دکوراسیون داخلی منزل و طراحی مغازه و ویلا

معمولا سنگ و موزاییک دوتا از متداول ترین پوشش هایی هستن که برای کف سازی در محوطه استفاده میشن.از نظر قیمتی معمولا موزاییک از سنگ ارزان تر هست ولی سنگ تنوع بیشتری داره که قیمت های هر نوع هم خیلی متفاوت هست. چون هر قسمت از ویلا باید به واسطه این نور پردازی پوشش داده شود. این موضوع علاوه بر اینکه روشنایی طبیعی فضا را افزایش می دهد با کمک الگو های نور پردازی، به چشم نوازی ویلا نیز کمک خواهد کرد. برای اینکه به بینش دقیق تری از طراحی ویلا و اهمیت آن برسیم در انتدا نیاز است تا با اهمیت و دلیل محبوبیت ویلا ها آشنا شویم امروزه ویلا به عنوان اقامتگاهی خارج از هیاهوی زندگی شهری برای کسب اندکی آرامش و آسایش شناخته می شود.

طراحی داخلی ویلا موارد بسیاری را شامل بوده و امری چند بعدی است. از آنجایی که در طراحی ویلا دوبلکس تقریبا از 2 طبقه برای ساخت 1 واحد ساختمان استفاده میشود، فضای بسیار مناسبی برای طراحی انواع چیدمان فراهم می شود که از آن می توان به شکل های مختلف بهره برد. مشابه کلونیال گرجی، سبک کلونیال فدرال با افزودن قسمتهایی با ارتفاع متفاوت به طرفین ساختمان و تمایل به ترکیب تزئینی بیشتر نسبت به سایر سبکهای کلونیال قابل تشخیص است. طرح ادغام ۳ گونه باغ مدیترانه ای،عامل متفاوت بودن این ویلا شده است.اتاق خواب مستربالاترین طبقه، به روف گاردن باز می شود.در آن از گلدان های فولادی استفاده شده است تا محیطی سبز ایجاد شود که خود باعث آرامش زیادی می شود.در طبقه پایین در کنار اتاق خواب یک حیات خلوت کوچک خصوصی نیز قرار گرفته است… به عنوان مثال فضاهایی مانند : آشپزخانه، سالن پذیرایی ، سرویس ها ، اتاق خواب ها و …

یکی از بهترین ویژگی های زندگی در ویلا دوبلکس شمال سکونت در خانه ای است که کاملا متعلق به شما است و بدون مشکل کمبود جا به راحتی می توانید در طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه آن زندگی کنید. وقتی هر کدام از موارد بالا هدف قطعی باشد، می توانید کار جدی را شروع کنید، در حالی که اطمینان دارید در پایان به خواسته قلبی خود می رسید. استفاده از راه پله دایره ای در بیشتر مواقع بیشترین جذابیت را به دوبلکس می بخشد اما در بسیاری از موارد باعث ایجاد فضاهای پرتی نیز می شوند. رنگ های به کار رفته در سبک های کلاسیک بیشتر در رنج های قرمز ، زرشکی ، قهوه ای و از این قبیل رنگ ها می باشد . زیرا عایق بندی درست باعث می شود تا خانه گرم تر باقی بماند. استفاده از کنسول هایی که با یک متریال متفاوت پوشانده شده اند نیز می تواند یکی از راه های طراحی نمای دوبلکس باشد، در واقع استفاده از این کنسول ها استفاده درست از پتانسیل نما است. به این معنا همان چیزی که در نما وجود دارد با رنگ و لعابی متفاوت تر دیده می شود و همین تفاوت رنگ و متریال می تواند به طراحی نمای ویلا با طراحی دوبلکس شمال کمک کند.

