فرانسه و ایتالیا، شتاب دهنده فروش خودرو در اروپا
انتشار: دی 01، 1403
بروزرسانی: 25 خرداد 1404

فرانسه و ایتالیا، شتاب دهنده فروش خودرو در اروپا


فروش خودروهای جدید در اروپا در ماه نوامبر دوباره کاهش یافت. این کاهش که پس از افزایش جزئی در ماه اکتبر اتفاق افتاد، بیشتر تحت تأثیر کاهش شدید فروش در فرانسه و ایتالیا و همچنین کاهش سرعت در بازار آلمان بود. طبق گزارش انجمن خودروسازان اروپا (ACEA)، فروش خودروهای الکتریکی در این ماه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش رویترز، در حالی که فروش خودروهای الکتریکی کاهش یافت، خودروهای هیبریدی توانستند جایگاه خود را تقویت کنند. برای سومین ماه متوالی، ثبت نام خودروهای هیبریدی از خودروهای بنزینی پیشی گرفت و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داد.

صنعت خودرو اروپا با مشکلات زیادی مواجه است. از یک سو کاهش تقاضای مصرف کننده و افزایش هزینه های تولید شرایط را دشوار کرده است و از سوی دیگر رقابت شدید با خودروسازان چینی فشار مضاعفی را بر شرکت های اروپایی وارد کرده است.

در ماه نوامبر، ثبت نام خودروهای جدید در اتحادیه اروپا، بریتانیا و کشورهای عضو اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EFTA) به 1.06 میلیون دستگاه رسید که 2 درصد کمتر از سال گذشته است.

در بین برندها، فولکس واگن و رنو به ترتیب 2.8 و 9.2 درصد رشد داشتند، اما Stlantis (مالک برندهایی مانند پژو، فیات و کرایسلر) با کاهش فروش 10.8 درصدی مواجه شد.

فروش خودروهای برقی باتری دار در این ماه 9.5 درصد کاهش یافت که عمدتاً به دلیل کاهش تقاضا در بازارهای فرانسه و آلمان است. از سوی دیگر خودروهای هیبریدی (HEV) با رشد 18.5 درصدی توانستند محبوبیت بیشتری کسب کنند. فروش تسلا و SAIC چین نیز در این ماه در اروپا کاهش یافت. این کاهش که به ترتیب 40.9 درصد و 7.8 درصد بوده، ناشی از اعمال عوارض جدید اتحادیه اروپا بر خودروهای وارداتی از چین است. در مجموع، خودروهای الکتریکی (شامل خودروهای تمام الکتریکی، پلاگین هیبریدی و پلاگین هیبریدی) 55.8 درصد از کل ثبت نام خودروهای سواری در اروپا در ماه نوامبر را به خود اختصاص دادند. این رقم نسبت به سهم سال گذشته 51.8 درصد افزایش یافته است.

با اجرایی شدن اهداف جدید انتشار کربن اتحادیه اروپا در سال آینده، انجمن خودروسازان اروپا خواستار بازنگری این مقررات شده است. Sigrid de Vries، مدیر کل این انجمن در مصاحبه با رویترز گفت: «اجرای برنامه ریزی در دنیای واقعی با چالش های زیادی همراه است برای تولید خودروهای الکتریکی.»

در همین حال، انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد که از ابتدای سال 2024، اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز، ریاست این انجمن را بر عهده خواهد گرفت. Stellantis که مدتی است از این انجمن خارج شده است، سال آینده دوباره به عضویت خود بازخواهد گشت.

منبع خبر: اقتصاد جهانی


منبع: https://iranecar.com/blog/post/car-sales-in-europe-are-slowing-down/