هارد دیسک یا حافظه SSD رایانه خود را چگونه تعویض کنیم؟ فرادرس مجله‌

این‌ها دستگاه‌های قابل حملی هستند که می‌توانید به هر رایانه‌ای وصل کنید تا به داده‌هایی که ذخیره می‌کند دسترسی داشته باشید. در حالی که هارد دیسک‌های داخلی مستقیماً به مادربرد رایانه متصل می‌شوند و اطلاعات سیستم عامل، چارچوب‌ها، درایورها و نرم افزارها را علاوه بر فایل‌های شما ذخیره می‌کنند، هارد درایوهای خارجی بیشتر برای ذخیره فایل‌های شخصی استفاده می‌شوند. هارد دیسک رایانه را معمولاً می‌توان حذف و ارتقا داد، اما این یک کار دشوار است، بنابراین، بسیاری هارد دیسک‌های اکسترنال را زمانی انتخاب می‌کنند که فضای کامپیوترشان کم شود. این روزها هارد دیسک‌های اکسترنال می‌توانند تا 20 ترابایت داده را در خود جای دهند که بیش از یک میلیون برابر بیشتر از اولین هارد دیسک در سال 1956 است.

  • با این حال این هارد دیسک ها به عنوان پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین حافظه های جانبی شناخته شده و بهترین حافظه برای ذخیره داده های عادی به حساب می آید.
  • در ادامه نواری شبیه چسب زخم را مشاهده می‌کنیم که باز هم به عنوان یک فیلتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • این بردها از ابعاد و وزن حداقلی بهره می‌برند و به راحتی در جیب پیراهن شما نیز جا می‌گیرند.
  • بنا‌بر‌این به جای قیمت مناسب، کیفیت بالا را در درجه اول اهمیت قرار دهید، تا با مشکلاتی مانند خرابی و از کار افتادگی رو‌به‌رو نشوید و بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ را دریافت کنید.
  • اگر قصد خرید رم برای کامپیوتر خود دارید، بهترین رم کامپیوتر ddr4 را بخوانید.
اگر شما هم کامپیوتر یا لپ تاپ دارید می‌دانید که داخل هر دستگاه یک هارد وجود دارد، این هارد به هارد اینترنال شناخته می‌شود. هاردهای اکسترنال از قابلیت جابجایی برخوردارند و بعد از انتقال داده‌ها به این هاردها، افراد می‌توانند به هرجایی که می‌خواند منتقل کنند. هرچند در زمان جابجایی، هاردهای اکسترنال به مراقبت ویژه نیاز است و می‌بایست از ورود ضربه به آن جلوگیری شود. هاردهای HDD نیز که مخفف hard disk drive است و همان دیسک‌های قدیمی چرخان می‌باشد که به تازگی کمتر نشانی از آن‌ها می‌بینیم و جای خود را به SSD های پرسرعت خوش قیمت داده‌اند.

کاربران بیشتر به دنبال چه هستند؟

این نوع هارد تقریباً از همه مادربرد های رایانه ای و سیستم عامل ها پشتیبانی می کند. در گذشته ، به اشتراک گذاری یک فایل به تنظیمات پیچیده زیادی در رایانه نیاز داشت. امروز ، یک درایو NAS یک یا چند هارد دیسک را به خود اختصاص می‌دهد و پس از یک بار نصب ، این درایو شبکه برای همه کسانی که به آن متصل می‌شوند در دسترس است. NVMe یک پروتکل است که به شما امکان می‌دهد سرعت بیشتری حتی نسبت به SATA SSD داشته باشید. این بدان معنی است که یک NVMe SSD می‌تواند به سرعت خواندن 2600 مگابایت در ثانیه برسد. برخی کاربران به غلط تصور می‌کنند که به علت اینکه هارد اکسترنال خارج از کیس و در باکس کار می‌کند، سرعت بیشتری دارد که این تصور اشتباه است و این دو نوع هارد دیسک به لحاظ نوع کارکرد هیچ تفاوتی با هم ندارند.

راهنمای خرید بهترین اسپیکر خانگی و بلوتوثی

این موتور بسته به نوع هارد می تواند سرعت چرخش متفاوتی داشته باشد اما معمولا در بازه 5400 تا 7200 فعالیت می کند، PRM یک هارد دیسک از روی سرعت چرخش این موتور تعیین می شود. اگرچه ممکن است ظاهر صفحه‌های مغناطیسی ساده به نظر برسد، اما فرایند مورد نیاز برای ساخت آن‌ها به نسبت پیچیده است. دیسک‌های آلومینیومی اولیه حدود ۱ میلی‌متر (۰.۰۴ اینچ) ضخامت دارند، اما پس از صیقل خوردن در نهایت قطر بسیار کمی خواهند داشت و اختلاف ضخامت در قسمت‌های مختلف آن کمتر از ۳۰ نانومتر خواهد بود. پین‌هایی که از برچسب PWDIS بهره می‌برند، امکان ریست از راه دور هارد دیسک را فراهم می‌کنند. البته این قابلیت در نسخه ۳.۳ به بعد استاندارد SATA دیده می‌شود؛ در نتیجه محصول مورد بحث به دلیل بهره‌گیری از استاندارد قدیمی‌تر، دارای چنین ویژگی نیست و به جای آن تنها یک پین ۳.۳ ولت دیگر دارد.

تمامی این مواردی که ذکر شد کار پردازش، تقسیم انرژی و محاسبات را انجام می‌دهند، اما یک چیز در این میان کم است. بله آن چیزی که کم است مکانی برای ذخیره سازی اطلاعات پردازش شده و اطلاعات سیستمی است‌‌. هارد دیسک‌ها وظیفه‌ی ذخیره سازی داده‌ها و اطلاعات را دارند و پردازشگر این اطلاعات را از روی هارد دیسک می‌خواند.

انواع دیسک کامپیوتر

هارد دیسک یا حافظه SSD رایانه خود را چگونه تعویض کنیم؟ فرادرس مجله‌

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng