشید که در این مدت برای رساندن وب سایت به رتبه های برتر دائما درحال فعالیت باشید مثلا تولید محتوا ، به روزرسانی محتوا های قدیمی و…

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng