راهنمای خرید کارت گرافیک کامپیوتر و لپ تاپ [2022]

از سوی دیگر مقاومت بالای بدنه و صفحه کلید نیز آن را تا حد زیادی در برابر حوادث سهوی بیمه کردهاست. این لپتاپ گیمینگ نیازهای بیشتر گیمرها را برآورده میکند و همچنین یک لپتاپ خوب برای کارهایی به غیر از بازی نیز میباشد، که باعث میشود ارزش عالی داشته باشد. ایسوس ROG Strix G15 Advantage Edition اولین لپتاپ در پروژه Advantage کمپانی AMD به حساب میآید. پردازنده مرکزی این مدل Intel Core i7 11800H با فرکانس 2.3 تا 4.6 گیگاهرتز است و یکی از بهترینها به حساب میآید. این لپ تاپ از پردازنده مرکزی Core i5-10500H اینتل و پردازنده گرافیکی مجزای انویدیا جیفورس GTX 1650 استفاده میکند که امکان گیمینگ را برای شما فراهم میکند. به طور خلاصه، سه فاکتور مهم در انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ عبارتند از: کارت گرافیک (GPU)، پردازنده مرکزی (CPU) و هارد SSD. بهمدد بهینگی بسیار بیشتر تراشهی اختصاصی M1، کوپرتینونشینها میتوانند یک سیستم خنک کننده پسیو (بدون فن) را به مک بوک ارائه کنند.طبق ادعای اپل به لطف تراشه M1 و چهار هسته کم مصرف آن، علاوه بر صرف انرژی کمتر برای تامین قدرت مورد نیاز پردانزده، حدود 3.5 برابر و GPU حدود هشت برابر از لپ تاپهای نسل پیشین اپل سریعتر عمل میکنند.

این مشخصات مشابه همراه با قیمت مناسب در اختیار شما قرار میگیرد. وقتی حرف در مورد بهترین لپتاپ های گیمینگ 2021 میشود به این منظور است که بتواند تجربهای مشابه دسکتاپ را برای شما به ارمغان بیاورد. این نسل از مکبوک ایرها نخستین لپتاپ اپل با پردازندهی مبتنیبر ARM کوپرتینونشینها موسوم به M1 بودند.در مقایسه با لپ تاپهای نسل قبلی چندان تفاوتی را از نظر ظاهر، وزن و طراحی شاهد نیستیم و باید گفت سازندگان از این نظر دست به تغییرات گستردهای نزدهاند. به همین دلیل لپ تاپ فقط 1.8 کیلوگرم وزن و 19.9 میلیمتر ضخامت دارد. وزن این مدل 2.3 کیلوگرم می باشد. یکی دیگر از علل وزن دستگاه بهره گیری از سخت افزارهای مختلف با قدرت های متفاوت است. البته، شما به یک پردازنده گرافیکی عالی نیاز دارید تا بتوانید از نرخ فریم بالای لپتاپهای گیمینگ بهره ببرید. با این حال برای بازی کردن همواره به تهیهی این دسته از لپ تاپها که با برچسب گیمینگ فروش میروند، ندارید. این محصول با جدیدترین پردازنده شش هستهای Intel Core i7 و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 2060 با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD همراه شده است که عملکرد کافی را برای انجام آخرین بازی های این لپ تاپ به همراه دارد.

بدون یک صفحه نمایش عالی هیچ لذتی از بازی خود نخواهید برد. این لپ تاپ از رزولوشن صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده میکند و با حالت مات و بدون قابلیت لمسی در اختیار شما قرار میگیرد. یک سری از لپ تاپهای این سری ProBook 455 G7 مانند نسلهای گذشته همچنان از بدنه پلاستیکی استفاده میکند اما، بدنه نسبتا مقاوم، طولا عمر زیاد و کاربردهای چند منظوره این محصول را در رادار بسیاری کاربران قرار دادهاست. هر چند هدف اصلی از استفاده این پردازنده قدرتمند و کارت گرافیک میان نسلی، اجرای بازیها به صورت 1080p بوده اما، از این ترکیب جذاب برای انجام تمامی کارهایی که نیاز به پردازش سریع و حجیم اطلاعات دارند، بهره برد. هر چند این جنس بهترین در بازار نیست اما، نمیتوان برچسب بیکیفیت بودن در این زمینه را به محصول Pavilion Gaming اچ پی زد. البته این بدان معنا نیست که این لپ تاپ گزینههای مناسبی برای سایر کاربردها نخواهد بود. اما این دلیل براین نیست که نتوان لپ تاپ های مناسب برای بازیهای حرفهای را با قیمت مناسب پیدا نکرد. از پورتهای دیگر میتوانیم به تاندربولت و پورت شبکه اشاره کنیم که هر کدام برای کاربرد خاصی تعیین شدهاند. پورت شبکه و اتصال وای فای هم مانند هر لپ تاپ دیگری با کیفیت بالا در اختیار شما قرار گرفته است و میتوانید آنها را دوست داشته باشید.

