با توجه به عدم تناسب وزن خودرو و پیشرانه TU5 نصب شده در هاچبک کراس دانگ فنگ، موتور و گیربکس این خودرو نیاز به صرف توان بیشتری برای حرکت خودرو دارند. این مساله هنگامی که کابین خودرو پر از سرنشین باشد یا در صندوق آن وسیلهای سنگین قرار داده باشید، دو چندان حس میشود. طبیعی است که افزایش فشار بر مجموعه موتور و گیربکس حاصلی جز افزایش مصرف سوخت و افزایش استهلاک قطعات درونی خودرو نخواهد داشت، به همین دلیل ثبت مصرف سوخت 10 الی 13 لیتر در صد کیلومتر برای دانگ فنگ H30 کراس کاملا معمول خواهد بود. اگر بخواهیم به یک جمعبندی از مقاله معایب دانگ فنگ H30 کراس برسیم میتوان گفت که اچ سی کراس یک خودروی جادار و پرآپشن است که علیرغم تمامی نقصهای خود در بازار کم تنوع کشور ما توانسته است فروش قابل توجهی را تجربه کند.
- در نمای جلوی این خودرو شاهد جلوپنجره و چراغهایی پهن میباشیم.
- با این توضیح کوتاه در مورد مشخصات فنی خودرو، به بررسی معایب آن میپردازیم.
- گیربکس استفاده شده در این خودرو از نمونه های گیربکس اتوماتیک آیسین میباشد، این گیربکس قادر است تا تعویض دنده را خیلی نرم و بدون ضربه به اتاق خودرو انجام دهد.
- ولی مسئله نگران کننده مشخص نبودن شرایط ایمنی این خودرو در تستهای تصادف می باشد.
خودروی دیگنیتی با ظاهری تهاجمی و سقفی شیبدار توسعه یافته و در داخل کابین هم غربیلک فرمان D-Cut اسپرت به چشم میخورد. خودروی دیگنیتی طول کلی 4685 میلیمتر، عرض 1865 میلیمتر، ارتفاع 1645 میلیمتر و فاصله بین دو محور 2790 میلیمتر دارد که با تمامی تجهیزات خود به وزن حدوداً 1570 کیلوگرمی رسیده و برای حرکت دادن آن یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر به خدمت گرفته شده است. ابعاد این خودرو بزرگتر از چری تیگو 7 است که میتواند فضای کابین بیشتری در اختیار سرنشینان قرار دهد. با این حال در خصوص طراحی داخل کابین گفتیم که خودروی دیگنیتی بیشتر از همه به طراحی اسپرت داخل کابین توجه داشته است، در صورتی که خودروی چری تیگو 7 با روکش های چرمی داخل کابین و الگوهای طراحی، احساس سواری با یک خودروی لوکس و راحت را به شما منتقل میکند.
گواهیران سایت مرجع راهنمایی و رانندگی
پنل پشت فرمان دارای مجله خبری ماشین دنگ فنگ ساده و قدیمی میباشد و اصلاً حس اسپرت بودن نمیدهد. نکته دیگر هم اینکه کابین این خودرو، ظرفیت گنجاندن 4 سرنشین با قد متوسط را دارد. البته برخی معتقدند بزودی مدل H30 کراس، قیمتی نزدیک S30 خواهد یافت.
دانگ فنگ دیگنیتی
کشنده دانگ فنگ تاین لانگ، در ایران توسط سایپا دیزل مونتاژ می شود و سایپا آن را با نام البرز به فروش می رساند. شاید شنیدن نام AISAN برای خودرو دوستان شیرین و گمراه کننده باشد چرا که یکی از بهترین تولیید کنندگان گیربکس در جهان خودروسازی است اما پیشینه گیربکس اچ30 کراس برای سال 2004 می باشد که قدیمی می باشد. باتری فابریک این خودرو 55 آمپر است اما اگر از سیستم صوتی و تصویری اعم از (بیس، آمپلی فایر، سابووفرو یا لامپ زنون) استفاده می کنید، باطری 60 آمپر را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر می خواهید باتری 70 آمپر روی ماشین خود ببنید، باید به این نکته توجه کنید که ارتفاع پیچ بست نگهدارنده باتری را تغییر دهید. به جز ظاهر نه چندان جذاب؛ در سری اولیه این محصول پیشرانه ماشین هنگام دور زدن خاموش می شد. بر اساس تجربه صاحبان این خودرو، فرمان ماشین در سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر می لرزد و هنگام دور زدن صدای (تق تق) میدهد که با تعویض جعبه فرمان این مشکلات رفع خواهند شد.
دانگ فنگ تریلی
اما متاسفانه شاهد گزارشهایی از مالکان این خودرو هستیم که از پیدا کردن قطعات بدنه این خودرو بسیار ناراضی هستند. کراساوور دیگنیتی محصول جدید گروه بهمن بوده که در حقیقت یک خودرو چینی به نام دانگ فنگ ix5 است که با نام دیگنیتی به بازار عرضه میشود. این کراساوور ابعاد و اندازه نسبتا بزرگی دارد و در دسته کراساوورهای سایز متوسط رده بندی میشود. محصولات دانگ فنگ حضور گستردهای در کشورمان دارند و تقریبا هرکدام از خودروسازان یک یا چند محصول از خودروسازی بزرگ دانگ فنگ را مونتاژ و عرضه میکنند. دانگ فنگ H30 کراس، دانگ فنگ ریچ و حال دانگ فنگ ix5 یا کراساوور دیگنیتی بخشی از این محصولات هستند. نزدیکترین رقیب کراساوور دیگنیتی در بازار را باید چری تیگو 7 بدانیم.