باتری UPS بیناباتری-مستر انرژی پلاس

درصورتی‌که ظرفیت باتری ماشین‌ها، غالباً بین (35 تا 230 آمپر) ساعت هستند. باتری‌ یو پی اس ازلحاظ حجم و وزن، با توجه به آمپرساعتی که دائماً دارد، متنوع هست. ولتاژ‌ این باتری‌ها نیز مقدار استانداردی شبیه 12 ولت است که به‌صورت عمده در حالت نو، ولتاژ (13.2 تا 13.5) را نشان می‌دهد.

سوالات متداول باتری یو پی اس

باتری UPS بیناباتری-مستر انرژی پلاس

باتری‌های ۱۲ ولت یو پی اس در دو نوع AGM و GEL هستند که در شیوه ذخیره الکترولین با هم تفاوت دارند. در حالت کلی بهتر است بدانید که باتری ups برای محافظت کردن از تجهیزات مخابراتی، رایانه‌ها و یا سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می‌شود. این باتری‌ها انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان باتری‌های سرب اسید، باتری لیتیوم، نیکل کادمیوم و سیلور آلکالاین اشاره کرد. در واقع در ولت‌های مختلفی روانه بازار می‌شوند برای مثال می‌توان باتری یو پی اس 100 آمپر اشاره کرد.

باتری 12 ولت 26 آمپر ساعت یورونت

مثلا برای باطری های لیتیوم یون تا 2000 بار تخلیه شارژ یا دشارژ هم در طول عمر مفیدشان درجه بندی شده است. باتری یو پی اس خارجی معمولا قیمت بالاتری نسبت به برندهای ایرانی دارد. اما در بین برند های خارجی باتری UPS برندهای متفرقه ارزان قیمتی هم وجود دارد که از نظر کیفیت پایین تر از باتری های یو پی اس ایرانی قرار می گیرند. باتری یو پی اس چیست؟ کلمه یو پی اس UPS کوتاه شده عبارت Uninterruptible Power Supply یا منبع تغدیه بدون قطعی یا وقفه است.

باتری سیلد اسید ژل

سپس اگر در همین میزان شارژ 50% فرآیند دشارژ متوقف شود می­گوییم عمق دشارژ 50% می­باشد. شرایط محیطی و چگونه استفاده کردن از باتری و تعداد دفعات شارژ و دشارژ آن، تاثیر بسیار زیادی بر طول عمر آن‌ها دارند. به طور میانگین طول عمری بین ۵ تا ۱۰ سال دارند لازم ذکر است این نوع باتری زمانی که جریان برق وجود دارد، از تناوب و اختلال کوتاه مدت ممکن در جریان برق، پیشگیری و محافظت می‌کند. برای ایجاد جریان در باتری سیلد اسید از الترولیت ها استفاده می گردد. در نظر گرفتن شرایط محیطی و فیزیکی و همچنین مکانی که قرار است باتری در آن نصب شود پیش از خرید با بررسی تک تک این پارامترها می توانید به راحتی یک خرید مطمئن داشته باشید.

باتری یو پی اس چیست؟

باتری یو پی اس به عنوان یک منبع برق ثانویه عمل می کند که امکان ذخیره داده ها را در صورت قطع برق تجاری فراهم می کند. باتری های یو پی اس باید به درستی نگهداری و نظارت شوند تا عمر آنها طولانی شود، نگرانی های ایمنی کاهش یابد و مهمتر از همه، از خرابی جلوگیری شود. این راهنمای ساده زیر را دنبال کنید تا اهمیت نگهداری و نظارت باتری را بیاموزید و بدانید که چگونه این وظایف را به طور موثر انجام دهید. همان طور که در مقاله انواع باطری U.P.S برای شما به صورت کامل گفته شد.

برخی از شرکت­‌ها بسته به نیازی که دارند با ترکیب و خرید چند باتری یو پی اس ، مدلی ویژه را برای خود تشکیل می­‌دهند. برای مثال با ترکیب اکسید لیتیوم منگنز و کبالت منگنز نیکل می­توان باتری یو پی اس تولید کرد که قادر به تولید بیش از 200 کیلو وات برق مداوم در چند دقیقه می­‌باشد. مقایسه این خانوده مختلف از باتری‌های لیتیوم یونی از حوصله این مقاله خارج می‌باشد، زیرا جنبه‌های زیادی از تکنولوژی در کارایی این باتری­‌ها نقش بازی می‌کنند. سازندگان باتری­‌های یو پی اس تکنولوژی‌های مختلفی را برای بهبود کارایی ترکیب می‌کنند. تنها در میزان قیمت باتری کیفیت ملاک نمی باشد، بلکه وزن باتری یو پی اس، طول باتری یو پی اس و تکنولوژی ساخت آن از اهمیت بالایی در تعرفه قیمت ها دارند.

این سیستم مدیریت جریان شارژ، ولتاژ و تعادل ولتاژ را بر عهده دارد و تنظیمات لازم را برای از بین بردن هر گونه احتمال افزایش دما را در بر www.mrenergyplus.com می گیرد. در صورتی که درجه حرارت ایجاد شده بیشتر از سطح ایمن باشد، سیستم مدیریت وارد عمل شده و باتری یو پی اس یا رشته باتری را با توجه به موقعیت UPS، به روش های مختلفی قطع می کند. همزمان با این موضوع نیز از طریق مانیتور کابینت باتری یو پی اس و هشدار UPS این قطعی را به کاربر اطلاع می دهد. باطری نیکل کادمیوم زمان ذخیره سازی بسیار طولانی دارد و این ویژگی در شرایطی که به صورت کامل دشارژ شود، به اوج خود می رسد.

  • در حالی که باتری یو پی اس شامل تعداد کمتری از پلیت های الکترود سربی می باشد و همچنین حجم الکترولیت در باتری یو پی اس بسیار بیشتر است، به طوری که واکنش شیمیایی زمان بیشتری برای تولید جریان نیاز دارد.
  • مانیتورهای باتری به جای منتظر ماندن برای وقوع یک خرابی اجتناب ناپذیر، یا تعویض زودهنگام باتری ها برای جلوگیری از مشکلات، به اطلاعات لحظه ای در مورد پارامترهای حیاتی باتری دسترسی دارند.
  • با وجود این که تمام باتری های یو پی اس برای ماندگاری و دوام بیشتر، نیاز به نظارت و نگهداری دارند، اما رعایت اصول ایمنی در استفاده و نگهداری از باتری یو پی اس سلولی احتیاج به حداکثر میزان لازم دارد.
  • انواع باتری یو پی اس به طور قابل توجهی در تعداد وات یا توان تولید شده برای هر سلول، با هم فرق دارند.
  • باید بگوئیم بله در کشور ما از 4 دهه قبل توسط شرکت های داخلی تولید انواع باتری خودرویی و باتری منبع تغذیه صورت گرفت.

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng