به تازگی مجله خبری ماشین دنگ فنگ بدون استتار شاسی بلند واریور M20 منتشر شده است که با تصویر تبلیغاتی منتشرشده در مه ۲۰۲۲ همخوانی دارد. در بخش جلویی شاهد یک سپر بزرگ با وینچ، جلوپنجره بزرگ با لوگوی واریور، چراغهای روز باریک و چراغهای جلوی بزرگ هستیم. در نمای پشتی میتوان چراغهای عقب عمودی و زاپاس روی درب عقب را مشاهده کرد.
این در حالی است که خودروهای چینی دیگر در این زمینه بسیار بهتر و قویتر عمل کردهاند. پیشرانه ۱.۶ لیتری این خودرو توانی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۲ نیوتن متر دارد. طبعا چنین قدرتی شاید برای هاچبک سبک و کوچکی مانند پژو ۲۰۶ مناسب باشد اما برای خودرویی با ابعاد و وزن اچ ۳۰ کراس، مناسب نیست. اما در کنار این نقطه ضعف، یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک ساخت شرکت ژاپنی AISIN قرار دارد که هماهنگی خوبش با پیشرانه، کمی از ضعف فنی میکاهد.
قابل ذکر است دانگ فنگ گلوری جدید پس از فیس لیفت هنوز در ایران تردد نمیکند. در این مقاله از سپند خودرو، بزرگترین عرضه کننده و فروشنده ماشین اقساطی در ایران، دانگ فنگ گلوری 580 را از نظر طراحی داخلی، مشخصات فنی و امکانات بررسی میکنیم. دانگ فنگ ix5 یکی از محصولات جدید گروه DFM چین به حساب می آید و قرار است تا تحت قرارداد DFL (دانگ فنگ لیوژو) و گروه بهمن در ایران تولید شود. با توجه به قراردادهای جدید خودرویی، این کراس اوور چینی با برخی تغییرات به بازار ایران می آید و گویا قرار است تا نشان تجاری گروه بهمن به جای لوگوی دانگ فنگ بر روی آن نصب شود.
دانگفنگ اچ۳۰ کراس
شرکت دانگ فنگ چین از شاسی بلندهای آفرودی جدید خود به نام منگشی رونمایی کرد. عنوانی که به خوبی با طراحی آنها سازگاری دارد زیرا منگشی به معنای جنگجو در زبان چینی است. هنوز ابعاد دقیق شاسی بلند M20 منتشر نشده است، اما خیلی بزرگ به نظر میرسد. عرض و ارتفاع آن احتمالاً به ترتیب ۲.۱۶ و ۲.۱۵ متر و طول آن حدود ۵.۵ متر خواهد بود. نسخه شاسی بلند میتواند از پیشرانه ۶.۷ لیتری دیزلی برادر پیکاپ خود بهره ببرد. پیش از این برخی منابع اشاره کرده بودند که قیمت واریور M20 در محدوده ۴۴ تا ۶۰ هزار دلار خواهد بود و احتمالاً امسال روانه بازار شود.
امکانات رفاهی و آپشن ها
اما احتمال میرود که پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ به قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر به همراه گیربکس سی وی تی یا جعبهدنده ۷ سرعته دوکلاچه برای این شاسی بلند دیفرانسیل جلو در نظر گرفته شود. گلوری 580 مانند بسیاری از کراس اوورهای چینی مجهز به یک موتور 4 سیلندری توربوشارژ 1.5 لیتری و گیربکس CVT است. حداکثر توان گلوری 580 برابر با 147 اسب بخار و قدرت گشتاوردی برابر با 220 نیوتن متر اعلام شده است. ترمزهای جلو و عقب به صورت دیسکی طراحی شدهاند و گلوری 580 قابلیت حرکت در سرعت 240 کیلومتر در ساعت را دارد. سیستم تعلیق جلو در این کراس اوور دانگ فنگ چینی مک فرسون و سیستم تعلیق عقب میله پیچشی است. با توجه به انتخاب این پیشرانه برای ix5 گروه بهمن، مشخص است که سیاست DFM و DFL، مشابه سازی فنی میان محصولات مونتاژ بازار ایران است.
- امکانات ایمنی این خودرو نیز شامل ۴ کیسه هوا، قفل خودکار دربها هنگام آغاز حرکت، ترمزهای جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، دوربین و حسگر دنده عقب ،ABS و EBD میباشد.
- خریدار همیشه دغدغهاش این است که یک ماشین سالم بخرد، فروشنده نیز میخواهد خودروی خود را به بالاترین قیمت ممکن بفروش برساند.
- طراحی نمای عقب این خودرو با چراغهایی که به سمت دو طرف شیشه عقب کشیده شدهاند، با اینکه نسبت به سایر قسمتها کمی بهتر است اما باز هم به تنهایی نمیتواند امتیاز طراحی خوبی را برای این هاچ بک کراس چینی به ارمغان بیاورد.
- در این بین نمایشگر عمودی داشبورد با اندازه بزرگ پیش از هر چیز دیگری جلب توجه میکند و درواقع سعی دارد تا جنبههای تکنولوژیک این خودرو را به رخ تماشاچیان بکشد.