دانگ فنگ فیلم ها و کلیپ های "دانگ فنگ" ویدائو | dongfengblog
انتشار: شهریور 22، 1403
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

دانگ فنگ فیلم ها و کلیپ های "دانگ فنگ" ویدائو | dongfengblog

اندازه کوچک رینگ ها، پوشش پلاستیکی زیر درب ها و روی گلگیرها از نقاط ضعف طراحی این خودرو محسوب می شود و به طور کلی، هیچ گونه خلاقیتی در آن قابل مشاهده است. جلوپنجره ساده، چراغ های جلو و خطوط روی کاپوت همگی در کنار هم به قسمت جلویی ماشین ظاهر نسبتاً زیبایی بخشیده اند. پلتفرم این ماشین جزء پلتفرم های نسل اول خودروهای چینی است و از نظر طراحی مشکل دارد و تولید آن برای استفاده در چین ممنوع است ! بدلیل همین مشکل دو سال متوالی طبق آمار ارائه شده توسط خود چینی ها بیشترین آمار مرگ و میر را داشته است ! برای اطلاعات بیشتر می توانید در اینترنت سرچ و دلایل توقف تولید و استفاده آن در چین را مطالعه کنید .

  • اچ سی کراس علاوه بر نداشتن تست ایمنی از موسسه اروپایی ENCAP، نتیجه تست ایمنی ضعیف ۳ ستاره از موسسه چینی CNCAP را دارا می باشد و می تواند پاسخی مناسب برای افرادی باشد که می پرسند چرا اچ سی کراس نخریم.
  • البته باید توجه کرد که اچ 30 کراس یک خودرو اقتصادی است و چنین خودروهایی تا حد امکان ارزان ساخته می شوند، در نتیجه برخی مسائل مربوط به کیفیت از ابتدا در این خودرو حضور داشته اند و بی ارتباط به نحوه مونتاژ هستند.
  • سپر و حتی بدنه میتونه در تصادف جمع بشه و انرژی رو جذب کنه مشروط بر اینکه به سرنشین ها آسیبی نرسه.
  • چند سال پیش ایران خودرو با تبلیغات فراوان از دانگ فنگ اچ سی کراس رونمایی و آن را به بازار کشورمان عرضه نمود.
  • موتور اچ 30 کراس آور همان موتور TU5 است که در پژو 206 تیپ 5 و 6 و رانا عملکرد خود را پس داده است.

هزینه نگهداری مجله خبری ماشین دنگ فنگ H30 کراس بالاست و مثلاً در صورت آسیب دیدن درب ها و سپر ماشین باید هزینه زیادی برای تعویض این قطعات پرداخت کنید که برای یک خودروی اقتصادی خیلی قابل قبول نیست. قیمت بالا و کمبود قطعات و لوازم یدکی از مهم ترین معایب دانگ فنگ H30 کراس محسوب می شود. قبل از بررسی معایب دانگ فنگ H30 کراس، ابتدا کمی به معرفی شرکت خودروسازی دانگ فنگ می پردازیم.

معایب اچ سی کراس

به همین دلیل اگر به سپر یا درب های خودرو شما آسیب وارد شود، بایستی هزینه ای چندبرابر یک پژو 206 را برای بازسازی اچ 30 کراس متقبل شوید. با وجود آن که هزینه نگهداری از پیشرانه اچ 30 کراس کمتر از رقبای چینی قلمداد می شود، اما در زمینه نگهداری از بدنه، تزئینات داخلی و گیربکس تفاوت خاصی میان این خودرو و محصولاتی همچون برلیانس کراس یا لیفان X50 وجود ندارد. در حقیقت این خودروها چیزی به جز همان مدل هاچ بک با ارتفاع بیشتر و مقداری پلاستیک اضافه نیستند، با این حال به دلیل تازگی این سگمنت و محدودیت های بازار، مشتریان ایرانی از این خودروها به خوبی استقبال کردند. ایران خودرو به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ ایران، دوست نداشت از کیک بزرگ هاچ بک کراس ها بی نصیب بماند. و به همین دلیل اچ سی کراس به سبد خرید محصولات ایران خودرو اضافه و به بازار عرضه شد.

نظرات خودرو دانگ فنگ , H30 Cross , مدل 1395 تا 1396

داشبورد و پنل مرکزی این خودرو از طرّاحی نسبتاً مناسبی بهره می برند و اجزای تشکیل دهنده ی این قسمت ها از نظر ابعاد و زیبایی در سطح قابل قبولی قرار دارند. در بیشتر خودروهای داخلی ما شاهد استفاده از ترمزهای ABS با EBD یا سیستم توزیع الکترونیکی نیرو می باشیم و در این خودرو نیز شاهد استفاده این نوع ترمز هستیم. متاسفانه در تست های تصادف ، وضعیت ایمنی خودرو مشخص نیست اما اچ 30 کراس ، چهار کیسه هوای ایمنی و سنسور دنده عقب وجود داشته است. شاید بتوان گفت در کشور ما به دلیل اینکه به مسائل ایمنی به خوبی دقت نمی شود میزان امار مرگ و میرها در تصادفات جاده ی نیز بالاتر رفته است. البته فراموش نکنید که در دانگ فنگ اچ 30 کراس به دلیل داشتن سانروف برقی شاید عده ی را وسوسه به خرید آن کند. این خودرو در کنار تمامی مزایای خود از معایبی نیز برخوردار است که در ادامه قصد داریم برخی از آن ها را برایتان بازگو کنیم.

سورن پلاس؛ مشخصات فنی و امکانات اسب پیشرفته ایران خودرو

البته قبلاً هم بارها اشاره کرده ایم که بحث طراحی ظاهری یک موضوع سلیقه ای است و ممکن است دیگران دیدگاه های مختلفی در مورد طراحی ظاهری اچ سی کراس داشته باشند، ولی آن چه که مبرهن است این که در مورد طراحی ناموزون این خودرو، خیلی ها با ما هم نظر هستند. طراحی بخش جلویی این خودرو را شاید بتوان بهترین بخش از این نظر معرفی کرد، خطوط روی کاپوت و نوع طراحی آن، در کنار چراغ های جلویی که طرحی زیبا دارند و جلوپنجره ساده خود، روی هم رفته طراحی بخش جلویی خودرو را زیبا کرده است. در کناره ها، اندازه کوچک رینگ هایی که ایران خودرو برای این مدل در نظر گرفته خیلی بد به چشم می زند. استفاده از کاورهای پلاستیکی مشکی روی گلگیرها و قسمت زیرین درب ها که تلاش شده ظاهر این خودرو را به مدل های کراس اور شبیه کند، برعکس روی طراحی خودرو تأثیر منفی گذاشته است. در بخش عقب اوضاع کمی بدتر است و طراحی عقب خودرو به هیچ وجه چنگی به دل نمی زند.

http://dr-architecture.ir