پینچ ولو Pinch Valve عملکرد شیر پینچ مبین فولاد آسیا | kasrasaran

بیشتر شیرها امکان استفاده با مایعاتی با غلظت بالا را ندارند و ذرات معلق فلز در شیر باعث مسدود شدن شیر می شود. این شیر شامل یک لایه پوشاننده از لاستیک یا دیگر مواد مصنوعی است که مکانیسم کششی دارد. رسانه و سیال عبوری از شیر به طور کامل از قسمت های عمل کننده شیر ایزوله شده است. مزیت اصلی این مدل شیر  عبور مستقیم جریان و عدم وجود قطعات متحرک درونی است.

کدام خط تولید

بدنه پینچ ولو از مواد طبیعی و مصنوعی که خواص مقاومتی خوبی دارند ساخته شیر گیوتینی می شوند. حرکت خطی پینچ ولو ساده و شامل یک تیوپ انعطاف پذیر است (لوله پلاستیکی). این نوع شیرها از افت فشار بسیار پایینی برخوردارند، این نوع شیرها در صنایعی همچون صنایع تولید مواد خوراکی نیز کاربرد دارد. همچنین به دلیل اینکه مسیر عبور سیال تنها یک لوله لاستیکی کاملا صاف و بدون هر گونه خلل و فرجی می باشد . حداکثر فشار کاری پینچ ولو دستی و کنترلی بستگی به نوع و اندازه اسمی دارد و بین 3 تا 40 بار است. شیرهای گیره ای که به عنوان شیرهای گیره نیز شناخته می شوند، برای کنترل یا قطع جریان از رسانه های ساینده، دانه ای، فیبری یا خورنده طراحی شده اند.

معیار های انتخاب

پینچ ولوها به گونه ای طراحی شده اند که مزایای گسترده ای را ارائه می دهند. مجموعه پردیس فولاد با نزدیک به چهار دهه حضور تاثیر گذار در صنایع فولاد کشور، امکان خرید انواع لوله فولادی، استنلس استیل، آلیاژی، حرارتی، برودتی، آتشخوار و مانیسمان برای مشتریان فراهم کرده است. همچنین انواع ولوها، فلنج ها و اتصالات و صنعتی نیز در سبد محصولات پردیس فولاد وجود دارد.

  • که عموما برای کنترل سیالات دوغابی مانند دوغاب سنگ آهن و مس و دوغاب شیشه کاربرد دارد.
  • به همین دلیل، این ولو اغلب در صنایع غذایی، پروژه های عمرانی و کارخانه های داروسازی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • هنگامی که آستین لاستیکی کاملاً فشرده می شود، جریان مسدود می شود و دریچه بسته می شود.
  • بسیار رایج است که این دستگاه فقط به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز داشته باشد و توزیع تمیز و دقیق سیال را چه با دست و چه حتی از طریق خط تولید تضمین می کند.
پینچ ولو Pinch Valve عملکرد شیر پینچ مبین فولاد آسیا | kasrasaran طراحی این محصولات به گونه ای است که از فرسودگی غلاف جلوگیری نموده و از آن در برابر عوامل محیطی محافظت می کند و ایمنی عملیات را به طور چشمگیری افزایش می دهد. بدنه این محصولات می تواند از جنس های چدن ، فولادهای ساختمانی ، فولادهای ضدزنگ ، آلومینیوم و پلاستیک ساخته شود. پینچ ولو های بدنه باز عموما برای سیالات غیر مضر، فشارها و دماهای پایین طراحی شده اند.

در فشار کاری ۶ … ۰ بار و در دمای کاری ۱۰۰ … ۵- درجه سانتی گراد کار می کند. جنس پینچ ولو نیز با کد های AL به معنی آلومینیوم و V2 ، V4 به معنی فولاد ضد زنگ مشخص می گردد، همچنین جنس کاور بدنه نیز در ادامه مشخص می شود. پینچ ولو فستو VZQA-C-M22C-15-S5S5-V2V4E-6 یکی از انواع پینچ ولو های فستو پنوماتیک می باشد. خط لوله و کیفیت پینچ ولو های موجود در بازار را از طریق سازندگان نزدیک محل خود بررسی کنید تا مشخص شود که ارزش پولی را که برای آن پرداخت می کنید، دارد یا خیر؟ و در آخر، تمام قطعات شیر را بررسی کنید زیرا به اجرای برنامه ها و روش های استریلی که شما مد نظر دارید کمک می کند.

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng