آشنایی با مهم ترین معایب دانگ فنگ H30 کراس مجله خودرو سوییچ | dongfengblog
انتشار: مرداد 26، 1403
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

آشنایی با مهم ترین معایب دانگ فنگ H30 کراس مجله خودرو سوییچ | dongfengblog

البته قبلاً هم بارها اشاره کرده ایم که بحث مجله خبری ماشین دنگ فنگ ظاهری یک موضوع سلیقه ای است و ممکن است دیگران دیدگاه های مختلفی در مورد طراحی ظاهری اچ سی کراس داشته باشند، ولی آن چه که مبرهن است این که در مورد طراحی ناموزون این خودرو، خیلی ها با ما هم نظر هستند. طراحی بخش جلویی این خودرو را شاید بتوان بهترین بخش از این نظر معرفی کرد، خطوط روی کاپوت و نوع طراحی آن، در کنار چراغ های جلویی که طرحی زیبا دارند و جلوپنجره ساده خود، روی هم رفته طراحی بخش جلویی خودرو را زیبا کرده است. در کناره ها، اندازه کوچک رینگ هایی که ایران خودرو برای این مدل در نظر گرفته خیلی بد به چشم می زند. استفاده از کاورهای پلاستیکی مشکی روی گلگیرها و قسمت زیرین درب ها که تلاش شده ظاهر این خودرو را به مدل های کراس اور شبیه کند، برعکس روی طراحی خودرو تأثیر منفی گذاشته است. در بخش عقب اوضاع کمی بدتر است و طراحی عقب خودرو به هیچ وجه چنگی به دل نمی زند.

  • آفتابگیرهای موجود در بسیاری از کمپانیهای بزرگ استفاده شده در قسمت عقب است.
  • با توجه به پایین بودن هزینه تولید این دانگ فنگ H30 کراس، امکانات و تجهیزات به کار رفته در این خودرو چندان رضایت بخش و کامل نیست.
  • نکته دیگر هم این که کابین این خودرو، ظرفیت گنجاندن 4 سرنشین با قد متوسط را دارد.
  • پیشرانه ی که در اچ 30کراس بکار گرفته شده کمی شرایط متفاوتی دارد .
  • طبق ادعای کمپانی سازنده میزان مصرف سوخت اچ سی کراس در مدل اتوماتیک ۷.۴ لیتر درهر ۱۰۰ کیلومتر است.

اندازه کوچک رینگ ها، پوشش پلاستیکی زیر درب ها و روی گلگیرها از نقاط ضعف طراحی این خودرو محسوب می شود و به طور کلی، هیچ گونه خلاقیتی در آن قابل مشاهده است. جلوپنجره ساده، چراغ های جلو و خطوط روی کاپوت همگی در کنار هم به قسمت جلویی ماشین ظاهر نسبتاً زیبایی بخشیده اند. پلتفرم این ماشین جزء پلتفرم های نسل اول خودروهای چینی است و از نظر طراحی مشکل دارد و تولید آن برای استفاده در چین ممنوع است ! بدلیل همین مشکل دو سال متوالی طبق آمار ارائه شده توسط خود چینی ها بیشترین آمار مرگ و میر را داشته است ! برای اطلاعات بیشتر می توانید در اینترنت سرچ و دلایل توقف تولید و استفاده آن در چین را مطالعه کنید .

۳ میلیارد کلاهبرداری با وعده فروش خودرو

به همین دلیل اگر به سپر یا درب های خودرو شما آسیب وارد شود، بایستی هزینه ای چندبرابر یک پژو 206 را برای بازسازی اچ 30 کراس متقبل شوید. با وجود آن که هزینه نگهداری از پیشرانه اچ 30 کراس کمتر از رقبای چینی قلمداد می شود، اما در زمینه نگهداری از بدنه، تزئینات داخلی و گیربکس تفاوت خاصی میان این خودرو و محصولاتی همچون برلیانس کراس یا لیفان X50 وجود ندارد. در حقیقت این خودروها چیزی به جز همان مدل هاچ بک با ارتفاع بیشتر و مقداری پلاستیک اضافه نیستند، با این حال به دلیل تازگی این سگمنت و محدودیت های بازار، مشتریان ایرانی از این خودروها به خوبی استقبال کردند. ایران خودرو به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ ایران، دوست نداشت از کیک بزرگ هاچ بک کراس ها بی نصیب بماند. و به همین دلیل اچ سی کراس به سبد خرید محصولات ایران خودرو اضافه و به بازار عرضه شد.

طرح فروش فوری محصولات بهمن موتور ویژه مادران

داشبورد و پنل مرکزی این خودرو از طرّاحی نسبتاً مناسبی بهره می برند و اجزای تشکیل دهنده ی این قسمت ها از نظر ابعاد و زیبایی در سطح قابل قبولی قرار دارند. در بیشتر خودروهای داخلی ما شاهد استفاده از ترمزهای ABS با EBD یا سیستم توزیع الکترونیکی نیرو می باشیم و در این خودرو نیز شاهد استفاده این نوع ترمز هستیم. متاسفانه در تست های تصادف ، وضعیت ایمنی خودرو مشخص نیست اما اچ 30 کراس ، چهار کیسه هوای ایمنی و سنسور دنده عقب وجود داشته است. شاید بتوان گفت در کشور ما به دلیل اینکه به مسائل ایمنی به خوبی دقت نمی شود میزان امار مرگ و میرها در تصادفات جاده ی نیز بالاتر رفته است. البته فراموش نکنید که در دانگ فنگ اچ 30 کراس به دلیل داشتن سانروف برقی شاید عده ی را وسوسه به خرید آن کند. این خودرو در کنار تمامی مزایای خود از معایبی نیز برخوردار است که در ادامه قصد داریم برخی از آن ها را برایتان بازگو کنیم.

در کل، فضای کابین دانگ فنگ H30 کراس نسبت به ابعاد کلّی آن مناسب است و یک خانواده ی 4 نفره می توانند بدون مشکل از این اتومبیل برای مسافرت و گشت و گذار استفاده نمایند و از زیبایی آن لذّت ببرند. اگر بخواهیم یکی از مزیت های پژو207 را به نسبت دانگ فنگ اچ 30 کراس بیان کنیم می توان به کیفیت ساخت قطعات آن اشاره کرد که سبب شده تا متمایز با این خودرو باشد. بیشتر در دانگ فنگ اچ 30 از قطعه های پلاستیکی و لاستیک های کوچک استفاده شده است. حالا کمپانی دانگ فنگ، برای انتقال نیروی موتور H30 کراس به چرخ های جلو از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است. گیربکس این خودرو توسط شرکت آیسین ژاپن ساخته شده است؛ شرکتی که در زمینه ساخت گیربکس های اتوماتیک و سیستم های انتقال قدرت سابقه درخشانی دارد. دانگ فنگ H30 کراس خودروی هاچ بکی است که توسط ایران خودرو عرضه می شود و به موتور TU5 مجهز است.

http://dr-architecture.ir