یک نسخه اصل از این سری لپ تاپها با کارت SSD یک ترابایتی روانه بازار شد تا بتواند برای آن دسته از کاربرانی به دنبال حافظه بیشتری برای ذخیره سازی فایلها و برنامههای خود هستند و هم آن دسته از کاربرانی که قصد دارند از سرعت بالای پردازش اطلاعات و حداقل مطلعی بهره ببرند، به یک گزینه ارزشمند تبدیل شود. به این نکته دقت داشته باشید که به هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ، باید برای لپ تاپی هزینه کنید که مشخصات آن متناسب با نیاز شماست. لپ تاپی که نیاز شما را برای بازی کردن پاسخ دهد، پردازنده گرافیکی قدرتمندی دارد، رم حداقل ۱۶ گیگابایت و ماژول SSD نیز از جمله واجبات این سیستم است. همانطور که از ابتدای محصولات اچل در این مطلب اشاره شد، تراشه قدرتمند M1 یک ویژگی کلیدی و مهم است که ابدا نمیتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد و این مسئله درباره MGN93 نیز صدق میکند. این لپ تاپ از وزن ۱.۴ کیلوگرمی برخوردار است و صفحه نمایش از نوع پنل TN آن هم ۱۴ اینچی بزرگی دارد. وزن آن قدری افزایش پیدا کرده و به ۱.۷ کیلوگرم افزایش پیدا میکند. یکی دیگر از سیستمهایی که میتوان با استفاده از آن لذت گیم را تجربه کرد، لپتاپ است.

نوع حافظه رم از نوع DDR4-3200 است و تا یک ترابایت بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون حافظه SDD دارد. رم هشت گیگابایتی آن از نوع 3733 مگاهرتز است که امکان ارتقای آن به رم 16 گیگابایت نیز وجود دارد.با توجه به رم هشت گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی از نوع کارت SSD، این لپ تاپ برای کاربرانی که به دنبال رفع نیازهای حرفهای تر با سرعت بالا و حافظه زیاد نیاز دارند، مناسب است. این لپ تاپ به باتری لیتیوم یون مجهز شده است و با ظرفیت باتری ۴۵ وات ساعت میتوانید از آن استفاده کنید. معمولاً لپتاپهای استوک حدود 48 ساعت یا کمی بیشتر مهلت تست دارند، در نتیجه در ابتدا از معتبر بودن فروشگاه مورد نظر اطمینان حاصل کنید و سپس لپتاپ را در زمان معین شده بهدقت بررسی فرمایید.

این لپتاپ جایگزین سری محبوب Y540 شده و با سختافزار حرفهای و وزن ایدهآل، مناسب امور گرافیکی سنگین، مهندسی با پردازش بالا و خصوصاً بازی است. نکته قابل توجه در اینجاست که وزن 1.97 کیلوگرمی این محصول در مقایسه با بسیاری از لپ تاپهای مشابه از نظر ابعاد کمتر است و همین موضوع حمل و نقل و کار با آن به صورت دستی را بسیار آسان کردهاست. زمانی که اچ پی از سری لپ تاپهای پاویلیون خود رونمایی کرد، مشخصا انتظار میرفت که آن را در قیمتها و مشخصات مختلف و متنوع عرضه کند تا بتواند به طیف وسیعی از نیازها پاسخ دهد. لپ تاپ MacBook Air MGN63 2020 در یکی از موردانتظارترین و تأثیرگذارترین رویداد اپل در سال ۲۰۲۰، رونمایی شدند جایی که اپل اولین سری از مک بوکهای خود با پردازنده اختصاصی را رونمایی کرد. نسل جدیدی از مک بوکهای اپل در سال 2020 و پردازنده اختصاصی M1 معرفی شدند، دنیا را به تحسین واداشتند تا جایی حتی برخی از سرسختترین طرفداران مایکروسافت پس از سالها وفاداری به ویندوز تصمیم به کوچ به سیستم عامل اپل گرفتند تا از امکانات منحصر به فرد این لپ تاپ بهرهمند شوند. لپ تاپ اپل MacBook Air 2020 MVH52، مک بوک ایر جدید اپل از نسل دهم پردازندههای سری Core اینتل استفاده کرده و طبیعتاً پردازشگر گرافیکی آنبرد آن هم از سری Intel Iris Plus Graphics است.

