
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
چرا رانندگان تاکسی تمایلی به خرید خودروهای برقی ندارند؟
رئیس کمیته حمل و نقل شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه تنها ۱۵۰ راننده خواستار خرید تاکسی برقی هستند، گفت: این یعنی رانندگان آمادگی خرید خودرو به صورت اقساطی را ندارند.
سید جعفر تشری هاشمی; رئیس کمیته حمل و نقل شهری شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان تاکسیرانی سال 1402 و برخی مشکلات در سازمان تاکسیرانی اظهار داشت: مجموعه ای مواردی که تقریباً ارتباطی ندارند و به سازمان تاکسیرانی ارتباطی ندارند، اما ارتباط مستقیم با سیاست های شهرداری تهران دارند، مثلاً در زمان آقای بهرامی لایحه هیئت مدیره تدوین و ارسال شد، اما بعد از آن این لایحه نشد. اصلاح شد.
وی ادامه داد: متاسفانه متوجه شدیم که بخشی از بودجه سازمان تاکسی وانت به سازمان اتوبوسرانی اختصاص یافته است.
تکشاری هاشمی در خصوص تاکسی های فرسوده گفت: 80 هزار تاکسی در تهران وجود دارد که طبق آمار بین 50 تا 60 هزار تاکسی از رده خارج شده اند که سال گذشته و امسال برای نوسازی آن ها اعتباری در نظر گرفته شد این امر هنوز محقق نشده است و شایسته نیست تهرانی ها سوار تاکسی های فرسوده شوند.
رئیس کمیته حمل و نقل عمرانی شورای شهر تهران با بیان اینکه با وجود اصرار شهرداری تهران بر واردات خودروهای برقی، همچنان مردم و رانندگان تاکسی برق قبول نمی کنند، گفت: این در حالی است که بیش از 30 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران وجود دارد، اما تنها 150 تاکسی راضی هستند. بسیاری از رانندگان تمایلی به خرید تاکسی های برقی ندارند، به این معنی که رانندگان آماده خرید یک وسیله نقلیه کاملاً درجه یک نیستند.
وی با تاکید بر اینکه نباید وارد دور باطل شویم، گفت: بهترین خودروها در داخل تولید می شوند اما در حال حاضر تمام تلاش خود را روی خودروهای برقی گذاشته ایم و در این سه سال و تا این لحظه تنها 2500 خودرو نوسازی شده است. " ".
تکشیری هاشمی در خصوص درخواست از شرکت تاکسیرانی برای طراحی سامانه جدید گفت: شرکت تاکسیرانی را مجبور کردیم برای ثبت درآمد خود سامانه جدیدی طراحی کند در حالی که سامانه های بانکی زیادی وجود دارد، بنابراین این کار درست نیست.
منبع خبر: اقتصاد آنلاین
منبع: https://iranecar.com/blog/post/taxi-drivers-reluctant-buy-electric-cars/