
بروزرسانی: 25 خرداد 1404
دانگ فنگ H30؛ مشخصات فنی و آپشن های کراس اچ ۳۰ مجله بیمه | dongfengblog
اندازه کوچک رینگ ها، پوشش پلاستیکی زیر درب ها و روی گلگیرها از نقاط ضعف طراحی این خودرو محسوب می شود و به طور کلی، هیچ گونه خلاقیتی در آن قابل مشاهده است. جلوپنجره ساده، چراغ های جلو و خطوط روی کاپوت همگی در کنار هم به قسمت جلویی ماشین ظاهر نسبتاً زیبایی بخشیده اند. پلتفرم این ماشین جزء پلتفرم های نسل اول خودروهای چینی است و از نظر طراحی مشکل دارد و تولید آن برای استفاده در چین ممنوع است ! بدلیل همین مشکل دو سال متوالی طبق آمار ارائه شده توسط خود چینی ها بیشترین آمار مرگ و میر را داشته است ! برای اطلاعات بیشتر می توانید در اینترنت سرچ و دلایل توقف تولید و استفاده آن در چین را مطالعه کنید .
- البته اگر شما مکانیک هستید و یا سر رشته ای از این جریان دارید بله می توانید این موارد بسیار آسان را انجام دهید اما در صورتی که شما مکانیک نیستید و تازه می خواهید دست به آچار شوید به شما توصیه می کنم اصلا این کار را بر روی این ماشین بسیار حساس انجام ندهید .
- کمبود قطعات یدکی نه تنها از معایب و مشکلات اچ سی کراس است بلکه مشکل رایج اکثر خودرهای چینی نیز می باشد.
- چهره دیگنیتی از نظر ظاهری در سگمنت کراس اوور کوپه قرار می گیرد و باید آن را به عنوان اولین کراس اوور کوپه بازار بدانیم.
- به همین دلیل در این مطلب به بررسی مشخصات و ویژگی ها، مزایا و معایب این خودرو پرداخته ایم.
- از تمامی این مسائل که بگذریم، دانگ فنگ H30 کراس در حالی به بازار عرضه شد که کمتر کسی از مزایا و معایب آن آگاهی داشت.
مخصوصا صندل های عقب که در اگثر خودرو های بروز مثل مزدا 3 new هم مشکل دارند بسیار مناسب است.به دیگر سخن خودرویی با کیفیت بالای متوسط و تقریبا به روز با پشتوانه خدمات پس از فروش ایران خودرو در اختیار شماست. با بررسی دقیق تر می توان ظاهر این خودرو را ناموزون دانست و به این پی برد که طراحان برای طراحی ظاهری این خودرو وقت چندانی صرف نکرده اند. جلو خودرو را می توان بهترین بخش طراحی شده برای این خودرو دانست. رینگ های h30 کراس در اندازه های بسیار کوچکی طراحی شده اند که خیلی بد به چشم می خورد.
بررسی کامل اچ سی کراس
البته قبلاً هم بارها اشاره کرده ایم که بحث طراحی ظاهری یک موضوع سلیقه ای است و ممکن است دیگران دیدگاه های مختلفی در مورد طراحی ظاهری اچ سی کراس داشته باشند، ولی آن چه که مبرهن است این که در مورد طراحی ناموزون این خودرو، خیلی ها با ما هم نظر هستند. طراحی بخش جلویی این خودرو را شاید بتوان بهترین بخش از این نظر معرفی کرد، خطوط روی کاپوت و نوع طراحی آن، در کنار چراغ های جلویی که طرحی زیبا دارند و جلوپنجره ساده خود، روی هم رفته طراحی بخش جلویی خودرو را زیبا کرده است. در کناره ها، اندازه کوچک رینگ هایی که ایران خودرو برای این مدل در نظر گرفته خیلی بد به چشم می زند. استفاده از کاورهای پلاستیکی مشکی روی گلگیرها و قسمت زیرین درب ها که تلاش شده ظاهر این خودرو را به مدل های کراس اور شبیه کند، برعکس روی طراحی خودرو تأثیر منفی گذاشته است. در بخش عقب اوضاع کمی بدتر است و طراحی عقب خودرو به هیچ وجه چنگی به دل نمی زند.
مقایسه فیدلیتی با چری تیگو 7 کراس اوورهای محبوب بازار خودرو
در کل، مجله خبری ماشین دنگ فنگ کابین دانگ فنگ H30 کراس نسبت به ابعاد کلّی آن مناسب است و یک خانواده ی 4 نفره می توانند بدون مشکل از این اتومبیل برای مسافرت و گشت و گذار استفاده نمایند و از زیبایی آن لذّت ببرند. اگر بخواهیم یکی از مزیت های پژو207 را به نسبت دانگ فنگ اچ 30 کراس بیان کنیم می توان به کیفیت ساخت قطعات آن اشاره کرد که سبب شده تا متمایز با این خودرو باشد. بیشتر در دانگ فنگ اچ 30 از قطعه های پلاستیکی و لاستیک های کوچک استفاده شده است. حالا کمپانی دانگ فنگ، برای انتقال نیروی موتور H30 کراس به چرخ های جلو از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است. گیربکس این خودرو توسط شرکت آیسین ژاپن ساخته شده است؛ شرکتی که در زمینه ساخت گیربکس های اتوماتیک و سیستم های انتقال قدرت سابقه درخشانی دارد. دانگ فنگ H30 کراس خودروی هاچ بکی است که توسط ایران خودرو عرضه می شود و به موتور TU5 مجهز است.
به همین دلیل اگر به سپر یا درب های خودرو شما آسیب وارد شود، بایستی هزینه ای چندبرابر یک پژو 206 را برای بازسازی اچ 30 کراس متقبل شوید. با وجود آن که هزینه نگهداری از پیشرانه اچ 30 کراس کمتر از رقبای چینی قلمداد می شود، اما در زمینه نگهداری از بدنه، تزئینات داخلی و گیربکس تفاوت خاصی میان این خودرو و محصولاتی همچون برلیانس کراس یا لیفان X50 وجود ندارد. در حقیقت این خودروها چیزی به جز همان مدل هاچ بک با ارتفاع بیشتر و مقداری پلاستیک اضافه نیستند، با این حال به دلیل تازگی این سگمنت و محدودیت های بازار، مشتریان ایرانی از این خودروها به خوبی استقبال کردند. ایران خودرو به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ ایران، دوست نداشت از کیک بزرگ هاچ بک کراس ها بی نصیب بماند. و به همین دلیل اچ سی کراس به سبد خرید محصولات ایران خودرو اضافه و به بازار عرضه شد.
http://dr-architecture.ir