شیرآلات صنعتی valve خرید، قیمت و مشخصات پتروسا | کسری سارانشیرآلات صنعتی valve خرید، قیمت و مشخصات پتروسا | کسری ساران

شیرآلات صنعتی کرج پتروشیمی استفاده می‌شوند.

  • شیر های صنعتی به طور کلی به چهار دسته قطع و وصل، تنظیم جریان، شیر اطمینان و یک طرفه تقسیم می شوند.
  • گاهی اوقات برای تنظيم جريان سيال نيز مورد استفاده قرار می‌گيرند که اين عمل با تغيير مسير حرکت و با ایجاد اندکی مقاومت صورت می‌پذيرد.
  • با بالا بردن یا پایین آوردن آن، می‌توان جریان مایعات یا گاز را کنترل کرد.
  • بخش خارجی شیر ها که به آن نشیمنگاه گفته می شود،عموما شامل یک پوشش خارجی فلزی جامد و یک لاستیک درونی نرم و یا مهر و موم از جنس پلاستیک می باشد.
  • نحوه باز و بسته شدن یک شیر نه تنها بر عملکرد کلی تأثیر می گذارد بلکه تعیین می کند شما چقدر جریان را تحت کنترل دارید و سرعت عملکرد شیر چقدر است.

ولو های صنعتی در سیستم های لوله کشی  برای قطع و وصل کامل جریان انتقال سیال  و برای تنظیم (دما و فشار و جریان سیال و سطح مایعات) و اطمینان از ایمنی کاربرد فراوانی دارند. انواع ولو بسته به نحوه کارکرد و مکانیزم به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود. در این مقاله شرکت pipingmall تلاش می­کند تا دسته بندی و کاربرد هر کدام از شیرآلات صنعتی را به طور کامل و مفید ارائه کند. برای دریافت لطلاعات بیشتر درباره انواع ولو این مطلب را مطالعه فرمایید.

شیر سماوری (Plug Valve)

هم‌چنین در شیرهای انجل (Angle Valve) که با تغییر زاویه همراه هستند فاصله مرکز تا فیس (Center to Face) یا مرکز تا انتها (Center to End) را تعیین می‌کند. نکته قابل توجه در مورد عملگرهای هیدرولیکی این است که
برخلاف عملگرهای نیوماتیکی که حداکثر تا 15 بار فشار می توانند کار کنند، عملگرهای هیدرولیکی می توانند تا 200 بار فشار کار کنند. معمولا برای سیستم ها و فرآیند هایی که نیاز به کنترل دقیق دارند، از عملگرهای برقی استفاده می شود. این امر باعث شد که انسان ها برای مکانیزه کردن شیرها، یک قطعه اضافی که عملگر نامیده می شود را اختراع کنند.

شیر‌های کروی (Globe Valve)

تمامی ملزومات طراحی شیرهای دروازه ای مانند ابعاد، ضخامت بدنه و قطر استم در این استاندارد بیان شده است. یک سوراخ در وسط این توپی (مانع کروی) قرار دارد که اگر مجرای سوراخ توپی در راستای عبور سیال قرار بگیرد، مسیر حرکت سیال باز می شود. شیرهای سماوری، از نوع شیرهای قطع و وصل می باشند، به این معنی که یا باید کاملا باز و یا کاملا بسته باشند. در این نوع از شیر ها مسیر حرکت دیسک برخلاف مسیر حرکت جریان می باشد؛
بنابراین دیسک برای آب بندی کردن شیر کار بسیار سختی بر عهده دارد، چون دقیقا برعکس جریان حرکت می کند.

فروشگاه خانی بزرگترین مرکز فروش شیرآلات صنعتی در ایران است که بهترین شیرآلات صنعتی در بازار ایران را عرضه میکند. به این نوع از انواع ولو باترفلای ولو  Butterfly valve نیز می­گویند. اين نوع اؤ نئر ساختار یکی از ساده ترین انواع شیرهای صنعتیمی باشد. باترفلای ولو برای قطع و وصل و در برخی موارد نیز برای تنظیم و کنترل جریان بکار می روند.