در بحث فرم گرایی نیز بهتر است طراحی فرمی ساختمان دوبلکس متناسب با ابعاد پلان، اقلیم منطقه و توپوگرافی زمین انجام شود. در ادامه 3 مورد از رایج ترین کارهایی که در بازسازی خانه های کوچک باید انجام بدین رو به طور تخصصی تر بررسی می کنیم. در ادامه چند نمونه از کاربرد چوب در اتاق نشیمن را مشاهده می کنید. همان طور که در تصویر ارائه شده مشاهده می کنید آباژور ایستاده ای که برای این فضا استفاده شده است به دلیل اندازه بسیار خاص و تم رنگی متفاوتی که برای آن در نظر گرفته شده است بسیار لوکس جلوه داده است. ویلا یک مدل اقامتگاه است که در مساحت وسیعی از زمین ساخته شده و از اطراف جدا شده است، هر ویلا دارای مقیاس وسیع است و طراحی مدرن و لوکس را با فضایی باز و نزدیک به طبیعت به ارمغان می آورد. خانههای ویکتوریایی که بیشتر از نظر زیبایی شناخته شدهاند، دارای طراحی پیچیدهتری با طراحی تزئینی، رنگهای روشن، ایوانهای بزرگ، شکل نامتقارن و خطوط سقف چند وجهی هستند. فضاهای نشیمن باز، خطوط هندسی تمیز با بیشترین عملکرد، عناصر کلیدی این سبک هستند. از این رو طراحی فضای داخلی نشیمن باید به نحوی انجام شود که بتوانید به راحتی در آن دراز بکشید یا گفتگو کنید.

بهتر است سعی کنید عملکرد خانه را به حد کافی تامین کنید و سپس روی فرم آن متمرکز شوید تا هیچ چیزی را از دست ندهید. شاید اولین چیزی که بعد از ساخت ویلا اهمیت دارد، دکوراسیون بیرونی و داخلی ویلا باشد و یکی از آپشن های جذب مشتری است. یک طراح داخلی حرفه به این موارد توجه کرده و سعی می کند تمام جوانب را در طراحی داخلی ویلا در نظر بگیرد و محیطی فراهم کند که در آن چشم از دیدن زیبایی و روح از آرامش سرشار شود. در این سبک به این نکته توجه می شود که ابزار استفاده شده در طرح به زیبایی حجم اضافه نمایند و اشکال هندسی به گونه ای به کار می رود که فضایی متفاوت ایجاد می کند.

در قسمت اول این مقاله درباره موضوعاتی مثل؛ طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، نقش نور در طراحی فضای داخلی ویلا و… استفاده از نور و شیشه در طراحی داخلی ویلا ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کاربرد نورهای مخفی و ایجاد جلوههای ویژه در هر دو بخش داخلی و خارجی بنا، یکی از فاکتور های مطرح در دکوراسیون داخلی ویلا است. شاید به نظر بیاید که این نما کاملا بی روح و خسته کننده خواهد بود، اما به شما پیشنهاد میکنیم این نوع نماها دارای پنجره های مخفی ای هستند که می توان از آنها به عنوان زیبایی و هیجان بصری و خاص بودن نما استفاده صحیح کرد. معمولا ویلاهای شمال به دلیل استفاده از چشم انداز دارای پنجره های زیادی هستند و اگر طراح هوشمند باشد بدون استفاده از عوامل اضافی و با کمک المان های موجود در نمای ویلا می تواند یک نمای مهندسی و زیبای دوبلکس طراحی کند. باید دقت شود که در طراحی نیاز به هزینه های بالا نیست و شما می توانید با استفاده از مشاورین خبره و کاربلد با هزینه هایی به نسبت پایین تر ، یک کار شیک و زیبا تحویل بگیرد و از آن لذت ببرد.

بنابراین در طراحی راه پله ویلا های دوبلکس می بایست به صورت حساب شده عمل کرد. این سبک بهواسطه فضای مسطح، پنجرههای شیشهای بزرگ و زمین باز مشخص میشود، بر طراحی ساده و ادغام یکپارچه طبیعت متمرکز شده است. دکوراسیون خانه های یک طبقه، حداقل به این دلیل که کاربرد اتاق های موجود مشخص است بسیار ساده تر انجام میشود. خود را با تیم اجرایی حرفه ای و با بهترین قیمتها، انجام دهید. از آنجا که در سال های اخیر شرکت های تازه تاسیس نقشه کشی ، اجرای ساختمان و ویلا بسیار زیاد است پس انتخاب یک شرکت حرفه ای با کیفیت تا حدودی مشکل باشد. برای انتخاب مبلمان مناسب برای طراحی داخلی ویلا، لازم است به کوچک یا بزرگ بودن فضا توجه کنید، و برای فضاهای کوچک اگر نیاز شد از مبلمان تاشو استفاده شود. بازسازی خانه کلنگی با توجه به قدمت بالا و عدم امکان استفاده از آن به دلیل داشتن خطرات جانی و مالی برای ساکنین و در حقیقت ریشه ای بودن پروسه بازسازی در این مورد، دارای اصول و فنون خاص خود بوده و انجام آن توسط خود مالک نمی تواند امکان پذیر باشد.