لپ تاپهایی که درایو ذخیره سازی آن ها ترکیبی از هارد دیسک و ssd است دارای ایدهآلترین هارد دیسک هستند. مثل همیشه و طبق روال طراحی لپ تاپهای جدید، درایو نوری را در آن نمیبینیم و از دو جفت پورت USB-C و USB 3.0 در این لپ تاپ استفاده شده است. لپ تاپ تینک بوک ۱۵ را میتوانید با همان ترکیب دو عدد پورت USB-C و دو عدد پورت USB 3.0 مورد استفاده قرار دهید. هنوز هم دو جفت پورت USB-C و USB 3.0 در این لپ تاپ استفاده میشود و پورتهای شبکه و HDMI هم آنها را تکمیل کردهاند. این لپ تاپ به پورت HDMI هم مجهز شده است که برای اتصال مانیتور خارجی و تلویزیون بسیار مناسب است. در مجموع باید گفت این محصول اپل میتواند گزینه مناسبی برای آن دسته از افرادی باشد که با قیمت نسبتا مناسب به دنبال تهیه محصولی هستند که از قدرت پردازشی بالایی برخوردار باشد. این لپ تاپ نیز مانند مدل قبل گزینه مناسبی برای افرادی که دنبال پردازش اطلاعات با سرعت بالا هستند، میتواند باشد. مورد بعدی که از ویژگیهای خاص MGN93 است، کیفیت بالای اسپیکرهای آن است که با ترکیب نمایشگر IPS و همچنین کیفیت بالای نمایشگر اپل، میتواند آن را برای افرادی که به تماشای عکس و فیلم علاقه دارند، به گزینه بسیار مناسبی بدل کند.

به دلیل طراحی زیبا و همچنین نور پردازی صفحه کلید، به راحتی میتوان آن را چه در مکانهای عمومی و چه در تاریکی مورد استفاده قرار داد. یک از ویژگیها جذاب و قابل توجه پرو بوک 455، صفحه کلید Slim و خوش دست آن است که حتی پس از ساعات طولانی کار، مچها و عضلات دست را خسته نمیکند و بنابر طراحی مناسب صدای کمی را هم در هنگام تایپ سریع تولید میکند. محصولات سری ProBook اچ پی همواره و طی نسلهای مختلفی برای مصارف چند منظوره مانند خانگی، اداری و حتی بعضا صنعتی برای بسیاری از کاربران گزینه مناسب و جذابی تلاقی میشدند. لپ تاپهای این شرکت طیف وسیعی از قیمت و تنوع و امکانات را دارند و تقریبا میتوانند تمامی نیازها اعم از گیمینگ، نیازهای روزمره و حتی کارهای صنعتی را بسته به نوع پاسخگو باشند. اگر به عنوان یک گیمر حرفهای قصد خرید لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون را دارید، کار عاقلانهای نیست زیرا لپ تاپ هایی که مخصوص گیم هستند بسیار گرانتر هستند و حتی ممکن است لپ تاپ تا 100 میلیون تومان برای یک گیمر واقعی کافی نباشد. از سالهای دور و عرضه اولین نسل از لپ تاپهای مک بوک، اپل همواره به عبارت «چیزی که خراب نیست را درست نمیکنند»، معتقد بودهاست و هیچگاه در بخش ظاهری و طراحی اقدام به اعمال تغییرات اساسی نکردهاست و همواره طراحیهای جذاب و شکیل این کمپانی مورد تحسین همگان قرار گرفتهاست.

با این حال، اگر یک لپتاپ گیمینگ ارزانقیمت میخواهید که عالی کار کند، Acer Nitro 5 بهترین لپتاپ بازی کمهزینه شماست. این گروه که به عنوان لپتاپهای میان رده و اقتصادی شناخته می شوند، از لحاظ خصوصیات سخت افزاری بسیار متنوع اند. وب کم و اسپیکر هم کیفیت در حد و اندازه رده قیمت این لپ تاپ را برای شما فراهم کردهاند. یعنی پردازندهای که در بالاترین رده خود قرار دارد و بهترین گزینه برای تمام کارهای پردازشی است. همانطور که از سایر محصولات اپل نیز انتظار میرود، صفحه کلید و تاچ پد این محصول از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این مدل دارای یک ترابایت حافظه داخلی میباشد که برای در مرکز پردازش خود از پردازنده Xeon استفاده می کند و برای بخش پردازنده گرافیکی خود نیز از پردازنده GeForce® RTX 3000 Max Q GDDR6 با حافظه 6 گیگابایت استفاده کرده است . شما میتوانید لپ تاپی با بیشترین عملکرد ممکن انتخاب کنید یا اگر که عمر باتری و مدت نگهداری شارژ برای شما مهم تر است، با توجه به آن خرید کنید.

صفحه نمایش 10.5 اینچی 1080p آن از انواع کنترل های لمسی و قلم پشتیبانی می کند و کاربر می تواند به راحتی با دست خط خود یادداشت برداری کند. اما استفاده از سخت افزار قدرتمندی مانند پردازنده Ryzen 9 5900HS همراه با کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070 برای تمامی بازی ها کافی است.یک زمین M.2 NVMe PCIe 4.0 و 32 گیگابایت رم، طراحی لولای خاص، سیستم اتلاف حرارت اضافی , نور پس زمینه صفحه کلید, نور گرد برای لپ تاپ. کلمه ROG در اینجا مخفف عبارت Republic Of Gamers میباشد که به معنی سرزمین گیمرها، و STRIX هم برای گروهی از این لپ تاپها میباشد که در بخش زیرین بدنه دارای طراحی نور RGB سرتاسری هستند. اما آنچه که در بهبود عملکرد پردازش اهمیت بیشتری دارد، پهنای باند است.

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng