فرارو دانگ فنگ T5 ایوو، جدیدترین شاسی بلند چینی بازار ایران | dongfengblog

شروع حرکت در مجله خبری ماشین دنگ فنگ مجهز به موتور ۱.۵ لیتری خیلی سریع نیست اما این میزان شتاب برای یک شاسی بلند نه‌چندان سبک وزن خانوادگی، تقریبا متعادل و مناسب به نظر می‌رسد. با این حال قطعا جوانان نمی‌توانند از این خودرو به عنوان یک اتومبیل مهیج و در حد هاچبک‌های اسپرت بهره ببرند و باید به رانندگی آرام و متعادل با آن عادت کنند. دانگ فنگ تی ۵ یک کراس اوور نسبتا درشت جثه است که پشت فرمان آن حسی شبیه به نشستن در کابین شاسی بلندهای فول سایز تا حدودی به شما دست خواهد داد. در بخش پشت از چراغ‌های به هم پیوسته استفاده شده که البته طراحی آن کاملا خلاقانه و منحصربه‌فرد جلوه می‌کند.

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

در بدو ورود به خودرو یک صفحه نمایش بزرگ را می‌بینیم که مسئول کنترل مالتی مدیا را برعهده دارد. فرمان خودرو یکی از مهم‌ترین عناصری است که در کابین گلوری 580 جلب توجه می‌کند. فرمانی سه شاخه با حالت اسپرت که طراحی مناسبی نیز دارد و مجهز به دکمه‌های متعددی است.

دانگ فنگ ix5 خودرویی است که بزودی در قالب قراردادهای مهندسی به خط تولید بهمن موتور می آید و به عنوان یک کراس اوور تک دیفرانسیل جدید پا به بازار کشور می گذارد. گروه بهمن اخیراً ماشین شاسی بلند جدید چینی دانگ فنگ ix5 را به سبد محصولاتش اضافه کرد. از قیمت حداقل تا حداکثر براساس افزایش قیمت یا کاهش قیمت خودرو و در مدل های مختلف صفر و کارکرده قیمت گذاری می شود 27 بهمن 401 . قیمت دانگ فنگ تی ۵ در بازار چین برحسب نوع تیپ، حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار اعلام ‌شده است.

http://dr-architecture.irدر نمای جانبی نیز هیچ طراحی خاص و یا خطوط شکل دهنده به بدنه نمی‌بینیم. از نمای جانبی ارتفاع بلند خودرو بیشتر دیده می‌شود که البته دلیل کراس نامیدن خودرو هم همین شکل طراحی آن است. طراحی نمای عقب این خودرو با چراغ‌هایی که به سمت دو طرف شیشه عقب کشیده شده‌اند، با اینکه نسبت به سایر قسمت‌ها کمی بهتر است اما باز هم به تنهایی نمی‌تواند امتیاز طراحی خوبی را برای این هاچ بک کراس چینی به ارمغان بیاورد. یک زه مشکی پهن دورتادور بدنه را در بر گرفته که کمی حال اسپرت به طراحی خارجی این خودرو داده است.

  • گلوری 580 برای اولین بار در سال 2016 طراحی و پس از فیس‌لیفت در سال 2016 در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد و در سال 2018 در بازارهای داخلی کشور چین به فروش رفت.
  • قدرت این خودرو در مدل الکتریکی به 1070 اسب بخار می‌رسد که نسبت به سایبرتراک تسلا با 800 اسب بخار بسیار توانمندتر است.
  • در این رابطه می‌توان اشاره کرد که فرم طراحی جلوپنجره خمیده، پره‌های عمودی رنگ شده به رنگ مشکی و چراغ‌های نوک تیز در جلو، یادآور مدل‌های مازراتی است.
  • آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.
  • در نمای بغل به صورت کاملاً منطقی و متعادل از یک خط شانه‌ای به‌علاوه حجم پردازی‌های منطقی دیگر استفاده شده که در خوش‌تراش‌تر به نظر رسیدن پروفیل جانبی این شاسی بلند چینی تاثیر مطلوبی از خود بر جای گذاشته‌اند.

پیش از این شاهد بودیم که شرکت هایی چون «خودروسازی فردا» طی قراردادهایی با DFL، تولید دانگ فنگ X6 را در ایران آغاز کردند و این کراس اوور سری LT را با نام «فردا SX6» با لوگویی جدید به بازار فرستادند. هنوز به صورت رسمی و قطعی مشخص نشده است که گروه بهمن چه سطح از امکانات رفاهی و ایمنی را برای کراس اوور ix5 در نظر گرفته است. اما با توجه به اینکه قرار است تا دانگ فنگ آی ایکس ۵ جایگزین هاوال H2 شود، احتمال آن زیاد خواهد بود که این خودروساز بخش خصوصی مانند گذشته سطح امکانات به نسبت کاملی را برای کراس اوور متوسط خود در نظر بگیرد. در سال ۱۳۹۷، هاوال H2 با سطح امکانات به نسبت کاملی وارد بازار ایران شد و در جایگاه فول آپشن ترین نسخه های H2 آن زمان بازار جهانی به حساب می آمد. صندلی‌های گلوری 580 به دلیل طراحی زیبا، متریال به کار رفته در ساخت و ابعاد مناسب را می‌توان به عنوان نقطه قوت این کراس اوور چینی در نظر گرفت. صندلی‌های عقبی نیز به اندازه کافی بزرگ‌ هستند و سه فرد بزرگسال با جثه متوسط به راحتی امکان نشستن دارند.

نظرات کاربران

توسط Zhu Yanfeng

Zhu Yanfeng