این روش بسیار منطقی است؛ زیرا اتاق خواب ها در طول روز کاربرد کمتری نسبت به بقیه اجزای خانه دارند و آشپزخانه، اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن در طول روز مدام مورد استفاده قرار می گیرند. خورشید از سمت مشرق طلوع میکند و در طول روز، متمایل به جنوب به سمت مغرب حرکت کرده و از آن غروب مینماید. منظور از عملگرایی این است که نما و طراحی ویلا دوبلکس طبق طرحی که ساخته شده است، انتظاراتی که از آن داشته اید را عملی کرده باشد. قالب ستون ها به دو صورت فلزی یا چوبی و یا فایبرگلاس کار گذاشته می شود و توسط کارگران بتن ساز در محل طبق دستور مهندس ناظر شروع به بتن ریزی می کنیم، فقط برای جلوگیری از جدا شدن دانه ها موقع بتن ریزی بهتر است ارتفاع بتن ریزی از 1 متر بیشتر نشود که در این صورت یک طرف قالب تا 1 متر مانده به کف فونداسیون باز شده و بتن ریزی از آنجا شروع شده و پس از ویبره زدن و یا ضربه توسط چک کش در گوشه های قالب بتن ریزی تا بالاترین مرحله پیش می رود، پس از حداقل 48 ساعت از زمان بتن ریزی آخرین ستون شروع به باز کردن قالب ستون ها می کنیم فقط قبل و بعد از بتن ریزی، قالب ها باید توسط روغن سوخته با یک دستمال چرب شود که قالب ها پس از بتن ریزی هم سطح صافی را به دست آورد و هم اینکه از چسبیدن قالب به بتن جلوگیری کند.

یعنی علاوه بر فرزندان، می توانید بزرگان خانواده را نیز به ویلای خود در شمال دعوت کنید. حتی در صورت نیاز می توانید برای تعداد بیشتر از یک ماشین نیز پارکینگ طراحی کنید. البته در بعضی از کشورها از جمله کشورهای اروپایی و آفریقایی قوانین ساخت و ساز به عموم مردم اجازهٔ ساخت ویلا در مرکز شهررا میدهد و عموم منازل مسکونی در این کشورها به صورت ویلایی ساخته شده است. البته در دکوراسیون خانه ویلایی ، اندازه ویلا، یکی از ملاک های بسیار مهم می باشد. پیشنهاد ما برای دکوراسیون داخلی ویلاهای کوچک استفاده از طراحی مدرن است. ویژگی های هر چوبی که در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد مانند؛ رنگ و زیبایی، ظرفیت حرارتی، سختی، آکوستیک بودن، عایق حرارتی و شکل پذیری باید مورد بررسی قرار بگیرد. هنگام طراحی ویلا در مناطق معتدل و مرطوب، بنای ساختمان بر روی سطحی که بین 50 تا 100 سانتیمتر بالاتر از سطح دریاست قرار می گیرد.

امروزه تقریباً تمام پروژه های دکوراسیون تحت نظر شرکت های طراح اجرا می شوند. همچنین در دکوراسیون داخلی توجه به بافت سنگ، شیشه، چوب و فلز یا ترکیبی از آنها طراحی ویلا را متنوعتر میکند. نقشه یا پلان ویلایی دوبلکس با استخر، مورد توجه بسیاری از کارفرمایان قرار میگیرد. با وجود تحولات در ساخت و سازهای همچنان در بسیاری از نقاط جهان و حتی در ایران در برخی نقاط طراحی خانههای ویلایی به سبک فرانسوی مورد توجه بسیاری از طراحان است. اما برای بخش توری پرده با توجه به نور شمال و سرد فضا، استفاده از تور سفید رنگ پیشنهاد می شود.

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng