خودروهای ثبت نام شده قبل از 5 جولای می توانند بدون عوارض اضافی برای خودروهای برقی وارداتی به مشتریان فروخته شوند. به گزارش ایسنا، آمارهای موسسه تحقیقاتی دیتافورس نشان می دهد که برندهای چینی بیش از 23 هزار خودروی برقی باطری در سراسر منطقه را در طول ماه ثبت کرده اند که بالاترین رقم در تاریخ است. جهش متوالی 72 درصدی آن از ماه می، دو برابر افزایش کل ثبت نام خودروهای برقی اروپایی در ماه ژوئن بوده است. واردات انجام شده در چین از تولیدکنندگان غربی از جمله ولوو، بی ام و و تسلا مشمول عوارض جدید است.

اینکه آیا افزایش حجم می تواند حفظ شود یا خیر، در ماه های آینده با افزایش تعرفه ها در اتحادیه اروپا به دقت بررسی خواهد شد. هزینه موقت اتحادیه اروپا مشمول 38 درصد هزینه اضافی برای سایکموتور خواهد بود، در حالی که BYD 17 درصد هزینه اضافی پرداخت خواهد کرد.

خودروسازان در هر دو قاره عجله دارند تا تولید خودروهای برقی اروپایی را افزایش دهند زیرا تنش ها بین پکن و بروکسل در حال افزایش به یک جنگ تجاری است.