نظرات و تجربیات رانندگی با  دانگ فنگ H30 Cross مدل 1395 تا 1396 | dongfengblog
انتشار: تیر 22، 1403
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

نظرات و تجربیات رانندگی با دانگ فنگ H30 Cross مدل 1395 تا 1396 | dongfengblog

این مجله خبری ماشین دنگ فنگ در کنار مزایایی همچون امکانات متنوع و کابین جادار، از معایب متعددی هم برخوردار است که در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم. برای تامین نیروی مورد نیاز این خودروی بیش از 1.5 تنی، پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری مورد استفاده قرار گرفته است که به لطف استفاده از توربوشارژر می تواند خروجی قدرت 148 اسب بخاری در محدوده 5600 دور بر دقیقه و خروجی گشتاور 220 نیوتن متری در محدوده 1800 دور بر دقیقه تولید کند. کمبود قطعات یدکی نه تنها از معایب و مشکلات اچ سی کراس است بلکه مشکل رایج اکثر خودرهای چینی نیز می باشد. مالکان این خودرو به شدت در تهیه لوازم جانبی مانند لوازم بدنه، چراغ ها، قطعات و لوازم گیربکس با مشکل مواجه هستند. خوشبختانه با توجه به این که موتور اچ سی کراس از نوع TU5 است، صاحبان این خودرو مشکلی برای یافتن قطعات مربوط به موتور نخواهند داشت.

  • این موارد از نکاتی بود که یک راننده پس از 2 سال استفاده برای ما نوشته است حالا بیایید به سراغ معایت این ماشین برویم البته قبل از این می توانید به مقاله پر بازدید ( مقایسه اچ سی کراس با پژو 206 ) هم مراجعه کنید .
  • در بخش های میانی داشبورد شاهد استفاده از پلاستیک های براق می باشیم.
  • گیربکس نصب شده بر روی خودروی اچ سی کراس از نوع 4 سرعت استو و ساخت کمپانی آیسین AISIN SEIKO چین است که به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت آیسین ژاپن و کمپانی خودروسازی تویوتا شناخته می شود و در چین مشغول به فعالیت است.
  • جلو خودرو را می توان بهترین بخش طراحی شده برای این خودرو دانست.
  • در مجموع میتوان گفت چینی ها که استاد کپی برداری از انواع محصولات روز دنیا هستند در طراحی ظاهری دیگنیتی نهایت دقت و ظرافت را به خرج داده اند و خودروی کراس اوور کوپه بسیار زیبایی را روانه بازار کرده اند.
  • دانگ فنگ نام یک شرکت خودروسازی چینی است که در ووهان چین مستقر است.

روی درب صندوق عقب یک تورفتگی مشاهده می شود که محل نصب پلاک است. در کل می توان گفت که این خودرو به لحاظ طراحی نمره قابل قبولی می گیرد. خطوط روی کاپوت و در کل خطوط روی بدنه و گلگیرهای برجسته ظاهر دانگ فنگ H30 را از آنچه هست بزرگ تر نشان می دهند. در نمای جانبی هم علاوه بر روف رک، خط برجسته ای که از چراغ عقب تا گلگیر جلو کشیده شده و در امتداد دستگیره های همرنگ بدنه، نظر را جلب می کند. در سال 2016 دانگ فنگ نسخه ای را با پیشرانه 13 لیتری کامینز با قدرت 450 اسب بخار به تولید رساند و دو سال بعد یعنی 2018 نسخه جدید KL را رونمایی کرد که به همان پیشرانه ولی با قدرت های 480، 520 و 540 اسب بخاری مجهز بودند. بعد از عرضه نسخه کراس، ایران خودرو S30 را به ایران آورده و امروز قصد داریم در سایت چرخان نقاط ضعف این خودرو را بررسی کنیم و در مقاله دیگر، نقاط مثبت آن نیز بررسی خواهد شد.

مقایسه هیوندای سانتافه و کیا اسپورتیج دو کراس اوور جذاب

آشنایی با مزایا و معایب دانگ فنگ H30 کراس و سایر خودروهای چینی وارد شده به بازار خودروی ایران، به مصرف کننده این امکان را می دهد که با آگاهی و شناخت بیشتری برای خرید ماشین های چینی اقدام کند. بدیهی است که در چنین شرایطی، خرید دانگ فنگ H30 کراس می تواند یک دردسر بزرگ را در آینده برای خریدار ایجاد کند. تمامی قطعات این خودرو به جز پیشرانه، منحصر به محصول دانگ فنگ هستند و احتمال دارد طی سالیان آتی، دانگ فنگ H30 کراس با مشکل کمبود قطعات ظاهری یا افزایش شدید قیمت آن ها مواجه شود. گیربکس اتوماتیک این خودرو نیز نیاز به دقت قابل توجهی برای نگهداری دارد و در صورتی که قطعات یدکی لازم را برای آن خریداری نکنید، ایرادات بسیاری گریبان گیر اتومبیل شما خواهند شد. از سوی دیگر ادامه تولید دانگ فنگ H30 کراس حتی در صورت تغییر شرایط بعید به نظر می رسد، به همین دلیل باید اچ 30 کراس را محصولی بدانیم که برای همیشه از خطوط تولید خودروسازان ایرانی خداحافظی کرده و به زودی به خیل عظیم خودروهای چینی و کره ای کمیاب خواهد پیوست.

طراحی ظاهری دانگ فنگ دیگنیتی

و با توجه به اینکه زیر مجموعه دانفنگ هست احتمالا گیربکس هم با کندی عملکرد مواجه هست ضمن اینکه با توجه با نسبت طول به عرض و فاصله محوری احتمالا هندلینگ خوبی نداره چیزی که جز مشکلات اصلی خودرو های چینی هست. داشبورد و پنل مرکزی اچ سی کراس از پلاستیک بی کیفیت و خشک ساخته شده است و امکان اینکه بعد از مدتی دچار خرابی و مشکل شود، بسیار زیاد است. برخی از مالکان این خودرو از افزایش صدای داشبورد و کابین خودرو گلایه دارند که دلیل آن استفاده از پلاستیک نامرغوب در ساخت آنها می باشد.

صندوق عقب این خودرو بسیار جادار طراحی شده است و با ظرفیت 418 لیتر می باشد، لازم به ذکر است با خواباندن صندلی های عقب می توانید این مقدار را به 1137 لیتر نیز برسانید. آخه این چه حرف و نظر اشتباه و ابلهانه ای هست؟ صنعت خودروسازی چین با 7-8 سال پیشش اصلا قابل مقایسه نیست و همینطور با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند... تمام چینی هارو وقتی دو سال که سوار بشین و بعد یه سمند سوار بشین ، معنی ماشین رو توی همین سمند به اصطلاح آشغال متوجه میشن. بغیر از انواع جکها که از نظر من ماشینهای کم نقصی هستند ، بقیه چینی ها هنوز مونده تا برند بشن. غربیلک فرمان با دکمه های کنترلی روی آن و طرح سه شاخه خوش دست و زیباست.

http://dr-architecture.ir