
بروزرسانی: 25 خرداد 1404
افزایش 20 درصدی آلودگی خودروهای برقی و آلودگی در چین و هند؟
نتایج تحقیقات نشان می دهد که تولید زنجیره ای باتری های لیتیومی برای وسایل نقلیه الکتریکی می تواند آلودگی دی اکسید گوگرد را تا 20 درصد در چین و هند افزایش دهد.
تحقیقات جدید دانشگاه پرینستون نشان می دهد که پالایش فلزات مورد نیاز برای تولید باتری های لیتیوم یونی برای خودروهای الکتریکی می تواند نقاط داغ آلودگی در نزدیکی مراکز تولید آنها ایجاد کند.
کانون های آلودگی به مناطقی گفته می شود که سطح آلودگی در آنها بسیار بیشتر از مناطق اطراف است. این نقاط معمولاً به دلیل فعالیت های صنعتی، تراکم بالای خودرو یا سایر منابع آلودگی در یک منطقه خاص به وجود می آیند.
بر اساس این مطالعه که بر روی چین و هند متمرکز است، انتشار گاز دی اکسید گوگرد ملی (SO2) می تواند تا 20 درصد نسبت به سطح فعلی افزایش یابد، در صورتی که این کشورها به طور کامل زنجیره تامین خودروهای الکتریکی را بپذیرند. بخش عمده ای از این انتشار مربوط به پالایش و تولید نیکل و کبالت است که فلزات ضروری در باتری های خودروهای الکتریکی امروزی هستند.
وی پینگ، استادیار بخش عمومی و بین المللی گفت: «بیشتر بحث در مورد خودروهای الکتریکی بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از بخش های حمل ونقل و انرژی متمرکز است، اما در اینجا نشان می دهیم که تأثیرات خودروهای الکتریکی به انتشار گازهای خروجی محدود نمی شود.» امور در مرکز انرژی و محیط زیست Endlinger و نویسنده اصلی این مطالعه یا تولید برق، اما زنجیره تامین نیز نقش مهمی ایفا می کند.
این یافته ها که در مجله Environmental Science and Technology منتشر شده است، تاکید می کند که کشورها هنگام توسعه طرح های کاهش کربن باید به طور استراتژیک زنجیره های تامین پاک را توسعه دهند.
در زمینه تولید باتری، تیم تحقیقاتی بر اهمیت توسعه و اجرای استانداردهای سختگیرانه کنترل آلودگی هوا برای جلوگیری از عواقب نامطلوب تغییر خودروهای الکتریکی تاکید کرد. او همچنین استفاده از شیمی باتری جایگزین را برای کاهش انتشار دی اکسید گوگرد مرتبط با فرآیندهای فعلی تولید باتری پیشنهاد کرد.
در حالی که تجزیه و تحلیل بر روی چین و هند متمرکز بود، محققان هشدار دادند که اگر این موضوع نادیده گرفته شود، آلودگی ناشی از تولید باتری به یک چالش جهانی تبدیل خواهد شد. حتی اگر کشورهایی مانند چین و هند تولید باتری را به کشورهای دیگر برون سپاری کنند، بدون راه حلی برای کاهش انتشار دی اکسید گوگرد، مشکل فقط به کشور دیگری منتقل خواهد شد.
منبع خبر: اقتصاد جهانی
منبع: https://iranecar.com/blog/post/electric-cars-6/